Advertenties


verlagen/andere velgen/Banden

Gestart door Marcelo, 21 april 2007, 01:39:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcelo

Hallo iedereen,

Ik heb zojuist mijn megane binnen :) en heb al gekeken naar velgen bodykits enz.

ik dacht eerst maar nieuwe velgen en verlagen (aangezien er in de linker voor veering een scheurtje zit)

mijn vragen zijn:

tot hoe ver kan ik hem verlagen, zodat hij nog wel lekker rijd en fatsoenlijk over die enorme drempels kan.
Hiervoor weet ik dat het beter is om een set verstelbare veering/dempers te halen, Maar aangezien de financieen het nog even af laat weten,
Wacht ik hier liever mee tot ik er een bodykit onder gooi.

ik heb gekeken voor velgen en heb hele mooie black chrome gezien,
nu staat daarbij de banden maat de et waarde en de inch maar er staat ook 7,5J .
wat is het verschil tussen 7,5j en bijvoorbeeld 8,5j ? ik heb hier geen verstand van namelijk

ook heb ik een mooie evo spoiler gezien voor weinig, en vraag me af wat het ongeveer kost om te laten spuiten.
ik wil het ook wel zelf doen maar word nooit zo mooi natuurlijk :P

ik hoor het graag

M.V.G

Marcel

John

Ik zit ook een beetje met hetzelfde, heb de F.A.Q. al doorgelezen, maar heb toch nog even een vraag.

Ik heb op dit moment 16" gouden "cup" velgen onder mijn Megane Coupe 1.6e Jade '98 met 195/45 banden.

Weet iemand toevallig de ET waarde van deze velgen? Ik heb nl OZ velgen op het oog (6,5j) deze hebben een ET waarde van 49 en vraag me af of dit gaat passen en/of ze dan erg veel meer naar binnen gaan vallen??  :?

Marcelo

oke, remco bedankt !-!

en john sorry ik heb daar ook geen verstand van dus kan je niet helpen

Greetz Marcel

MB82

Mijn ervaring met wielen met een Et hoger dan 38 is dat ze niet gaan passen en te ver naar binnen vallen op een 1.6e (wel verlaagd) Of je moet er een spacer tussen zetten waardoor het wiel weer verder naar buiten komt te staan. Met een verlaging van een cm of 4 (d.m.v. veren/torsie verstellen) ben je al een heel eind op weg denk ik.

John

Ja, dat had ik gezien van die ET 37 / 44, maar 49 is volgens mij weer erg hoog, die zie ik namelijk niet veel...
Gister even gemeten, volgens mij hebben mijn huidige velgen ET 44, plus dat het nog eens cupvelgen zijn...
Dan zou ik "optisch" al snel een heel stuk meer naar binnen gaan met de velg als ik een hogere ET neem, en ook nog eens de "uitstekende vorm" van de velgen ga missen... Plus het feit dat het misschien wel helemaal niet gaat passen --
Toch nog maar even verder op zoek naar velgen denk ik zomaar...

Marcelo

oke dankjewel Martijn,

dan weet ik weer genoeg  !-! 4cm verlaging is dus nog prettig!!

Dank Greetz Marcel !-!

freek

khad 17" eronder met et 37 paste perfect. maar dan is het niet zo dat je er een dikke schroefset onder kunt gooien tenminste dat zei mijn garage.
als je beetje normaal wilt rijden indd gwoon torsie en voor andere veren.
only men of stihl

Marcelo

oke dat is ook nog eens goedkoper  :P !-!

Nick Mattheus

ik had op men cabrio 17" staan met et 40 en dan nog met een kw schroefset naar beneden geschroeft zodat men bandjes voor goed in men kassen kwamen :q
daarna camber nog wat aangepast zodat ik nog kon afdraaien want dit lukte niet meer omdat hij dan te laag hing ;) :q

zo zie je maar je kan echt elke kant uit ;) !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marcelo

oke dat is fijn om te weten  !-!

Maar ik hoef hem niet TE laag hoor  ;) heeft me al eens een bumper gekost met die fijne drempels hier :D

Bedankt voor je reactie !-!

Groet, Marcel

Nick Mattheus

ps de bandjes waren heel licht getrokken namelijk een 195 op een 7j velg dus echt niet veel ;)

en dan als je echt van heel laag houd maar je toch niet (durft) omdat je denk dat je stukken gaat rijden
steek dan gewoon een mooi plastiek lipje ;)
dit plooit echt gewoon mee (ja ook wel tot het breekt maar dat gebeurt niet zo snel ;))

ikzelf schuurde vroeger een goede 20 tot 30 keer per dag en vondt dit heerlijk :q :D
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Marcelo

ja schuren deed ik ook  :D

moest elke dag met de veerpond  :P
alleen drempels zijn zo'n probleem!!! voornamelijk in zwolle.
dat is voor de wegebouwers een sport geworden :D hoe hoger hoe beter  :P

ze zeggen niet voor niets Wie laag wil zijn moet omrijden ;)

maar dat scheeld mij teveel tijd :q

bedankt, Marcel !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev