Advertenties


aandrijf as

Gestart door jerry16v, 7 november 2008, 14:51:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jerry16v

hallo ben nieuw hier en pas in het bezit van een coupe 2.0 16v uit 97
ik heb een probleem gehad met de linker aandrijfas de veren van de bus waar deze as mee in de bak zit zijn er al twee keer uitgesprongen
ik heb dit al eens eerder gehoord dat dit voor kwam ook al bij de renault 19 16v
is dit een bekend probleem en is er iets aan te doen???

Alex Verloop

dan moet je je ashoes daar strakker vastzetten ;)

Edit; welkom, je stelt je alleen in het verkeerde topic voor

jerry16v

ja sorry zal me effe voorstellen in de goede rubriek
de ashoes strakker zetten ??  leg eens uit

Laurens Klein

bij een megane zit de koppeling van de as eigenlijk los. Deze wordt goed op zijn plaats gehouden door de hoes die eromheen zit. Waarschijnlijk zit deze los waardoor hij (teveel) heen en weer kan schuiven. Dus ff kijken of er een klem omheen zit. En dan deze goed vast zetten.

jerry16v

ok dus als ik het goed begrijp moet ik de hoes wat verder naar de wielkant zetten zodat de hoes als een veer werkt

ik zie wel een uitsparing cq verdiepingsring op de as net achter de hoes aan de wiel kant
moet de hoes daar dan zitten???

greetings jerry

jerry16v

ok nogmaals de vraag wat dit probleem veroorzaakt
de slijtring en borgring die de bus die in de versnellingsbak zit waar de aandrijfas is ingeschoven op zijn plek houd springen er uit waardoor deze bus speling krijgt en dus niet meer wordt aan gedeven in de bak
de ashoes houd toch niet je aandrijfas op zijn plek ??
deze is toch voor indringen van vuil en uitlopen van olie???
als de ringen er uitspringen liggen ze in de ashoes dus deze houd ze toch niet op de plek??
of mis ik iets

iemand enig idee wat dit kan zijn ??

groeten jerry

jerry16v

kan het soms wezen dat de vorige eigenaar een verkeerde as heeft geplaatst??
ik heb net even bij een 1.6e gekeken en deze aandrijfas is 35 mm terwijl die van mij maar 28.5 mm is
beetje vreemd niet je zou toch verwachten dat die van mij dikker moet zijn als die van een 1.6e
iemand een idee hoe dik deze as van een 2.0 16 orgineel hoord te zijn??

jerry16v

is er dan niemand die hier een antwoord op heeft?????? :? :? ;( ;( 8)7 8)7 8)7

matthew

het kan ook zijn dat niemand het weet!!!!!!!


Je probleem kan dus ook zitten in de kom(in de bak) waar je de aandrijfas in schuift.Deze komen sluiten nog weleens uit en veroorzaken een speling.Dit was ook bij clio tjes en 19 16v's het geval.

jerry16v

ok ja das waar

baalde gewoon een beetje van dit probleem

je bedoelt dus die kom met tandwiel die in de bak zit waar dat tandwiel op zit??
als je deze vervangt is het probleem dan opgelost??

matthew

Kun je misschien je probleemiets meer verduidlijken met foto's?

Als het goed is valt je as in een soortkom en dat wou bij de clio en 19 16v nog wel eens sluiten,maar als je een foto kunt maken en posten kunnen we misschien wat meer zeggen.

(en wat de andere hier zeiden was de buitenste hoes van de aandrijfas).

matthew

Ik heb het er met collega's over gehad en we zijn van mening dat er de verkeerde as in zit dus anders kan het niet telkens eruit springen

jerry16v

ok bedankt ik krijg morgen een nieuwe as op chasis nr besteld en een nieuwe bus voor in de bak

dus morgen avond maar eens even in elkaar zetten en dan hopen dat het dan goed is

bedankt voor het meedenken alvast!!!!!!!!!!!!!

jerry16v

heb gister een nieuwe aandrijfas, bus in de bak en nieuwe slijtring en veerring geplaatst
hij rijdt weer maar gonsts nog steeds in de bak
de tanden die de bus aan drijven zijn aardig afgesleten dus ik denk dat ik die ook moet vervangen

jerry16v

ok ik heb dus net vernomen dat er een een update cq verbetering bestaat d.m.v. een geschroevde ring in de bak in plaats van de slijtring en borgveer
deze wordt bij mij gemonteerd en nieuwe lagers er in dan moet het probleem uit de wereld zijn eindelijk!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev