Advertenties


Afslaan motor bij overschakelen Benzine naar LPG

Gestart door Hillebrandwiersma, 11 mei 2009, 18:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hillebrandwiersma

Sinds 2 weken ben ik trotse bezitter van een renault megane cabriolet bj. 1999 km: +/_ 150 000 uitgerust met een Vialle AMS lpg installatie.

Deze installatie vertoond de afgelopen dagen kuren. Ik zal proberen de 'problemen' kort en bonding te beschrijven.


Voordat er problemen waren reed de auto prima, op Zowel LPG als Benzine, na enkele seconden na het starten werd automatisch overgeschakeld op LPG.

De afgelopen week viel het mij echter op dat de auto afsloeg bij het aanremmen van het stoplicht, Incidentieel dacht ik toen. Hier heb ik verder dan ook geen aandacht aan geschoken todat:

Ik afgelopen vrijdag avond de auto na een ritje van een uurtje had weggezet, om vervolgens de volgende ochtend weer te gaan rijden. Bij het starten sloeg de auto al na enkele seconden af. Dit was op het moment dat het de gasinstallatie werd ingeschakeld. Enkele malen geprobeerd de auto opnieuw te starten. Dit resulteerde in een bokkende motor die een seconde of 2 a 3 bleef lopen.

Hierna ben ik overgeschakeld op benzine, waar ik vervolgens de hele dag zonder problemen op heb gereden. Nog een aantal malen geprobeerd om over te schakelen op LPG echter mocht dit niet baten. De motor stop direct zodra ik de schakelaar indruk. Het lijkt er sterk dat de LPG brandstof toevoer gesloten blijft.




Wat ik tot nu toe heb gedaan: naast de tank volgooien met LPG.

1) Sludge uit de verdamper verwijdert, en schoongespoten met wasbenzine zoals in de FAQ is vermeld.

2)Controleren of de gas-computer 'klikt' wanneer ik de LPG knop indruk

3) Gecontroleerd of de electromagnetische klep (degene welke op de ringtank zit)  voorzien wordt van spanning op het moment van indrukken van schakelaar. Deze klikt ook.

4) Gecontroleerd of het koelwater systeem op peil is.

5) De elektromagnetische klep op de verdamper gecontroleerd of deze voorzien wordt van spanning zowel voor als na de stekkerverbinding. Deze geeft een duidelijke klik.

6)  Visuele inspectie van de slangen van het gehele systeem.

7) De actuator verwijderd, althans neem aan dat dit de actuator is. De reden waarom ik hier aan twijfel is dat er geen onderdelen in het actuatorhuis aanwezig zijn zijn welke de stroomweerstand zouden kunnen aanpassen.

Ik heb foto's bijgevoegd om het eea te verduidelijken. En om vast te stellen of het daadwerkelijk om Acutator gaat.

http://picasaweb.google.com/hillebrand25/LPGMegane#5334613291121273698

http://picasaweb.google.com/hillebrand25/LPGMegane#5334613308593345906

http://picasaweb.google.com/hillebrand25/LPGMegane#5334613316220861202

Wie o wie heeft een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?







matthew

Mod Break///

Heb deze even verplaatst naar Megane 1 want je hebt een megane 1 fase 2.[/color[

matthew


Hillebrandwiersma

matthew kun jij ook aangeven of het inderdaad de actuator betreft? Het is bij mij nu niets meer dan een haaks bochtje, met aan het uiteinde een aansluiting...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev