Advertenties


Help ! Motor in noodloop na schoonmaken Gasklephuis hoog stationair etc.

Gestart door richardv, 13 februari 2010, 22:32:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

richardv

Dit is een soort sub topic op het inleer topic dat ik heb gestart gisteren (wist toen niet dat dit zou gebeuren en vond dit een nieuw topic waard).

Wat is er gebeurd. Ik heb afgelopen weekeind mijn gasklephuis van mijn Meg 1.6 16v uit 2004 uit mijn auto gehaald en deze gereinigd met remreniger. Er kwam een hoop drap uit. Ook de nokkenassensor die onder de olie zat gereinigd met het zelfde goedje.

Vandaag alles weer in elkaar gezet en toen:

Staionair zo'n 1600 toeren. Als ik er mee weg rij en voor het verkeerslicht sta daalt ie even naar de 1000 en dan jankt ie omhoog naar ruim 3000 toeren. Mijn hele auto is van van slag.

Ik heb hem bij een contact van mij laten uitlezen en die apperatuur geeft aan dat de motor in noodloop loopt.


Allerlei storingen geeft ie aan in het gasklephuis. Maak mij nu enige zorgen. Kan ik dit zelf oplossen of.. iemand ervaringen met dit.

subzero

Die zal terug aan de clip moeten om te resetten,en hopen dat er niets is gesneuveld. :x

Zie ook (alhoewel te laat  ;)) klik (hoofdstuk 12A throttle valve removal/refitting/cleaning)

richardv


A110

Zomaar iets slopen kan bijna niet. In het topic heb ik al wat uitgelegd. Hieronder even een qote van die tekst. Het kan wel zijn dat de nokkenassensor gewoon kapot is. Deze gaan veel kapot vervangen is dan de enigste remedie.

Dat soort problemen kunnen dus ontstaan zonder opnieuw in te lezen.

Heb je wel alle vacuumaansluitingen weer goed gemonteerd. Ook die achterop je gasklephuis zit die vergeet ik ook nog wel eens. En anders zou je toch kunnen proberen om de accu er een tijd lang vanaf te halen en dan allebij de polen misschien helpt het. Zomaar gasklephuis mollen ben ik nog niet tegengekomen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

De nokkenassensor zat wel heel erg onder de smeer en troep. Die heb ik ook schoongemaakt. Ik zou het niet weten. VOlgens mij heb ik alles juist aangesloten. Ik laat het nog wel weten hoor.

richardv

Vandaag naar een Renault specialist gegaan in Zaandam. Frank Mol (overigens na een tip van een mede forum bezoeker). Netjes geholpen tot nu toe. Niet naar de dealer in Zaandam. Daar kom ik niet graag. Vallen onder de categorie: Graag nieuwe auto's verkopen, daarna ben je niet meer klant is koning. (Behalve dan de jongens van het magazijn!)  Conclusie: Gasklephuis defect. Ben bang dat ik iets te grondig gereinigd heb 8)7 . Morgen een nieuwe. En ruim 200 euro armer. Ik laat nog weten of dat het is. En dan geef ik mijn eind reply.

A110

Dan moet het gasklephuis al kapot zijn geweest voor het schoonmaken. Het kan er bij mij niet in dat het met het schoonmaken te maken heeft. Ik heb er al tig schoongemaakt en er is er nog nooit 1 kapot gegaan.

Maar hopelijk is het probleem dan wel opgelost.

We horen het van je.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Misschien dat remmenreiniger in de electronica is geraakt. Maar ik ben er wel voorzichtig mee omgesprongen.

Roadkill (Michiel)

Hmm ff een vraagje,het is niet dat ie schommelt tussen de 1600 en 3000 tpm bij stationair? Als het wel zo is dan ff stekker van de dynamo los halen (d+) loopt ie dan wel gewoon mooi stationeir dan is je dynamo aan gort....Veel Renault dealers weten dat niet,maar Renault Nederland wel.Enne btw ik heb hier in de buurt (Hoorn) ook eindelijk een Renault specialist gevonden,ipv van een dealer.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

richardv

Heb ik niet geprobeert en is nu ook te laat. Maar bij het testen en opnieuw inleren bleef de storing terugkomen in het gasklephuis. Ik laat er morgen en nieuwe inzetten waar ik bij ben en als het probleem verholpen is zal het ook wel het huisje zijn. Mocht ie nog steeds dat probleem hebben, dan mag ie die nieuwe houden natuurlijk en zal ik meteen jouw optie melden. (Nb. Hij schommelt niet bij stationair. Stationair constant om en nabij de 1500 toeren.) Alleen na een stukje rijden, afremmen tot nul km/uur dan daalt ie naar 1000 en dan giert ie omhoog naar 3000/3500). (Overigens komt ie nooit onder de 1500. Is net alsof je dus altijd gas geeft.)

richardv

Nieuw gasklephuis er in laten zetten en het lijkt allemaal weer goed. De storingen zijn weg. Eerst wel hetzelfde euvel na montage van het nieuwe gasklephuis, maar de goeie man had hem toen niet ingelezen.

Maw, pas op met schoonmaken. Want ik denk dat ik hem zelf gemolt heb. KOsten 240 euro. Als het anders is dan post ik opnieuw in deze topic.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev