Advertenties


dansende snelheidsmeter

Gestart door deffie, 18 oktober 2007, 08:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

deffie

Megane type 1 januari 99 met 130.000km op de teller.

Ook ik heb inmiddels last van het euvel dat ik op de search voorbij zie komen. Alleen heb ik nog geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. Zover ik kan zien geen losse draadjes, geoxideerde punten, kappotte zekeringen ed :?

Wanneer ik in ze vrij gas geef gaat de snelheidsmeter als een gek heen en weer. Blijft dus niet netjes stil staan zoals hij behoort te doen. Wanneer aan het rijden gaat hij ook heen en weer. Dit lijkt meer het geval te zijn boven de 80km dan daar onder.

Hebben jullie enig idee wat hier aan te doen of hoe aan te pakken?

matthew

Ik weet dat als je een 2,0 8v hebt dat er een massa punt onder je oliefilter zit en daar wilt het nog weleens dat de klem door scheurd/rot ofzo en dat heeft dan ook invloed op je instrumentenpaneel /eventueel dus je snelheidsmeter.
Bij een 1.6 zit er massa punt achter op de cilinderkop bij de distributie.
Dus ik zou eerst even al je massa punten in het motorruim checken,ook van de accu!

deffie

Heb een 1.6. Zal daar even naar gaan kijken.

Verder heeft zich gisteren nog iets vreemds voorgedaan. Na een korte 2 kilomter stevig doorrijden viel ineens de hele boel stil. Dit met horten en stoten. Alsof er geen benzine meer ingespoten werd. Direkt weer starten deed niks. 2 minuten wachten en opeens doet hij het weer. Vervolgens opgemerkt dat de snelheidsmeter het ook weer doet. Nu heb ik niet zo veel kunnen rijden behalve die 2 kilometer weer terug. Maar erg vreemd is het wel.

Nog nooit problemen met me megane gehad en nu lijkt alles achter elkaar te komen.

Klaas

Ik weet van mijn broertje (megane coupe jade 1998) dat de boordcomputer bedrading verrot was. Waardoor de stroom van de boordcomputer uitviel en deze zichzelf resette. Dit zorgde voor dezelfde verschijnselen als jij boven noemt. plotseling uitvallen, dansende snelheidsmeter. Misschien dat je hier wat aan hebt.
Dus even die bedrading ook doormeten.

Niels van Dijk

Vorige week op het werk heb ik hetzelfde gehad maar dan bij een kangoo
Daar was de tellerunit van kapot

Marcel

Ik heb hetzelfde gehad met een 1.6 e, niet het uitvallen maar het dansen.
Het bleek de aarde te zijn die van de sensor op de bak naar de meter.
Achter het blok bij de sensor heb ik de zwarte aardedraad op gezocht, deze doorgeknipt en'
een nieuwe aarde gemaakt.
Probleem opgelost.

gr.Marcel

matthew

Het horde en stoten net of ie geen benzine krijgt kan zeer duiden op massa probleem,heb een keer hetzelfde probleem gehad op het werk met een 1.6 en daar bleek dat de massa niet goed vast zat ,het was de massa achter bij de distributie,maar als het goed is loopt er ook nog een massa kabel van de versnellingsbak naar het chasis.

tjakobs

Hey guys,

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Bij vrijwel elke rit valt mijn snelheidsmeter zo nu en dan terug naar nul.
En dan opeens doet ie het weer. Soms heel snel weer, soms duurt het even.

Ik vermoed dat het bij mij een draadbreukie is. Dat ie zo nu en dan even geen contact maakt en dan dus stopt.

Iemand tips? Ideeen?
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

tjakobs

Hallo mensen,
bij mij is ie gevonden! Reed op de snelweg, viel ie weer op 0 km/h.
Even aan de kabelboom onder m'n dashboard boven de pedalen zitten plukken en tadaa... Hij doet t weer. Nu nog kijken welke t is zodat ik m kan fixen...
Jullie weten wat ze over de beste stuurlui zeggen...
... Die vallen buiten de boot!!!

deffie

En nu start hij helemaal niet meer  :neen:

Bij het omdraaien van het contact krijg ik een continu tikkend geluid in een relais in de box aan de rechterkant van de auto.

Lijkt hetzelfde als wat de persoon heeft in deze post. Alleen lijkt hij niet meer aktief te zijn  :0

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=6247.0

deffie

Mensen, mensen.

Weet het even niet meer. De auto (wil het geen megane meer noemen) start weer na het vervangen van de krukassensor. Het tikkend geluid is verdwenen. Echter kan ik geen gas meer geven of hij valt uit. Nu schijnt ook de benzinepomp kapot te zijn. Plus ik heb 3 scheuren in mijn spruitstuk.

Men wil de benzinepomp van de sloop halen +/- 100 euro ipv +200 euro. Bovendien is met dit alles de dansende snelheidsmeter nog niet verholpen. Dat willen ze pas doen na de reparaties wanneer hij weer loopt. Men komt met het verhaal dat de tellerunit best wel eens kapot kan zijn.

Nu snap ik niet dat ik nog nooit problemen heb gehad staat nu 130.000 op de teller en dit alles zo opeens komt aanwaaien. Zou het niet zo kunnen zijn dat door een slechte massa al die elektrische troep opeens kapot gaat? En gaan tellerunits ook zo opeens maar kapot.

Heb nu een post van rond de 1000 euro voor:

complete uitlaat (voor naar achter omdat totaal verroest)
krukassensor
benzinepomp
uitlaatspruitstuk
keuring (moet deze maand gebeuren)

En daarbij dus nog geen werkende teller. Ben een beetje bang dat dit het begin van het einde is en dat ik straks die +1000 euro zo de prullenbak in kiep.

ps. heb aantal weken geleden ook al de homokineet gehad

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev