Advertenties


TSL smeermiddel

Gestart door grafenwalder, 21 oktober 2006, 10:47:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grafenwalder

Niet mee eens. Het is simpelweg niet lucratief genoeg om dure 'dope's' toe te voegen aan normale motorolie. De 'standaard' toevoegingen voldoen voor de gangbare auto en houden het wel uit tot de volgende oliewissel. De toevoegingen zoals TSL zijn gewoon te duur, de olie zou per liter onbetaalbaar worden. Bovendien verdienen de maatschappijen dan te weinig, vanwege de grotere intervallen.

Is mijn bescheiden mening en nee, ik heb geen aandelen TSL _o_

Meganez

Ik geloof nooit dat een dope te duur kan zijn. De onderzoekskosten naar deze dope kunnen wel heel hoog zijn.
TSL vraagt waarschijnlijk een hele hoop geld omdat ze simpelweg nooit veel liters per jaar zullen verkopen, maar een Shell of Castrol verkoopt een miljoen keer zo veel dus halen ze hun winst er uiteindelijk toch wel uit.

Het feit, dat de grote producenten niet willen dat het interval, of de "houdbaarheid" van de olie verlengt wordt, heb je helemaal gelijk in. Het kan best zijn dat TSL die eigenschap heeft. Maar dat de motor er beter van gaat lopen geloof ik gewoon niet.


Richard1959

Heb gisteren nog kunnen halen in Houten.
Inmiddels bijgevoegd en inderdaad, ook mijn motor draait rustiger rond (na 2 uur vandaag te heben gereden). Heb ook de indruk dat ie iets vlotter oppakt, maar vooral "smeuiiger"klinkt.
En dat is mij die 25 euro wel waard.

grafenwalder


vdwaldennis

ik heb vandaag in breda ook een flesje besteld. De verkoper zei ook al dat de meningen hierover verdeeld waren maar het is voor mij wel het proberen waard hoor.

grafenwalder

 :) Goed bericht wellicht: eerste tank LPG leeggereden na toevoeging TSL. Eerder was het gemiddelde verbruik ongeveer 9 liter op 100 km. Deze keer was het 7.8 liter. Ik heb meer dan 500 km met deze tank gas gereden en toen ging er maar een kleine 40 liter in de LPG tank bij de pomp. Dus ook lijkt TSL bij te dragen in de zuinigheid. Maar ik geef toe, dit is pas 1 tank.  --

Marc Brouwer

Hoe betrouwbaar is de test: :?

dezelfde afstand gereden, dezelfde style gereden (dus minder of meer het rechter voetje gebruiken), dezelfde weersomstandigheden, dezelfde route gereden en zo kan ik nog wel doorgaan.

Ik kan me niet indenken dat het 2 liter scheelt op de 100km.
"We Shall Not Be Moved"

grafenwalder

We zijn inmiddels weer drie tankbeurten verder. Gemiddelde verbruik op LPG over 4 tanks: 8 liter op 100 km (volgens mijn boordcomputer) Da's 1 op 12,5 !! Begint erop te lijken. 8) Wel een beetje meer resonantie van de motor bij 3750 tpm. Wellicht dat de olie wat dunner is en minder dempt bij deze toeren. Sowieso vind ik de 1.6 16V motor rumoerig. Mijn vrouw heeft een Mégane 1.4 8V. Die motor is veeeel stiller! Maar koud loopt de motor na toevoeging van TSL wel mooier en soepeler.

ardruiter@hotmail.com

Heb er ook 25 euro aan gewaagd. Moet zeggen, ben tevreden. Motor loopt soepeler en pakt beter op. Verbruik heb ik nog niet kunnen beoordelen, maar lijkt mij niet veel beter. Kan zijn dat ik wat pittiger ga rijden en dan gaat je gebruik sowieso omhoog. Meer en koudere starts helpen natuurlijk ook niet voor het gebruik. (1.4 16V cabrio)

ron

Ik gebruik tsl al vele jaren. Het middel zorgt voor een zeer sterke oliefilm waardoor de motor of tandwielen in de versnellingsbak geen metalisch contact kunnen maken. De cilinders worden niet gepolijst zoals bij slik 50 . Je zet als het ware het verouderingsproces stil.
Voor goed gebruik motor eerst spoelen met forte motorfush en daarna olie verversen met oliefilter. Nieuwe olie en percentage tsl toevoegen.
Het spul werkt direct maar in de loop van de komende weken gaat de motor pas echt beter lopen.
Houdt de brandstofkosten maar eens in de gaten, het spul betaald zich dubbel terug.
Bijzondere ervaring een VW T2 bus met brandende olielamp van Lyon naar Nijmegen. Krukas hoefde niet geslepen te worden lagers waren al versleten voordat tsl werd toegevoegd (stationair knipperde de olielamp) hierna nog 32000Km gereden. Lagers zijn inmiddels vernieuwd en cilinders en zuigers zijn blijven zitten.
Het spul zit in aardig wat versnellingsbakken van wagens die Parijs Dakar rijden. Autotron te Rosmalen heeft dit in verschillende oldtimers zitten.
Morgen heb ik hopelijk mijn tweedehands megaantje gereed en uiteraard gaat hier tsl in.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev