Advertenties


Loskoppelen EGR klep 1.9 dTi

Gestart door RuL0R, 15 augustus 2008, 15:52:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RuL0R

Hallo,

ivm. de levensduur van de auto en het verbruik en de prestaties onder deellast schijnt het beter te zijn de EGR klep op de een af andere manier de nek om te draaien (pakking er tussen plaatsen, vacuum slang verwijderen, elektrische aansturing loskoppelen, maakt niet uit).

Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand of de motor hierdoor in noodloop terecht kan komen?
De plaatselijke dealer zegt van wel, maar deze zei ook dat een bmc airbox je kleppen laat smelten en dat het maximale vermogen (nee niet het koppel, het vermogen) op 2500 toeren bereikt wordt, dus daar hecht ik niet al teveel waarde aan. Ergens op problemcar staan een aantal verhalen over dat het afhankelijk is van het type motor, een laguna dTi kon probleem worden losgehaald.

Verder nog navraag gedaan bij een paar tuners, de ene zegt dat je gewoon de stekker eruit kan trekken, de ander zegt dat je alleen een plaatje/pakking tussen de EGR en het inlaatspruitstuk kan plaatsen en dat het loskoppelen van de stekker of vacuumslang voor problemen met de ECU zou kunnen zorgen.

De motor is een 1.9 dTi, 98 PK, uit 2000.


Birt

#1
Ik heb een topic geopend in de motor gedeelte van de meg2 hierover.

Het beste is alles te laten werken. Dus de klep gewoon aan te laten sturen. Dus een plaatje ergens tussen monteren is dan het best. Stekker los opzich is geen optie. Het ene type motor gaat in noodloop, de andere geeft alleen een melding in de uch.

En als je motoren vergelijkt moet je niet naar de auto opzich kijken, maar naar de motorcode. De 1.9dTi zit in heel wat modellen Renaults.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Niels van Dijk

Ik had het laatst geprobeerd om hem eraf te halen. Was wel gelukt alleen startte hij niet meer :q
Ik heb een Clio 1.9DTI uit 2001

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev