Advertenties


Backfire en de bougie keuze

Gestart door Johan L, 23 juli 2007, 22:10:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johan L

Auto: Megane 1.6e 1998 motor K7M

Mijn auto heeft veel backfire problemen gekend en de uitstekende FAQ heeft ertoe bijgedragen dat backfire bijna tot het verleden behoorde. Helemaal onder controle kreeg ik het probleem echter niet. Na lang zoeken vond ik op web-sites van NGK en Bosch dat in LPG auto's bougies moeten worden geplaatst met een koudere warmtegraad (1 stap kouder).

Dat heb ik gedaan en de backfire problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Misschien kan de moderator dit toevoegen aan de FAQ betreffende backfire.

Een paar links:
NGK pagina 5: http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/techtips.asp
Bosch: http://www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/Presstext.cfm?CFID=1354040&CFTOKEN=&ID=2822
Bosch pagina A31: http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/SparkPlug05_06Catcover.pdf

Johan L

#1
Ik heb nu NGK geplaatst, maar het gaat om de warmtegraad die 1 stapje kouder gekozen moet worden.

Paul

Ik monteer ook altijd de 4-punts Bosch bougies. Ik dacht de F78X
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Johan L

#3
Het gaat om de temperatuur van de (enkele) centrale electrode. De bougie constructie is maatgevend voor de warmteafvoer van die centrale electrode. Is de temperatuur van die centrale electrode te hoog dan kan het gas dat de verbrandingskamer instroomt al ontsteken voordat de vonk komt en hebben we dus alle ingredienten voor een backfire.

De buitenste aard electrode(s) hebben daar niets mee van doen.

Francois

Welke type 4punts bougies moet ik hebben voor in mijn 2.0i lpg coupe?weet iemand misschien merk en type? of een link naar goede bougies?


Francois

#5
Is deze gewoon bij alle onderdelen winkels te krijgen?
Is deze van bosch? kan hem daar namelijk niet op de site vinden.



Johan L


Francois

Wel eens, niet zo vaak.
Laatst is wel de lucht toevoerbuis gescheurd.

En ze zeggen dat die 4punts bougies beter zijn voor lpg

Johan L

Ten aanzien van backfire is de warmtegraad van de bougie belangrijker dan 1,2,3 of 4 punts bougies.

De Haynes manual vermeldt voor de 2 liter motor de volgende bougies (geen 4 punt):
08-klepper (F3R): Bosch WR8D+
16-klepper (F7R): Bosch FR7LDC

kies je bougies met een warmtegraad die 1 stapje kouder is (voor LPG aanbevolen) dan kom je op:
08-klepper (F3R): Bosch WR7D+
16-klepper (F7R): Bosch FR6LDC


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev