Advertenties


aantal probleempjes motor megane coupe 2.0 16V

Gestart door joell88, 30 juni 2010, 23:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joell88

goede dag,

ik heb sinds kort een renault megane coupe uit 1998 2.0 16V phase 1.
nou heb ik sinds begin al problemen want hij begon al snel olie te lekken toen hebben ze voor ja ja 400 euro me carterpanpakking vervangen pff wat een geld. volgens mij klopt dat ook niet helemaal?
maar goed hij lekte nog steeds en toen kwamen ze tot de conclusie dat het mijn krukaskeeringen waren althans de krukas keering die niet aan de D-riem zit maar aangezien me D-riem toch vervangen moest worden hebben ze beide krukaskeeringen maar vervangen. kosten 900 euro D-riem met rollen en krukaskeering. toen ze bezig waren hebben ze ook mijn koppeling vervangen voor een nieuwen kosten +/- 250 euro.

fijn nu is het heel mooi weer heeft een MAAND geduurd en na veel frustraties heb ik hem terug en nu rij ik dus lekker rond en merkte ik al snel dat als ik me koppeling in trap dat er gekraak onder de motorkap vandaan kwam nou zag ik na wat zoeken en intrappen dat het de kabel naar de koppeling was weet iemand misschien wat het is..?

maar sinds dit allemaal gedaan is loopt de motor niet helemaal lekker je merkt er niet super veel van maar als ik een stukje gereden heb en het gas ff los laat en geluid van me radio uit zet dan rommeld en prutteld de motor wat en dat vind ik toch wel apart dat had ik nog niet eerder gehoord.

ook merk ik nu dat ik me arco wat meer aan heb staan dat er best wel heel erg veel vocht vanaf komt bij de slangetjes en zelf vocht plek op de plaats waar ik geparkeerd stond achterlaat.

overigens dacht de monteur dat mijn auto misschien wel in de sloot keertje is geweest ofzo omdat hij wat plak uit de motorkap haalde  ;( en de stekkertjes waren er veel wat groene aanslag op oftewel corosie.

ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen.

vriendelijke groet,

joel

nd-photo.nl

Ben je naar een dealer geweest of...? Lijkt alsof ze maar "zomaar" wat hebben gedaan zonder een goede diagnose te stellen, waardoor jij de nodige centjes hebt moeten investeren.

joell88

ja zo een gevoel kreeg ik ook daarom dacht ik plaats het hele verhaal hier even misschien kunnen mensen op deze site mij wat wijzer maken.

Maar ik ben niet bij de renault dealer geweest maar een bovag garage hier in de buurt.

In iedergeval bedankt voor je reactie ik hoop als je meer weet wat meer te horen :)

groeten,

joel

nd-photo.nl

Ik heb ook wat probleemjes gehad met mijn auto (lees hier: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11669.0 ), en heb gekozen om naar de dealer te gaan. Ben toen erg netjes geholpen, werd eerst goede diagnose gesteld, daarna werd ik gebeld of ik x en x wilde vervangen, voordat ze te werk gingen. Zo hoort het ook volgens mij.

Geen dank, fingers crossed!

joell88

ok ja had even gelezen maar komt helaas niet helemaal overeen met wat jij gehad heb dan maar de reinigings spulletjes zijn wel leuk kan ik misschien keer gaan halen kan je niet veel van die setjes via internet bestellen ofzo want denk niet dat ik hier in de buurt btj goede zaak heb zitte :p

groeten

Dirk Kuipers

Hmm...
Persoonlijk denk ik dat ze de olielek na goed reinigen en vervolgens motor laten lopen wel hadden kunnen zien dat het een keering was..

Moeilijk om je verder te helpen aangezien het wel wat vaag is allemaal. Is je computer al eens uitgelezen?

joell88

ja ze hebben computer uit gelezen.

alle problemen zijn in iedergeval opgelost helaas kraakte de kabel van me koppeling wat ik denk dat ze die niet helemaal zuiver hadde afgesteld dat hebben ze nu wel goed gedaan. en ze hebben nieuwe snelheidsmeter er in gezet. maar sinds kort wat kortsluiting bij het aan zetten van mijn verlichting en knipperlichten helaas ik heb daar een nieuwe topic over geopend. maar in iedergeval motorisch is hij dan nu EINDELIJK wel in orde na flink wat geld geinvesteerd te hebben. :S

matthew

Voor je carterpanpakkingmoet je motor er officieel uit of in iedergeval omhoog getakeld worden anderskun je er niet bij.Dus prijs is wel rieel.

Voor d-riem is wel wat hoog volgensmij.

Voor je electra probleem kan dus de oorzaak misschien liggen dat er kabels verkeerd zijn terug gemonteerd/nu klem zitten omdat de motor los moet.

joell88

ok had je mijn andere topic misschien ook al gelezen en ja ik zit te denken om morgen naar de dealer te gaan want ben al tig keer bij de garage geweest en had elke keer het zelfde gezeur weer terug had nog beter met de olie lekkage kunnen door blijven rijden  toen had ik verder geen problemen maar alleen olie lekkage dan

joell88

na veel gedoe en gezeur en veel geld +/- 1500 euro hebben ze het volgende allemaal gedaan:
distririem + rollen
koppeling
krukas keeringen
carterpan pakking

nu was alles in elkaar en zijn we er helaas achter gekomen dat zo goed als alle stekkers groene aanslag op zit (corrosie:s). En al gouw bleek dat de motor niet wou starten en dat kwam dus door dat de massa van de computer van mijn motor niet goed was toen dit gemaakt en hij liep.  de koppelingskabel was niet helemaal goed afgesteld en knarste redelijk en dat hebben ze later nog even goed gemaakt. Nu kwam even later die kortsluiting (heb ik al andere topic voor geopend) maar daar bij kon ik mijn gewone licht en knipperlicht niet aan doen want dan viel de motor uit en ramen gingen open deuren op slot en open, ruitenwissers aan kort om kortsluiting. Nu denken ze dat probleem eindelijk gevonden te hebben in het stuur kolom ik wacht het af.

De rede dat hij olie lekte was dat de keeringen uitgezet waren (naar buiten) volgens de garage komt dat door dat de motor nat is geweest ofzo ernstig nat.  dat verklaard dus de olie lekkage maar ook de groene aanslag op ALLE stekkers.

Als jullie nog ideeen ofzo hebben altijd welkom mmet dat barrel wat ik gekocht heb kan ik alle ideeen gebruiken (verkopen geen optie al te veel geld in gestoken daar voor ;))

groeten.....

joell88

zijn na zo een lange tijd nog niet veel verder helaas :S ik ben ongeveer dagelijks bij de garage kan bijna me bed er neer zetten.

maar wat we gaan doen is een zekeringkast bij de sloop vandaan halen deze opnieuw inlezen want dat lijkt nodig te zijn en dan aansluiten op mijn auto en dan maar hopen of hij goed is en zo niet zal de zoektocht voortgezet worden :S en zit dan ook ernstig te twijfelen over een nieuwe kabelboom :S maar dan gaat het wel wat meer centen kosten iemand enig idee hoeveel dit gaat kosten een nieuwe kabel boom en er in laten zetten want volgens de garage was het zelf installeren niet te doen omdat hun zelfs al 10 uur er mee bezig zouden zijn.

hoop van jullie te horen

mvg.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev