Advertenties


Probleem op probleem

Gestart door pierre, 29 juli 2009, 18:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pierre

Beste mensen,

In februari van dit jaar heb ik een megane coupe uit 96 gekocht. Mooie auto (dubbele pijp-nieuwe achterlichten) achter. Maar binnen de kortste keren liep ik tegen problemen op. Na eerst bij de keuring een aantal onderdelen te hebben moeten vervangen in mei (kst 800,-), kwam ik er daarna op de snelweg achter dat mijn koppakking was gesneuveld.  Deze voor een sympathieke prijs vervangen (300,-)maar bij het verwisselen van koppakking bleek er ook een defect zuiger aanwezig te zijn.  Toen van ellende mijn blok er uit laten halen en een tweedehandse geplaatst(dit ook voor een nette prijs 400,-) Blok is ter plaatse gecontroleerd. Was goed blok met 160.000 km op de teller.

maar nu volgt er naar een maand alweer een probleem. eerst liepen de 2 snaren eraf. Distributieriem laten controleren..deze was goed en snaren vervangen. Nu blijft er toch nog steeds een probleem....Motor wordt vrij snel warm (trouwens niet echt terug te zien op display..meter waarschijnlijk niet correct)en bij het optrekken bij stoplichten en achteruitrijden weer redelijk veel witte pluimen uit de uitlaat. Deze trouwens ook  vervangen voor een originele. (waterpomp ook al gecontroleerd een week terug).

Iemand nog een idee. Voor ik de auto een mooi plaatsje op de sloop ga geven??

RobScénic

Ik zou toch zeggen waterpomp...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

pierre

dank rob voor je snelle reactie!
Ben een leek wat betreft auto motoren!! Maar heb er een klusser naar laten kijken toen ik de snaren moest vervangen..heb een nieuwe in de auto liggen, maar volgens hem is deze gewoon goed die er op zit.?  :?

matthew

witte pluimen is koppakking.

Die 2 snaren lopen er niet zomaar af dat oet een reden hebben

pierre

Beste Matthew,

Het is wel zo dat bij het rijden op de snelweg de temp. meter vrij laag zakt en verder dan ook geen probleem met witte rook.  Alleen in de file of bij stoplichten loopt de meter naar iets boven het midden en dan zien je bij het optrekken weer die rookontwikkeling..Dan zakt de meter weer als ik weer op snelheid kom en zoals hiervoor al gezegd...witte rook weer weg?

De vorige keer toen mijn koppakking was gesneuveld begon de auto ook flink te roken als de temperatuur iets opliep op de snelweg??? :?

matthew

de omschrijving van je temperatuur verloop is normaal en is dus goed.

Rook kan dan zo even niet thuisbrengen,laat in iedergeval waar je de reparatie hebt laten doen een koppakking test.

pierre

Misschien nog enige tips?

na aanleiding van suggesties heb ik de waterpomp nog 1 x laten controleren. Deze is werkend>
Nu vanochtend een test uitgevoerd: ben in duitsland een tijdje op hoge snelheid aan het toeren geweest....temperatuurmeter blijft laag ...plus/minus eerste streepje..Daarna auto even stopgezet. na 5 minuten overnieuw gestart en toen gewoon weer gaan rijden. De temperatuurmeter staat dan halfweg..maar een enorme rookwolk bij wegrijden. niet echt wit trouwens!! Maar eerder grijs!! Na een paar 100 meter gereden gaat meter weer ruim omlaag naar eerste streepje en is de rook weg. Nu thuis de klep open gemaakt en gekeken. Ventilator slaat aan bij stationair lopen. Temp loopt wel iets op boven het middenstreepje. Maar bij gasgeven weer veel rookontwikkeling.

Suggesties???
valt wel op dat temperatuurmeter af en toe schommelt tijdens het rijden?

rs50jochem


pierre

#8
als het de kop zou zijn dan zou de auto toch continue roken?? En heb geen last van verbruik van koelvloeistof en smurrie ?

rs50jochem

Hoeft niet.. Het kan dat door het stilstaan de kop wat water kan lekken en bij het rijden dat niet..

matthew

Zoals je de meter omschrijft werkt die wel goed.

Maar dat rook tja dat is dan toch vocht ofzo in het uitlaat systeem

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev