Advertenties


Uitlaatrubbers drama

Gestart door glaerox, 25 januari 2008, 23:03:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glaerox

Hallo megane rijders,

Ik ben nu ongeveer 1 jaar in bezit van mn 2.0 8vtje, en ben denk ik toe aan mijn 8e uitlaat(ophang)rubber. Ik kocht hem met de orginele demper die er niet hemelmaal mooi onderhing, waardoor de uitlaat klepperde op de achteras. Alle rubbers vervangen en het probleem was tijdelijk weg, want de rubbers werden al snel weer lam. half jaar later een Remus 90MM er ondergehangen. Deze goed uitgelijnd, en met nieuwe rubbers.

Nu keek ik net(weer een half jaar later), is er 1 losgeschoten van de uitlaat, en de ander is uit de carroserie getrokken l-.

Hebben jullie nou nooit problemen hier mee!? Ik koop mn rubbers btw bij Van Rijn automaterialen(niet om ze af te kraken)

p.s. Bij mijn Remus werden van die ronde klemmetjes geleverd, die zich vastklemmen op de steun van de uitlaat, zodat het rubber er niet af kan glijden, Deze ben ik nu kwijt. Iemand een idee waar ik deze in de goede diameter kan halen?!

Groeten Bas

matthew

Ik heb er bij mijn auto nooit last van gehad.

Als je een uitlaat deel vervangd zeg midden of einddemper moet de originele doorgesneden worden,als je deze zeg maar te kort afsnijd zou je dus in dit geval de einddemper wat meer onder spanning moeten zetten wat dus je klapperen kan hebben veroorzaakt maar wat dus ook kan zijn dat je uitlaatrubbers snel slijten,omdat ze onder een grotere spanning zouden hangen.
(ik zeg niet dat het zo is maar ik denk zoiets).

Wat ook nog is natuurlijk is dat je remus einddemper zwaarder is waarschijnlijk als dat van origineel en je dus met originele rubbers gauw de rek eruit hebt,dan zou je wat stuggere rubbers moeten monteren.

Collin

Vind het een erg vreemd verhaal, laat staan dat dit ooit heb waargenomen cq. gehoord.

Met al m'n auto's nog nooit (!) problemen gehad met uitlaat ophang rubbers.
Overrek je die dingen (gezien je verhaal van een krom hangende originele uitlaat) of zit het té dicht aan de utilaat zelf?

In geval van teveel gewicht zou je 2 rubbers op hetzelfde oog kunnen doen, maar dat zou gewoon niet nodig moeten zijn. Heb zelf met diverse sportuitlaten gereden, maar heb nog nooit een vernaggeld rubber gehad (standaard Vulcano Banden... later: Euromaster)
No nuts, no glory!

Rmc_Jelluh

ik weet wat je bedoelt heb onder me megane's ook de rubber vervangen en verschillende uitlaten gehad..

ze gingen niet kapot maar werden wat langer heel normaal leek me dat aangezien me dempers wat zwaarder waren
wel heb ik er altijd een tairip (hoe je het ook mag schrijven) er omheen gedaan mocht ie eraf gaan of wel scheuren viel de demper daarin als beveiliging.. 

je demper is zwaar mischien je veren stug lagen banden en slechte wegen tja allemaal factoren waardoor je rubber meer te verduren hebben,
of het daar aan ligt ???

glaerox

Heb het rubber vervangen, Denk zelf dat het klipje wat het rubber op de uitlaat houdt is losgeschoten, daarna het rubber er is afgeschoten, en vervolgens het volle gewicht op 1 rubber heeft gehangen. Op weg naar mijn werk kom ik een paar beste drempels tegen, dat dit net iets te veel van het goede was.

Hij hangt er nu in iig weer mooi onder, en hoop dat het nu zo blijft!

Rmc_Jelluh

ff in de gaten houden dus .. !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev