Advertenties


haperen 2.0 16v

Gestart door JanB, 20 juli 2009, 18:44:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanB

Dag allemaal,

Ik zou jullie graag een probleem willen voorleggen dat ik heb met mijn Megane 2.0 16v 2003.

Sinds aanschaf van deze auto heb ik last van het feit dat deze bij circa 3000 toeren wat hapert. Je voelt dan als je een beetje doortrekt dat hij minimaal even 'overslaat'. Vooral voelbaar in de 3e versnelling en als de airco aan staat. Het lijkt niet weg met de airco uit.

Aangezien ik nu nog in de garantie periode zit, ben ik er uiteraard ook al mee naar de dealer gegaan, maar tijdens een proefrit met de monteur kon deze het niet voelen. Na uitlezen van de computer is er één keer een melding geweest van de lambdasonde welke gereset is en daarna nooit meer terug gekomen. Inmiddels hebben ze de bobines vervangen, maar helaas zonder resultaat. Dit was eigenlijk een beetje op eigen verzoek.

Waar zouden jullie hierbij aan denken? Aangezien de dealer het zelf niet voelt zijn zijzelf nog wat terughoudend met reparaties. Opzich niet raar, maar ik voel het zelf wel helaas.

Dank voor de moeite alvast.

Groet, Jan

A110

Hoe zit het met de staat van de bougie's? Is ook heel belangrijk dat deze goed zijn.

Gasklephuis al een keer schoon laten maken en opnieuw in laten lezen?

Zijn maar een 2 tal sugesties

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

JanB

Ik ging/ga er eigenlijk vanuit dat deze vervangen zijn bij de aflevering? Of doen ze dat niet standaard?

Kun je daarmee (bougies of gasklep) ook de toename verklaren als de airco aan is?

Groet, Jan

matthew

Met airco kost het altijd iets motorvermogen.

Maar de 2 suggesties van Jeroen zijn wel 2 hele goeie.

Als de auto een grote beurt heeft gehad dan moeten de bougies vervangen zijn.

Smoorklephuis reinigen is niet standaard om te doen,maar wij doen het wel met autos die verkocht zijn 99 van de 100 zijn vervuild.

A110

Wij doen het ook altijd bij een aflevering.

En ik doe het ook standaard schoonmaken bij het vervangen van een distributieriem. Dan moet het huisje er toch meestal vanaf gehaald worden. En het is een kleine moeite.
Maar hopelijk een groot plezier voor de klant.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

JanB

Ok, bedankt voor het meedenken. Ik ga er morgen maar weer eens mee terug naar de garage met de vraag of ze dat eerst eens willen doen.

Hoop dat het hiermee verholpen zal zijn.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet, Jan

JanB

#6
Inmiddels bij de dealer geweest........

Na uitgebreide testrit met monteur, kon hij de hapering wel
voelen bij de doortrekken en rond 3000 toeren, maar hij kan er niets aan doen. Hoort bij deze 16v motoren zegt hij. Ik kan me niet voorstellen dat een auto zo op de weg wordt gezet.

Kunnen jullie bevestigen dat dit een kwaal is van de megane fase 1? Hoe zouden jullie nu verder handelen?

Begin een beetje radeloos te worden hiervan.

Grtn, Jan

PS; jullie adviezen heb ik nog aangedragen, maar zou volgens hem andere klachten geven (stationair, etc). De gasklep was onlangs nog schoongemaakt volgens hem.

matthew

ga even na een andere dealer toe en laat er daar een monteur mee rijden en zelf er langs zitten natuurlijk en dan kijken wat zijn oordeel is,want dat gaat vanachter de pc niet zo goed om je hapering te constateren

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev