Advertenties


recirculatieklep, temperatuur en motorkap

Gestart door fitz, 6 januari 2009, 02:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fitz

Dag meganevrienden,

Ik heb 3 probleempjes en geen van alle heel ernstig, maar wel irritant.

1. Ik heb wat problemen gelezen over de recirculatieklep en die van mij heeft een probleem, maar niet het probleem dat ik gelezen heb. Namelijk: hij tikt erg hard om de paar seconden als ik hem daddwerkelijk aan het recirculeren zet (alsof hij draait en dan door een weerstand heen draait)
Ik heb foto's gezien van het vastzetten van de klep, maar alleen icm een airco, is het zonder airco hetzelfde?

2. De temperatuurmeter (buitentemperatuur) op m'n dashboard geeft standaard ongeveer 35 C teveel aan sinds een aantal weken. Hij is 1 keer sindsdien weer goed geweest (-1 zei hij toen). Zijn er contacten die ik kan reinigen oid, want dat lijkt mij het meest logisch (verhoogde weerstand)?

3. Bij bepaalde toeren (ongeveer 900) resoneert m'n motorkap. Dat geeft een vervelend trillend geluid.
Ik heb er nog niet naar gekeken, aangezien het mij wat te koud was, maar kan ik de sluiting van de motorkap anders afstellen, zodat hij wat stijver sluit? Of moet ik gewoon het rubber vervangen?

alvast bedankt voor de antwoorden,
mvg,
fitz

Roeland

1. geen idee, heb dit zelf nooit aan de hand gehad
2. de buitenvoeler bevind zich onder je rechterspiegel (bijzitterskant), als je het kapje aan de binnenkant aftrekt zie je normaal het stekkertje van je spiegel. als ik me niet vergis het bruine of oranje kabeltje is van je buitenvoeler. maar kunt ze best gelijk allen even reinigen.
oftewel dashboard even afbouwen, waar je de temp kunt aflezen zit ook nog een stekkertje.
(links en rechts onder het kapje van je speakers zitten telkens 2 torx, deze los doen, dashboard licht uitkloppen (naar boven toe) van voor. dan kan je aan dit stekkertje)
3.als je de motorkap open doet zitten 4 rubbertjes, deze kan je omhoog/omlaag draaien. niet te veel mee draaien anders zit je met een te grote spleet. ik zou ze lichtjes omhoog draaien, of enkele ervan.

grtn Roeland

fitz


matthew

1Het probleem is hetzelfde en op te lossen zoals je verder op het forum hebt gelezen.Of de stekker loshalen.
2Buiten temperatuurmeter vervangen zit in je rechterbuitenspiegel,even je glas eruit wippen en dan de kap eraf en dan kun je erbij,dan knip je de draad door en soldeer je de nieuwe eraan.En dan weer dicht bouwen
3Rubbertjes inderdaad verdraaien of een zacht schuimpje op de motorkap plakken terhoogte van de punten waar de rubbertjes komen.

fitz

dank je matthew... nu ff niet sleutelen, maar als het weer wat aangenamer wordt :)

LKW

Punt 2 en 3 zijn redelijk snel uit te voeren.

Punt 1 is wat meer werk. Ik ben er afgelopen week zelf ook mee bezig geweest. Heb een megane coupe uit 1996 (zonder airco). De stekker om de recirculatieklep motor af te koppelen is minder makkelijk te bereiken dan op dit forum vermeld. Ik heb de stekkers namelijk niet direct onder het parafant zitten, maar achter/onder het luchtverdeelhuis, tegen het brandscherm.

Ik heb van deze reparatie foto's gemaakt, mocht je intresse hebben stuur even een PM

Lars

fitz

zou mooi zijn LKW, maar ik kan de PM knop niet vinden...
raar maar waar...
mijn email is hylkeleesgraag@hotmail.com, als je mij die foto's wilt sturen
ben wel benieuwd
alvast bedankt,
fitz

LKW

Iets verlaat door wintersport, maar zie je mail voor foto's en uitleg.

Gr. Lars

fitz


ed

Ik heb een Renault Megane cabrio van 1998 uit Duitsland.
Ik heb een probleem met het rammelen van de recirculatieklep.
Bij mij zit de stekker echter niet op de plaats zoals op de foto' s
aangegeven staat.
Wie weet waar ik deze kan vinden.

Ed

LKW

Zie mail.. Ik had mijn mail aan fitz nog in de send box  Y staan en deze naar jou doorgestuurd. Misschien dat jij er ook iets aan hebt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev