Advertenties


Turbo

Gestart door Marius., 25 april 2009, 11:21:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rs50jochem

Jemig!!! Je gaat er nog een turbo bij opknallen.. :) :) :)

Het klinkt niet simpel met die klep enzo.. Maar het creeren van koppen met de compressor en daarna de pks met de turbo.. ZIEK!!  !-!

Marius.

Hey Dirk,

Wat een plannen onnie :q
kerel zal me een vermogen hebben naderhand :q

Maar iig bedankt voor de tips enzo, ik ben van plan, als het allemaal door gaat uiteraard, waarschijnlijk de Turbo erin te laten bouwen door een professioneel tuning bedrijf, weet ik zeker dat het goed gaat namelijk :q
Tis allemaal veel geld, ik weet het, maar hey, je moet er wat voor over hebben als je aan zoiets begint ;)

Gr
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

glaerox

Voor het geld wat je investeert kun je net zo goed gelijk een impreza halen, dan heb je meteen een auto gebouwd op dit vermogen.

tuurlijk is een coupe met turbo mooi, maar in mijn ogen niet de moeite waard.


Dirk Kuipers

Jep, klopt als een bus..
Maar wat is er nou leuker dan een impreza eruit skeuren met een megane coupe? :)
Maargoed, lukt op dit moment nog niet hoor. ;)

Marius.

@glaerox
Sorry, maar vind dat altijd zulke stomme reacties, als je niks zinnigers te melden hebt op een "Tuning!" forum reageer dan niet?
Waarom zou ik het geld in een nieuwe auto steken als ik vragen stel over tuning?
Sorry echt kan me daar zo aan ergeren :S
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

glaerox

#20
Beste Marius,

Ik zie het gewoon zo: Je komt met de vraag wat het ongeveer gaat kosten en of het haalbaar is op een motor met 170K op t tellertje. Wanneer je zelf een beetje kan inschatten en gevoel voor techniek hebt, moet je dat rekensommetje zelf kunnen maken. Pas wanneer jij van te voren zelf kan calculeren wat het gaat kosten moet je aan een project als dit beginnen.

Wil je gewoon meteen snel gaan en geen onverachte problemen tegenkomen, dan is een impreza toch een ideale oplossing?

En met een megane een impreza zoek rijden kan iedereen op het moment alleen nog van dromen. Tuurlijk is het mogelijk om hem op het rechte stuk er uit te trekken (moet je wel hopen dat daar niet het een en ander aan de motor is gedaan). Ook zou een traditionele lijn motor niet snel de koppel van een boxer kunnen halen(van uit gaan dat het beiden 2.0 is). maar zodra je een bochtje om moet gaat de impreza opeens wel een stuk sneller door zijn betere wegligging en 4wd.

En ik schrijf dit niet om een megane af te kraken, ik heb er zelf ook altijd met heel veel plezier een gehad!

Btw, 170K moet goed te doen zijn, wanneer deze altijd goed warm is gereden moet je de hoonsporen nog op de wand kunnen zien(en goede olie natuurlijk). Gewoon het blok van onder naar boven opbouwen en de slijtage onderdelen vervangen. Dit geeft zowiezo wat verloren vermogen terug.

Als je het aandruft, je megane een tijd kan missen, het geld hebt en de handigheid, zeker doen!

(edit: ik lees nu pas dat je het wil laten doen, dat scheelt al veel, maar kost natuurlijk nog meer!)

Marius.

Heya

Das al een stuk duidelijker ja^^
Ja sorry maar ik word doodgegooid met die vraag (omgeving,vrienden, andere fora) dus ja het haalde even me boilpoint.
Met dit soort dingen, aangezien ik zelf niet alles weet van de motor, laat ik het liever doen, weet je iig zeker dat het goed gaat! En de Turbo die ik in gedachten heb zit alles bij ook Computer e.d., hoeft "alleen" gemonteerd te worden, en wss dan wel wat onderdelen vervangen.
Mjah zoals ik al eerder zei :q als je hieraan wil beginnen, moet je ook die diepe beurs ervoor over hebben, anders kan je er net zo goed op geen enkele wijze, nooit aan beginnen.

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

glaerox

Ik wens je er in iig veel suc6 mee en wou je er alleen op attenderen dat je als je wil gaan voor wat meer betrouwbaarheid moet gaan voor een auto met voorafgeinstalleerde turbo.

Een megane met turbo lijkt me trouwens wel erg gaaf! dus als het financieel mogelijk is, zeker doen!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev