Advertenties


volgende probleem

Gestart door wouter-coupe, 12 augustus 2008, 18:50:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter-coupe

nadat eerst me auto bekrast was het volgende probleem.me koppakking is pasgelede vervangen en toen zat er overal van die gele smurrie in me leidingen en me opslagtankje.na een tijdje word het blok te warm  maar te warm.uit het onluchtings nippel in de radiateur komt dan stoom... dus er zit lucht in het systeem.Na het tankje schoon te hebben gemaakt, aangezien deze voor de helft volzat met gele smurrie weer alles erop gedaan en bijgevuld.maar nu nogsteeds temperatuur blijft hoog en lucht blijft erin. wat nu te doen.Heb gelezen dat er koelsysteem cleaner is maar wat doen deze precies lost deze het op ofwat?en wat nu verder te doen? ben zeg maar ten einde raad....


m.v.g.

wouter

matthew

#1
Koelsysteem doorspoelen met water.Liefst ergens loskoppelen en met de hoge druk,zorgen dat het er dan onder bij de radiateur weer uit stroomt.Zorgen dat al het water eruit is en dan alles weer aansluiten en afvullen met koelvloeistof,en ontluchten via de ontluchtingsnippels en warmdraaien met de dop eraf.(Bij door spoelen even de thermostaat eruit halen)

Maar als de koppakking pas is vervangen zou ik terug gaan naar de garage want mischien trekt die nog lucht aan dus dat ernog ergens een lek is of niet goed gerepareerd.Ik zou niet zomaar zo'n busje reiniger erin doen.

wouter-coupe

is kortgelede doorgespoeld (maand gelede)toen ook koppakking gedaan is. en nu zat het potje weer half vol het blijft zegmaar een langere tijd schoon en dan weer heel langzaam aan weer vol zodat het tankje dan weer verstopt raakt onderin en zo eht weer door in het systeem kom.tevens is een week gelede me lang gebarste toen is ie weer vervange en afgevul;d en toen heb ik er weer szo 170 km geen last van gehad kwa temperatuur en toen ik de dag erna ermee ging rijden weer wel hoe is dat te verklaren?

Birt

Zolang er troep in je reservoir blijft komen is het koelsysteem niet schoon en dus kans op verstoppingen. Als er een slag al af knapt of barst, dan is de druk in het koelciruit veel te hoog.
Dus ik zou hem heel goed doorspoelen (zoveel mogelijk demonteren), net zolang totdat het spoelwater schoon blijft. Thermostaat werkt natuurlijk ook niet als daar troep in zit. Dus deze ook goed schoonmaken.
Dan alles netjes vullen en ontluchten zoals al beschreven. Als het geheel dan binnen een maand of 2 weer erg vies wordt, dan is er een andere vloeistof (ws olie of uitlaatgassen) die erbij kan.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev