Advertenties


turbo op 2.0 8v

Gestart door Roy16v, 31 maart 2010, 19:37:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

kent of heft iemand hier op het forum misschien een 2.0 8v fr3 motor met turbo?

zo ja kan die gene mij vertellen of een spruitstuk van een volvo turbo past op dit type motor?

als dit niet past,hoeveel werk zit er in de kabel boom aanpassen van de volvo motor?
want dan zet ik er een volvo 1.7 in ben ik ook direckt van de startblokkering af.

Stefan

Stel je nu in 2 topics zo'n beetje dezelfde vraag...??? ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dirk Kuipers

Leuk idee.

Wat noem jij veel werk.. Als je het goed wilt doen zet je er een nieuwe kabelboom in..
Hoeveel werk dat is.. Tja, dat is moeilijk te vertellen en is denk ik zelf wel in te zien. Doe de kap eens open en kijk waar er allemaal sensors zitten, daar zul je nieuwe bedrading voor moeten maken.. Kijk ook even welke verschillen er verder nog tussen de motors zit.. Ook zul je de motorsteunen moeten aanpassen denk ik. En misschien nog wel meer, ik ken de verschillen tussen de motors niet.
Daarnaast zul je moeten kijken wat voor elektra van binnen nog via je huidige ecu gaat. Je ramen? nog andere dingen? Ik weet 't niet..

Kortste klap is een nieuw uitlaatspruitstuk voor je huidige motor maken denk ik..
Alleen hoeveel kilometer heeft je motor gelopen? Denk aan bijvoorbeeld je lagers (ik kan het weten. ;) ).
Ook zul je dan uit moeten zoeken of je ecu ook gechipt/remapped kan worden..

Succes met uitzoeken!

Roy16v

ok dan pas ik de 2.0 er op aan binnenkort.

motor heeft 300 000km maar geen gekke geluiden of verbruik.
toffe kleur heb jij er op trouwens!

Dirk Kuipers

Na 300.000 kilometer zou ik toch het nodige aanpassen als ik jou was.. Lager na 300.000 kilometer nog eens extra op hun donder geven lijkt mij niet heel erg bevordelijk..
Tja, je kunt natuurlijk kijken hoe lang het heel blijft, maar ik vermoed niet heel erg lang..
Denk ook aan een oliekoeler en dat soort zaken..

maXcomX

Ach, wel leuk hoor.

Die van volvo is een lage druk turbo, je hebt dan wel iets meer vermogen.
Staat me zo bij (ik heb dat 15 jaar geleden al eens omgezet op een F3R 2.0 in een Renault 19) dat de spruitstukken iets afwijken. Het past wel, maar er zitten extra bevestigingspunten aan voor de startmotor of hitteschild als ik me niet vergis. En dan nog weet ik niet of dat er tussen schutbord en motor nog wel ruimte is voor deze turbo. Er moet nl ook nog een hitteschild tegen het schutbord geplaatst worden. Bij Volvo is die ruimte net iets groter dan bij Renault.
Verder moet de ECU aangepast worden, de lagers kunnen het wel hebben, die zijn ook bij volvo standaard. Dan zit je nog met de oliekanalen, staat me zo bij dat die niet bij alle F3R's het zelfde zijn. Nou, ik ben benieuwd..

RobScénic

Een F3R in een R19? Dat is dan ook niet origineel, de F7P 1.8 16v is de zwaarste motor die in de 19 is geleverd....

Maar ontopic, lees het topic van Dirk door, dan denk ik dat je een idee hebt van het werk wat er bij komt kijken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

maXcomX

Nee dat was niet origineel; origineel was F3P als ik het wel heb. maar het ging wel.
Het was idd een rambam klus. 

Roy16v

gaat mij er om of het volvo turbo spruitstuk op de f3r past,
heb met een t03 gemeten en die past er net op,de volvo turbo is niet zo gek groot en de hoek van de dowmpipe is precies goed voor de ruimte langs starter en aandrijf as,als het spruitstuk past,heb ik de rest zo voor elkaar.

maXcomX

#9
Ik dacht dat ik al gezegd had, dat die waarschijnlijk past, maar aangezien de F3R 2.0 er in verschillende uitvoeringen is (alleen renault is al 5) dan zit er toch niets anders op dan het te proberen.
Hou in iedergeval rekenng met de hitteschilden, als je die niet plaatst, dan gaat het binnen wel roken.

Roy16v

er zit al een soort aluminium schildeje net als bij de reserve wiel,dus nu maar hopen dat ik de juiste cylinderkop er op heb zitten.
ik hoef geen 150 pk ofzo maar puur het geluid  :9~

maXcomX

Ohhja, bijna vergeten, het kan zijn dat je nog een weerstand moet plaatsen tussen ECM en MAP sensor. (aansl. 16 op ECM -grijs/zwarte kabel). 1-3 ohm om het bereik iets op te rekken. Maar probeer maar eerst zonder deze, aangezien de turbo niet zoveel leverd, dat het misschien nog net binnen het bereik van de MAPsensor valt.

Roy16v

thanx voor de info,ik ga dit gewoon proberen!

zou het verstandig zijn om een iets dikkere koppakking t monteren of zou ik dan een probleem met de compressie krijgen waardor ik een soort turbo gat krijg?

maXcomX

Bij mijn weten hoeft dat niet eens. Maar je zou eens wat Volvo data moeten checken en kjken wat de verschillen zijn mbt tot dit punt, tussen de standaard uitvoering en de turbo. De motoren zijn volgens mij identiek.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev