Advertenties


advies accessoire inbouwen

Gestart door wensel, 4 januari 2010, 22:46:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

subzero

(het volgende is echt onder voorbehoud,want bij een 'fransman' durft de elektriciteit al eens te verschillen naargelang het bouwjaar,voor hetzelfde geld zit er aan de abs helemaal geen snelheidsignaaldraad)

Uit de stekker van de abs unit gaat een grijze draad (pin 22) welke verder 'loopt' naar instrumentenpaneel en waar 'onderweg' een violetkleurige draad aanzit welke dan weer naar de ecu gaat.

Ik zal nog wat info mailen.

RobScénic

en anders klik je op het linkje uit de laatste post van de vorige pagina. Daar staat ook uitgelegd waar je het snelheidsignaal kan vinden.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

wensel

Zo heren bedankt voor alle info en hulp!

Ik heb de CC afgelopen zaterdag ingebouwd met behulp van mijn vader en dat ging heel goed. Het kost inderdaad wat tijd maar het is een simpele installatie en met jullie hulp is het allemaal gelukt!

Na het inbouwen van de vacuummodule in het motorruim moest alles aangesloten worden. Het vinden van de juiste draden was niet zo moeilijk.

Het snelheidssignaal was eigenlijk het moeilijkste. dat komt waarschijnlijk omdat ik een megane 1 phase 2 uit 2001(euro 2000 editie) heb. Hij beschikt wel over het snelheidsignaal maar deze heb ik uiteindelijk toch van de radio afgetakt. Ik heb ook achter het tellerblok gekeken(waar je overigens heel makkelijk bij kan). daar zit ook sowieso een signaal maar daar kwamen 2 grijze draden uit dus kon ik niet kiezen...

Stroom heb ik ook van de radio. In eerste instantie gebruik gemaakt van de constante 12v spanning maar uit eindelijk toch gebruik gemaakt van het ACC(accessoire stand)stroom. Want anders blijft het bedieningspaneel branden en gaat de CC eigenlijk niet uit.

Verder alleen de rempedaalschakelaar aangesloten. Dit was ook vrij makkelijk. hierbij geldt "meten is weten"!!
Uiteindelijk dus ook niet meer als de juiste draden gebruiken!

Het lijkt me leuk om een kleine maar uitgebreide tutorial te maken. Is het slim om daar een nieuw topic voor te openen of zal ik gebruik maken van dit topic. het is de eerste keer dus graag advies!
- Megane 1 Phase 2 Cabrio - 2001 - EURO2000 - 1.6 16v - LPG G3 Eurogas -

subzero

Mooi dat het gelukt is,en daarvan een tuto dat zou top zijn! !-!

RobScénic

Ik zat net te denken, maar puur theoretisch gezien hoef je die slangen van de rembekrachtiger (en dus de aftakking) niet vast te zetten met klemmen. Het is namelijk een vacuumsysteem, dus die zal zich alleen maar vaster zuigen. Het is natuurlijk wel raadzaam om dit te doen (ik heb het ook gedaan). Maar hij werkt goed bij jou? Blijft hij ook stabiel bij 70 km/h?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

goed, maar dat probleem hou je altijd. Ook met een gewone dichte slang. Ik zeg toch, puur theoretisch?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev