Advertenties


Extreem trillen in de auto Megane coupe 98

Gestart door liljeffrey11, 30 juni 2010, 23:21:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

liljeffrey11

goedendag
zoals sommige misschien al hadden gelezen bij marktplaats gezocht.

Vorige week vrijdag was ik aan het rijden en waren opeens mijn toeren weg in ze 1e versnelling.
na dat ik de auto bij iemand had gebracht die um na zou kijken bleekt dat me uitlaat spruitstuk gescheurd was.
Ik heb nog 1 week voorzichtig met de auto doorgereden tot 2 dagen geleden.
alles ging gewoon normaal tot ik bij een stoplicht kwam en de auto terug in ze 1e versnelling zetten.
Alles begon extreem hard te trillen ( Binnen in de auto ) Ik was al me toeren compleet kwijt en kon pas in de 5 tot 6000 toeren weg rijden richting eerste beste parkeerplaats.
Ik heb um toen naar die gene gebracht die me nieuwe spruitstuk er onder zou monteren.
Zo gezegd zo gedaan.
Nieuwe pakking, nieuw spruitstuk.

Maar ik ging vandaag me auto ophalen, en me auto trilt nog steeds zo Extreem erg.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
en is er iemand die me kan helpen hiermee.

ik kom zelf uit spijkenisse dus Iemand die er veel verstand van heeft is altijd welkom.

Veder de informatie van de auto.

Megane Coupe 98 1.6 8V

albert_coupe

motersteun gebroken dan hangt je blok scheeft en is niet zo best voor het uitlaatje denk ik    ??

liljeffrey11

Waar zou ik dan moeten zoeken Waar zit je motorsteun ?
bedankt voor je snelle reaktie

albert_coupe

meestal breek de onderste steun
moet je ff onder je auto kruipen en kijken of ie gebroken is je ziet ze van zelf
dit is een voorkomend probleem
er staat nog wel een topic over de motersteun ergens

JPF

#4
Met 5000 tot 6000 toeren wegrijden??? Hoe doe je dat?

Hoe bedoel je, "ik ben mijn toeren kwijt"?
Wanneer, wat zijn volgens jou toeren?
Of bedoel je kracht van de motor?

Een scheur in de uitlaat heeft niets met extreem trillen of wegvallen van motortoeren te maken.
Alleen een verstopte katalisator kan dat veroorzaken.

Ik denk dus dat je jouw klacht wat vaag omschrijft.

Ben je iemand die graag volgas van z'n plek gaat in de eerste versnelling? Dan kunnen er inderdaad wel eens 1 of 2 motorrubbers kapot zijn.
Rechtsvoor onder je stuurbekrachtiging en/of airco en linksvoor onder het puntje van je bak.

Maar dan hebben we nog steeds jouw "toeren" probleem over.
Kan ook best zijn dat de auto bijvoorbeeld 1 bobine mist van tijd tot tijd en daardoor op 2 cilinders loopt op het moment dat jij je toeren mist. Dan trilt de auto natuurlijk ook als een bezetene zonder dat er een motorrubber stuk is.

Denk dus dat het laatste geval bij jouw aan de hand is. Uitval van cilinders, wat rillingen veroorzaakt en daarnaast er voor zorgt dat je heel veel gas moet geven om nog van z'n plek te komen.
Kijk maar eens als het optreedt, trillend op benzine optrekken, motor meteen uitzetten en bougies er uitdraaien. 1 en 4 of 2 en 3 nat of zwart? Een bobine stuk of geen aansturing. Is er 1 bougie nat of zwart? Rotte bougie of kabel.

Have fun met het zoeken naar de oorzaak...

liljeffrey11

Met 5/6000 toeren weg rijden Was omdat me uitlaat spruitstuk valse lucht aantrok.
Door de valse lucht kon me auto niet gelijk met normale toeren wegrijden, en begon pas te rijden bij 5/6000 toeren.

ben een Normale rijder niet achterlijk hard weg trekken.
schakel normaal tussen de 2500 en 3000 toeren door naar volgende versnelling.
maar dat was helaas niet het geval.

ben er inmiddels achter wat het is.
ben naar een garage gegaan en die constateerde dat mijn versnellingsbak steun was afgebroken.

dus JPF: "Niet alleen een katalisator kan veroorzaken een steun schijnbaar ook ;)..

Iedergeval Ik hoop dat het daar mee verholpen is, laat het binnenkort even maken.

Alvast vriendelijk bedankt iedereen die heeft gereageerd.


Citaat van: JPF op  4 juli 2010, 00:03:53
Met 5000 tot 6000 toeren wegrijden??? Hoe doe je dat?

Hoe bedoel je, "ik ben mijn toeren kwijt"?
Wanneer, wat zijn volgens jou toeren?
Of bedoel je kracht van de motor?

Een scheur in de uitlaat heeft niets met extreem trillen of wegvallen van motortoeren te maken.
Alleen een verstopte katalisator kan dat veroorzaken.

Ik denk dus dat je jouw klacht wat vaag omschrijft.

Ben je iemand die graag volgas van z'n plek gaat in de eerste versnelling? Dan kunnen er inderdaad wel eens 1 of 2 motorrubbers kapot zijn.
Rechtsvoor onder je stuurbekrachtiging en/of airco en linksvoor onder het puntje van je bak.

Maar dan hebben we nog steeds jouw "toeren" probleem over.
Kan ook best zijn dat de auto bijvoorbeeld 1 bobine mist van tijd tot tijd en daardoor op 2 cilinders loopt op het moment dat jij je toeren mist. Dan trilt de auto natuurlijk ook als een bezetene zonder dat er een motorrubber stuk is.

Denk dus dat het laatste geval bij jouw aan de hand is. Uitval van cilinders, wat rillingen veroorzaakt en daarnaast er voor zorgt dat je heel veel gas moet geven om nog van z'n plek te komen.
Kijk maar eens als het optreedt, trillend op benzine optrekken, motor meteen uitzetten en bougies er uitdraaien. 1 en 4 of 2 en 3 nat of zwart? Een bobine stuk of geen aansturing. Is er 1 bougie nat of zwart? Rotte bougie of kabel.

Have fun met het zoeken naar de oorzaak...

BlueStar

Citaat van: liljeffrey11 op  5 juli 2010, 17:53:21
Met 5/6000 toeren weg rijden Was omdat me uitlaat spruitstuk valse lucht aantrok.
Door de valse lucht kon me auto niet gelijk met normale toeren wegrijden, en begon pas te rijden bij 5000/6000 toeren.


Je denkt het toch te weten? Als er een scheurtje in je uitlaatspruitstuk zit dan gaat je auto niet pas rijden bij de 5000-6000  Toeren.. Dat is bullshit.

Zoals JPF zegt, Uitval van cilinders waardoor de auto moeilijk van zijn plek komt, dus dat je veel toeren moet maken om weg te komen.


liljeffrey11

het was geen klein scheurtje maar complee doorgescheurd  aan 2kanten van het spruitstuk
er zit een nieuw uitlaat spruitstuk onder en kan gewoon weer normaal rijden

JPF

De katalisator sloeg ook niet op de trilling hoor....
Die kan alleen maar veroorzaken dat je geen power meer hebt en dus veel toeren moet maken om van z'n plek te komen.

Maar het verhaal blijft me een beetje vreemd in de oren klinken.
Oké, de motorsteun voor de trilling.
De uitlaat vanwege scheuren (dus geen enorme open spleten???).

Dan snap ik nog steeds niet hoe de motor zijn vermogen kwijt was met optrekken.
Tenzij de scheuren dus enorm zijn geweest en er echt ruimte van een paar milimeter was.
Dan kan door de flow van gassen buitenlucht worden aangezogen en de lambda van slag raken.
Maar of dat voldoende is om vermogen te verliezen betwijfel ik.

Gelukkig doet 'ie het in ieder geval weer goed, toch?

Veel plezier er weer mee.

liljeffrey11

Nja zo stond het er wel, vandaar het antwoord er op.

Uitlaatspruitstuk Was aan de linkerhelft door de vorige eigenaar gelast ( was al een keer gescheurd )
wist ik dus ook niet. maar goed.
De rechter helft was gescheurd in eerste instantie had ik al mijn toeren gewoon, want ik heb er minimaal een week mee doorkunnen rijden.
tot de laatste dag, toen is Schijnbaar de scheur die er in zat Compleet doorgescheurd, Inc het gene wat al gelast was, dus je kan het verlijken met een scheur die bijna 7 cm groot was met een breedte van minimaal 5mm wat compleet doorgescheurd is.


De hoeveelheid valse lucht die me motor op dat moment aanzoog was genoeg vasle lucht om Niet met normale toeren te kunnen wegrijden vandaar dat ik pas kon wegrijden in 5/6000.

maar goed het trillen is nog niet verholpen helaas, 15de heb ik een afspraak bij de garage om Me versnellingsbaksteun te maken + Links voor de motorsteun allebij gebroken.
dus er wordt tijdelijk niet met de auto gereden tot die gemaakt is.

Maar iedergeval Super bedankt voor alle reaktie's (Y)

nd-photo.nl

Mooi om te horen dat het tenminste bekend is wat er mis mee is, zodat het gemaakt kan worden. Alvast suc6!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev