Advertenties


continu/geschakelde voeding,zekering valt uit!?

Gestart door RMC, 11 februari 2008, 11:46:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RMC

Ik heb een vraagje:
ik heb mijn draden in de audio verkeerd zitten, ik heb namelijk continu voeding op geschakelde voeding zitten, nou heb ik dat gisteren omgedraaid de beide kabels maar nadat ik de radio even aanzet valt hij helemaal uit en blijkt dat de zekering kapot is (volgens mij van de continu) hierna heb ik het nogmaals geprobeerd en alweer valt de zekering eruit, zodra de radio even aanstaat, nu heb ik er een nieuwe zekering in gedaan en heb ik de kabels weer omgedraaid in de oude opstelling dan werkt wel alles normaal.

In mijn ogen moet het dan aan die kabel liggen die van de radio naar de continu voeding gaat, of ik die moet vervangen lijkt me sterk aangezien ik hem heb doorgemeten en werkt alles maar zodra ik de auto start valt de radio gewoon helemaal uit en is het kleine zekeringetje kapot, er zit trouwens een 1a zekering in mischien kan ik de zekering verhogen naar 5a ofzo? of anders de kabel van de radio naar de continu voeding opnieuw trekken?

Heeft iemand mischien enig idee?

Alvast Bedankt!


Nick Mattheus

ik zal hier maar antwoorden in plaats van op de mail, dan heeft iedereen hier wat aan ;)

geef eerst alle onderdelen eens dat je gebruikt van radio, versterkers en speakers...

dan kan ik je wel een beetje op weg helpen ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

RMC

Nou even kijken, uhm heb toevallig vorige week een subwoofer en een versterker geplaatst samen met benjamin (RMC lid), dat ging allemaal goed, maar ik was het zelf zat om telkens alle instellingen te veranderen en wou juist dat hij het geheugen op deed slaan, heb daarom even de 2 kabels omgedraaid en startte de auto deed het gewoon, reed weg 1 min later viel het dus uit, zelf is die kabel waar het om gaat in elkaar verbonden met zon stekkertje zeg maar soort van tulp stekkertje, of het mischien daar aan ligt lijkt mij sterk.
Maar goed, de oude opstelling dus gewoon de kabels ''verkeerd'' zeg maar dat werkt nu wel gewoon, mij lijkt het dat het aan die kabel ligt, heb er nu wel een 2a zekering ingestopt, ik ga snel nog eens die kabel doorknippen met dat tulpstekkertje en maak ik hem aan 1 geheel vast mischien kan ik er een hogere zekering instoppen?
Of zeggen jullie van niet?

hoop dat je al wat verder kunt.

Nick Mattheus

wel om eerlijk te zijn kan ik niet helemaal aan jou verhaal uit :neen:

plaats alle onderdelen hier effe zodat ik kan zeggen hoe je het moet aankoppelen ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

RMC

Haha, nou even in het kort, de oude opstelling was continu stekker op geschakelde en de andere kant dus andersom, mijn geheugen van de radio deed het niet meer, dus ik heb dat omgedraaid maar de geschakelde doet het wel als ik hem ook aansluit op de geschakelde alleen de continu als ik die aansluit (op de continu stekker zoals het hoor) schiet mij de zekering eruit van 1a, dit is me nu al 2x achter elkaar gebeurd, daarna heb ik weer continu op geschakeld aangesloten en valt me de zekering er niet uit, zou het dan puur aan de kabel liggen? Of teveel vermogen door die kabel dat ik mischien een zwaardere zekering moet nemen?

Hoop dat je hier meer aan hebt!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev