Advertenties


inhouden in de 5e versnelling

Gestart door lammert1965, 28 juli 2010, 11:53:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lammert1965

Hallo,

Ik heb nog steeds een probleem met de topsnelheid +/_ 135 km en op max. 3200 rpm.
Ik heb al e.e.a. vervangen zoals lambasonde, bougies en kabels, uitlaat moest kompleet vervangen worden dus gelijk maar een nieuwe kat eronder
bobine.
Ik denk nu zelf aan de temperatuur sensor die volgens mij wel eens valse waardes kan doorgeven en daardoor een verkeerde verbranding heb.

wie kan mij hierin meehelpen en enige advies geven.

groetjes,
Lammert

JPF

En wat voor 'n bandenmaat heb jij onder de auto?
1,6 of 2,0 motor?

matthew

Dat zou idd kunnen,maar dan moet je ook meerdere problemen als alleen bij hoge snelheden.

Het is makkelijk na te laten kijken door je auto naar de garage te brengen,en dan laat je ze van koud af aan aan de computer en kijken hoe de temperatuur verloopt.
Dit kan ook rijdend gedaan worden.(in ieder geval bij de dealer)

lammert1965

Citaat van: lammert1965 op 28 juli 2010, 11:53:28
Hallo,

Ik heb nog steeds een probleem met de topsnelheid +/_ 135 km en op max. 3200 rpm.
Ik heb al e.e.a. vervangen zoals lambasonde, bougies en kabels, uitlaat moest kompleet vervangen worden dus gelijk maar een nieuwe kat eronder
bobine.
Ik denk nu zelf aan de temperatuur sensor die volgens mij wel eens valse waardes kan doorgeven en daardoor een verkeerde verbranding heb.

wie kan mij hierin meehelpen en enige advies geven.

groetjes,
Lammert
Ik heb de Renault Megane Scenic RT 1.6e 8v 
motortype K7M

En met de temperatuursensor bedoel ik eigenlijk de luchtsensor.
Ik heb 's ochtens met een koude motor op gas ook wel een klein probleem, het blijft niet stationair doorlopen op een koude motor en op benzine wel.
En onder het rijden voel je af en toe schokjes van het inhouden, in alle versnellingen.
En de benzine verbruik is behoorlijk hoog.


matthew

Ik bedoel de koelvloeistof temperatuursensor,want die gaan nog weleens stuk.

JPF

En wat is je bandenmaat?

Reed de auto voorheen wel sneller dan?

Is het op LPG EN op benzine gelijk?

Een 1.6 rijdt op LPG en wat km's in z'n mik sowieso niet meer op de fabriekstop natuurlijk.
En met wat hogere bandjes lijkt 135 km/u (dat dan in werkelijkheid zomaar 10 - 15% hoger is) me een prima top namelijk. Dan zou die in z'n 4 wel wat harder kunnen gaan.

lammert1965

#6
Citaat van: JPF op 29 juli 2010, 23:26:16
En wat is je bandenmaat?

Mijn bandenmaat is 185x60x15

CiteerReed de auto voorheen wel sneller dan?

Nee, ik heb dit al vanaf het begin.

CiteerIs het op LPG EN op benzine gelijk?

Een 1.6 rijdt op LPG en wat km's in z'n mik sowieso niet meer op de fabriekstop natuurlijk.
En met wat hogere bandjes lijkt 135 km/u (dat dan in werkelijkheid zomaar 10 - 15% hoger is) me een prima top namelijk. Dan zou die in z'n 4 wel wat harder kunnen gaan.

JPF

Oké dan. Een iets hoger bandje dan standaard maar minimaal.
Dan dus toch een wat suffe motor. Zou wel wat meer op de snelheidsmeter mogen aanwijzen dan 135.

Het kan zijn dat er een afwijkende LPG mixer op de inlaat gemonteerd zit, die de inlaat diameter heel erg verkleind.
Andere optie is dat de distributieriem is vervangen maar er 1 of 2 tanden naast staat (te vroeg), kan 'ie ook redelijk suf van worden op hogere toeren.
En ik zou de maximale totale ontstekingvervroeging eens checken met een instelbare time-lamp. Graadje of 30 moet er minimaal inzitten.

In principe zou ik het niet in de sensoren zoeken. Je zou dan een verschil bemerken als je tussen LPG en benzine schakelt.
LPG gebruikt namelijk vrijwel geen sensoren enz. Gewoon alleen vacuum, lambda en gaskleppositie.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev