Advertenties


Vervangen distributie 2.0 f3r

Gestart door ingmar89, 19 november 2009, 18:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ingmar89

Goedenavond!
Ik ben van plan om binnenkort mijn distributie te gaan vervangen, aangezien mijn auto tegen de 240.000 km aan loopt.
Ik heb wel enige ervaring met het vervangen van distributies, heb een keer eerder een 1.9 tdi gedaan.
Nu is eigenlijk de voornaamste vraag, wat voor aparte dingen heb je nodig voor deze motor?
Momentsleutel met verschillende doppen(torx en zeskant) en verschillende krikken heb ik.

Alvast bedankt !-!

subzero

klik (hoofdstuk 11 vanaf blz 11-4) bron info

Zal nog wat info mailen.

ingmar89

danku! Verder nog tips en truucs, ervaringen en waarop te letten?

m.v.g.

subzero

Ik heb geen ervaring met de F3R, wel met de K4J 750.

Maar zoals altijd,alles goed af/aantekenen. (doe ik met witte nagellak  :) )

De krukasblokkeerpen kan je waarschijnlijk door iets anders vervangen. (ziet er zo uit: klik blz 4  nr 13)

ingmar89

Ohke, ben er nu bijna aan toe, het distributie-setje is binnen!
Even het volgende: Er wordt gesproken over het vervangen van de moer van de krukaspoelie.
Deze zit niet in de set... Is dit absoluut noodzakelijk?
En de krukaspoelie heeft gewoon een spie toch?
Verder: de riemspanningsmeter met SEER aanduiding, Waar kan ik die halen/ huren/lenen, of is er een alternatieve methode?

subzero

Volgens mijn laatste gegevens moet de krukaspoeliebout niet vervangen worden,gewoon op 120 Nm vastzetten.

Ik geloof dat het krukastandwiel een spie heeft,maar dat kan ik bij franse merken niet met 100% bevestigen,er durven namelijk nogal eens verschillen zitten in de motoruitvoering.

Maar dat er wel of geen spie inzit is niet zo belangerijk omdat je de krukas kan blokkeren met de blokkeerpen.

En die seemmeter,tja,ik heb het nog nooit gebruikt,en aankopen voor eenmalig gebruik is waarschijnlijk wel wat duur,misschien eens bij een garagehouder informeren of je er een mag lenen.

maXcomX

#6
Die bout moet je wel vervangen, omdat het een rekbout is. Dat het nooit gebeurd is een tweede.
Is deze niet voorradig, dan vastzetten met locktite en ongeveer 2-3 nm meer tork.
De volgende keer moet je hem dan echt vervangen, omdat de bout zich niet goed meer kan zetten.
Als je toch bezig bent even de ophanging van de motor checken (bovenste silentblock / motorsteun) die wil nog wel eens inscheuren of de vulcanisatie laat los, en aangezien die toch los moet, meteen maar vervangen (als je verouderingsverschijnselen ziet, zoals haarscheurtjes) Als deze steun echt kapot is, dan hoor je vaak bij optrekken,of stationair lopen bij koude motor, vaak een piepend geluid terwijl de motor zelf een beetje anteld, wat lijkt ofdat deze onregelmatig loopt (oa. trillen van de pook)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev