Advertenties


koppakking overleden wel of niet

Gestart door dontkillbill, 19 april 2009, 22:47:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dontkillbill

Hoi
Ten eerste mijn motorisch inzicht is dat van het niveau van een doperwt.
onderweg naar huis stond ik voor een rood licht te wachten toen plotseling mijn megane behoorlijk begon te schuden en 2 sec later ook afsloeg, nu zal je het net zien dat dus gebeurt tijdens de spits op het drukste kruispunt in mijn woonplaats. Om mijn mede weggebruikers niet teveel te frustreren heb ik hem gelijk weer gestart om in ieder geval het kruispunt vrij te houden, al hortend kwam ik weer op gang met het geluid van een Harley heb ik de laatste 4a5 km naar huis ook maar gelijk afgelegd ,stond hij in iedergeval voor mijn deur en niet ergens in de berm. Thuis gekomen eerst even ter afkoeling van mij en mijn motor de boel gelaten voor wat het was. Die zelfde avond maar even de motorkap open gedaan en oliepijl en koelvloeistof gecontroleerd, olie bijvullen was niet nodig koelvloeistof wel toen ik de dop van het resevoir los draaide kwam ik dus inderdaad een soort mayo tegen. Het werd al wat donker dus mijn motorkap dichtgegooid en maar even binnen internet afspeuren, Steeds weer kwam ik ook het verhaal tegen van witte rook uit je uitlaat ,dus morgen maar even kijken of dat bij mij ook het geval was, smorgens maar weer mijn motor gestart, liep die opeens weer als een naaimachine ,maar helaas de vreugde duurde maar 10 minuten en begon de boel weer te dansen toen pas zag ik ook (mede door het daglicht) een oliepoeltje op mijn spruitstuk liggen. Ik denk nu dus als absoluut leek koppakking overleden, klopt dit ? en zo ja wat gaat dit mij weer kosten om te repareren volgens jullie.
mvg Ron 

rs50jochem

Koppakking gescheurd en hoogstwaarschijnlijk koelwater in je olie gekomen daardoor.. Maare, zeker weten doe ik het niet..

dontkillbill

Jochem en Remco bedankt voor jullie reacties

Ik heb een Renault Megane Coupe 16E uit 1996, Mischien dat jullie weten hoe veel het mij zou kosten als het inderdaad de koppakking is, ik heb van iemand nml gehoord dat als mijn kop krom getrokken is het wel een heel duur grapje kan worden. maar voordat het zover is weten jullie mischien nog wat meer symptonen waar ik aan kan zien dat het mijn koppakking is? en wat zou een redelijke prijs zijn bij een garage zo dat ik mij geen oor laat aannaaien .
ik hoor het graag, Mvg Ron











Paul

Is er niet gewoon een bobine kapot?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Birt

Bobine stuk of een injector. Geeft in elk geval dat stuiteren als resultaat. Dus dat is een. 2e is de auto ongeveer 13 jaar oud. Dus dat de auto wel eens wat koelvloeistof kwijt raakt zal niet raar zijn. Een zwetende slang of radiator is al genoeg.

Smurrie in het koelwaterreservoir kan ook komen omdat er niet altijd goede koelvloeistof in heeft gezeten. En zeker de wat oudere renaults hadden last van bruin water, wat kwam door roest.

Mijn advies: laat iemand kijken die verstand heeft van zaken. Die kan beter de diagnose stellen, dan wij met zijn allen achter het scherm.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Liebherr-machinist

wat koelvloestof kwijt raken is wat anders als een leeg reservoir, bobine of injector kapot loopt de auto op drie pitten dit kun je simpel testen door een bougie kabel los trekken en da te luisteren of voelen of de auto hets zelde schokt .
ik denk eerlijk gezecht dat het inderdaad de koppakking is zeker als die slecht starte nadat hij uitgeslagen was , op drie pitten start een auto meestal netjes

M@ttie

Advies laat een monteur kijken voor een duidelijker beeld dan kan je gelijk een offerte aanvragen!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev