Advertenties


Prijs onderhoud en enkele werken

Gestart door DHL, 4 juni 2010, 22:15:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fubar (Marcel)

DHL, was de prijs voor de motorsteun bij het genoemde bedrag inbegrepen????
Een motorsteun + uurloon is al gauw boven € 150,-. Gaan kennelijk 9 a 10 jaar mee Y. De onze (rechter motorsteun / 1.6 16V, bj. 2001) is vorig jaar vervangen (ivm APK). Gewoon ouderdom/slijtage Y.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

DHL

Ja, inderdaad, die motorsteun was inbegrepen.
Ze deden een onderhoud met pollenfilter, oliefilter, (geen luchtfilter want zit KN filter in), olie natuurlijk en ruitensproeiervloeistof.
Nieuwe versnellingsbakolie erop (additief kocht ik zelf bij auto 5) en de distributieriem met spanrollen zonder waterpomp. Ook de multiriem (of hoe noem je dat?) werd vervangen. Ik betaalde 700 Euro + 25 Euro voor 5 liter geconcentreerde velgenreiniger.
Ivm die velgenreiniger: ik kan iedereen aanraden deze velgenreiniger te kopen. Veel beter dan die prul die je zo koopt. Ook vele beter dan de velgenreiniger die je in kleine busjes bij Renault zelf koopt. Dit is echt krachtig spul. Ik gebruik het onverdund.... wel snel wezen of je hebt geen banden meer haha. Hiermee krijg je je velgen werkelijk terug als nieuw, zelfs de binnenkanten. En 25 Euro voor 5 liter is goedkoop he...
Wie interesse heeft zal ik het referentie nummer wel doorgeven

DHL

Ah ja... nog 1 zaak. Ik heb wel de indruk dat de tarieven in Nederland heel wat duurder zijn dan in Belgie. En dan nog in Belgie is er heel wat verschil tussen de grootsteden en de kleinere steden... Het uurloon varieert (binnen bepaalde grenzen van garage tot garage). Nog even bijzeggen dat ik de oudste mechanieker had, de meest ervaren dus... Hij klaarde de klus in 3.5 uur

matthew

Er is dus maar een klein beurtje uitgevoerd en geen grote beurt.Dat scheelt alweer 200 euro.
Want bij een grote beurt worden bougies en  luchtfilter en remmen voor en achter schoongemaakt en remvloeistof ververst.

Dus prijs is heel eind gelijk.

Wel goed oletten alemaalanders is het appels met peren vergelijken.

DHL

Ja dat is wel juist wat je zegt. Ikzelf weet natuurlijk niet wat een grote of een kleine beurt exact inhoudt. Ik heb wel even het onderhoudsboekje bekeken en zag ook dat de bougies om de 60.000km moet vernieuwd. Ik heb me voorgenomen om, als hij volgend jaar een beurt krijgt, te vragen om de bougies en vloeistoffen te vernieuwen. De remmen zullen vooraan nagekeken zijn, achteraan wellicht niet want ik geloof dat het achteraan trommels zijn. En ik heb toch niet gezien dat de achterwielen eraf geweest zijn... Maar da's dan voor volgend jaar dus. Vind het eigenlijk wel goed zo, zo zijn de kosten wat gespreid. Wellicht nam de dealer hierom deze beslissing.
Het enige wat ik me afvraag is of het niet vervangen van de waterpomp een goede zaak is. En wellicht kan enkel de tijd dit uitwijzen. Zal wel een berekende gok zijn zeker?

EGI

#20
@DHL; de waterpomp kan beter wel vervangen worden met de d-riem vervangen. Zo'n waterpomp is niet zo duur en alles ligt dan toch al los. Ik doe dat altijd wel direct als ik toch eenmaal bezig ben. Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat ze het niet gedaan hebben (na overleg met jou uiteraard). Wat een heisa als die pomp wel lek gaat, kan de hele bende er weer af :?....

Hij hoeft natuurlijk niet te gaan lekken.
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

DHL

Nee, ze hebben me dit niet gevraagd. Ik denk dat ik ze zou laten  vervangen hebben als ze me het vroegen. Toen de wagen klaar was stond ik eventjes met de mechanieker te spreken en vroeg ik hem of ze vervangen was. Die man werkt wel al zo'n 30 jaar bij Renault. En hij vond het totaal overbodig, ze was poederdroog en er hingen geen korsten aan of zo zei hij. Tja, ik moet voortgaan op hetgeen men me zegt he. Ik denk echt wel dat hij handelde alsof het z'n eigen auto was geweest.
Inderdaad, mocht ze gaan lekken moet je alles opnieuw doen en terug een niuewe riem en rollen steken denk ik?

Fubar (Marcel)

Goed voorbeeld: betr. een 2.0i 16V (F4R) motor van bj. 2003:
Na 5 jaar werden bij 29.000 km de distri/multi/spanrollen+waterpomp vervangen i.c.m. groot o.h.-beurt volgens het boekje (in 2008 dus). Uiterlijk twee jaar later (of bij 60.000 km) stond wederom een grote beurt gepland. Zo ook geschiedde (actuele km-stand: 45.000). Daarbij werd ook o.a. de (2 jaar 'oude') waterpomp gecontroleerd (i.v.m. aankoopkeuring): KURKDROOG -> hopelijk ook tot 2013...... of in ieder geval tot de volgende grote beurt over twee jaar......Y
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev