Advertenties


30 v6 24v plaatsen in megane

Gestart door break, 3 april 2010, 11:08:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

break

hoi, wie weet of het mogelijk is een v6 24v van een renault luguna in een megane bj 2001 in te bouwen is?
b.v.d.

Christian de Vriend

#1
er schijnt ooit en school project geweest te zijn,waar ze een 3,0 v6 achterin een mc hebben gebouwt.

Maar ik adviseer je om eens op engelse site te zoeken,die zijn toch veel meer bezig met motoren lepelen
in de gekste wagens.

na wat zoekwerk,is dit hem volgens mij

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes


break

Bedankt voor jullie snelle reactie. zelf heb ik een break 1.6 16v. Daarin wil ik de v6 inlepelen en dan voorin. Ik ga eens verder rondkijken op de engelse site te gaan zoeken.

m.v.g.

Christian de Vriend

Het gekste wat ik gezien heb was bij een peugeot 306,met voorin en achterin een 3,0 v6 met turbo en nos
echt ziek apparaat was dat.

dus denk wel dat er iemand is bezig geweest met een v6 in een megane.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

break

Ik wil hem natuurlijk in de bestaande motorruimte plaatsen. Wat ik zou moeten hebben, zijn technische gevens van de renault laguna en megane zodat ik zeker weet dat hij er in past. Heeft iemand deze gegevens. Zo ja, zou ik die mogen hebben.
b.v.d.

JPF

En dan nooit meer door de APK komen met 6 cilinders in de auto en 4 op kenteken...?
Of ga je er nog een paar duizend euro tegenaan smijten om de RDW 'm te laten afraggen voor een aangepaste kentekenkeuring?

Erix

Door de RDW laten afraggen?

Kunt gewoon de auto naar UK exporteren en daar laten keuren. Die kijken een stuk minder kritisch.

Als je kenteken daarna is aangepast gewoon weer naar NL importeren. Kijken dan alleen even naar de technische staat van de auto en de emissie eisen.
Nadeel is wel dat je dan aan de emissie eisen van vandaag de dag dient te voldoen maar dat geld sowieso met herkeuren.
ZX-Audio · the finest audio products around

Paul

Meen dat het tegenwoordig tussen de 700 en 800 euro kost om de auto te laten keuren.
Ik zou zeggen; koop gewoon een Laguna2 3.0v6.
Kost niet zo heel veel en je hebt veel meer ruimte comfort en luxe.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Flock

Citaat van: Paul v Dijk op 15 juni 2010, 12:11:36
Ik zou zeggen; koop gewoon een Laguna2 3.0v6.

Is wel de makkelijkste weg, maar dan heb je niks speciaals zoals de TO graag zou willen..
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev