Advertenties


koppeling probleem en einddemper probleem

Gestart door maikeldep, 28 mei 2009, 06:28:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maikeldep

hallo allemaal
zit sinds een paarweken met een probleem tijdens het schakelen.

wanneer ik de versnelling in de 1 zet en de koppeling los laat hoor ik een bok, precies op het moment dat hij gaat koppelen.
ja nu denken jullie de motorsteun rubber, maar dat denk ik niet hij doet het maar 1 keer alleen als ik hem voor de eerste keer in de 1 of 2 zet dan hoor ik een bok
dus als ik heb in de 1 laat en ik laat tien keer de koppeling opkomen dan hoor je alleen bij de eerste keer een bok dat geld dus ook voor de 2
3 4 5 hoor ik niks ivm lawaai motor en banden

tevens heb ik een nieuw spruitstuk er op gekregen ivm apk zat scheur in

maar nu gaat steeds mijn achterdemper uit de achterste rubber voorste 2 rubbers blijft wel goed zitten
druk ik hem weer op zijn plaats dan naar 2 km zit hij weer te rammelen op de achteras en moet ik hem weer terug drukken op zijn plaats???

ik heb een megane 1.6e rn
rl-gn-05

mvg maikel

matthew

Voor je einddemper misschien je rubber versleten anders met een tyrap om de beugel van de uitlaat en aan het rubber strak trekken dan kan kan die err ook niet meer uitschieten.
Er wordt met het uitlaatspruitstuk eigenlijk niks verbogen in de uitlaatlijn om deze te vervangen,dus vind het wel raar dat na het vervangen pas is gebeurd.(misschien toeval).

Je probleem met je koppeling kan in de drukgroep zelf zitten,maarja zoiets zal vanachter een pc blijven gissen blijven.

subzero

Misschien effe met z'n tweeën proberen,dan kan de tweede man de motor bekijken terwijl jij in 1ste probeert te vertrekken. (met of zonder handrem)

Tip:ga niet voor de auto staan,maar opzij. ;)

maikeldep

oke

Ik ga van het weekend toch naar mijn kameraden, dan gaan we weer een kleine 300 a 400 km rijden.
Zal ik hem eens gaan vragen of hij kan kijken waar het gebok weg komt.

1

Ik vermoed zelf ook iets met de drukgroep of lagers.
Een collega zei tegen mij is niet zo heel erg, je kunt er gewoon mee doorrijden totdat hij echt kapot is en dan meteen alles vervangen.
Het kost ongeveer 500Euro voor de  koppelings platen drukgroep ect zegt hij

2

de uitlaat ga ik inderdaad gewoon een met een tyreep of iets dergelijks vastzetten


is het ook mogelijk om de sycroom ring dan ook te vervangen is dat duurder of maakt het niet uit ivm met af en toe moeilijk in de 1 of 2


matthew

synchronemesh ring vervangen moet de bak voor uit elkaar en kost dus wel wat meer en voor 500 ga je de drukgroepvervangen en in en uitbouw versnellingsbak ook niet mee spits krijgen,maar voor je iets gaat doen laat eerste een MONTEUR van een autogarage een duidelijke diagnose stellen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev