Advertenties


Alweer een "problemen op gas" topic

Gestart door Meganez, 25 september 2006, 01:06:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Ik weet het, alweer een, alleen kon mijn probleem zo snel nergens bij plaatsen.

2 maanden geleden, had de auto helemaal ingepakt om naar Italie te rijden, mooie route uitgestippelt en stopplaatsen in tomtom gezet waar ik gas kon tanken, wil ik weg rijden, start hij niet op gas  8)7 Vervolgens met veel moeite en 5 pogingen verder wel gestart gekregen op benziene. Later nogmaals op gas geprobeerd maar de auto sloeg weer direct af. (hierdoor was de reis uiteindelijk dus 2 keer zo duur  l- )

Het vreemde is dat elke keer als ik had geprobeerd op gas te rijden of te starten de auto ook heeel erg slecht op benziene wilde starten. Mijn enige verklaring hiervoor is dat er onverbrande of vloeibare lpg de cilinders in gekomen was die er na 10 minuten draaien van de startmoter pas weer uit was (zodat ik weer op benziene kon starten).

Halverwegen de vakantie kon ik ineens wel weer op gas rijden, vreemd maar waar. Ondertussen rij ik dus alweer 1,5 maand probleemloos op gas, tot vorige week. Ik reed op de snelweg, trapte mn koppeling in en de auto slaat af.. Kreeg de auto weer niet op gas en ben op benziene verder gegaan. De volgende dag reed ik weer gewoon op gas. En vandaag gebeurd me weer precies het zelfde, de auto slaat weer af op gas, op de snelweg, bij het intrappen van de koppeling.

Heb al meerder malen de computer te gereset, heb alle zichtbare bekabeling/sensoren en de zekeringen nagekeken maar dat lijkt allemaal in orde. Heb zelf dus het vermoede dat de verdamper langzaam aan het overlijden is, maar dat is eigenlijk ook zomaar een gok. Volgens de lokale gasboer kan het niet helpen de verdamper schoon te maken omdat de gas die je tegenwoordig tankt het systeem niet meer kan vervuilen. Heeft iemand een idee wat te doen of wat het miscchien ook kan zijn  :?

Kj

Hoeveel km heeft je huidige verdamper er op zitten?

Meganez

Ik weet het niet helemaal zeker, maar heb vorige week de 2 ton gepasseerd. Ik weet namelijk niet of de gasinstalatie er vanaf het begin af aan in gezeten heeft, maar ik denk het wel aangezien deze megane bij de eerste eigenaar een lease auto was.

Kj

Verdampers gaan rond de 100000 tot 120000 mee. Die van mij nokte er ook pas na 165000 mee. Wellicht is het dat? Even laten uitlezen door een LPG-installateur (a 50 euro). Die kan ook meteen zien welke storingen er geweest zijn en zo mocht het iets anders zijn.

gerard_sv650s

Ik had ook het probleem dat hij soms wel en soms niet op gas werkte of er halve wegen mee op hield. Mijn gas installatie had toen geen goede massa.

Je kan je gas installatie evt. zelf opnieuw inleren (eurogas), doe dit met warme motor.

1. zekering van de gas installatie er uit halen.
2. groene en bruine kabel van de witte stekker door verbinden
3. auto op contact.
4. zekering er weer in.
5. starten met de knop op benzine stand.
6. overschakelen op gas.
7. wachten tot de led langzaam groen knippert.
8. door verbinding verwijderen.

suc6

Meganez

Ik heb een vialle systeem maar toch bedankt!
Ik zal dan binnenkort maar weer is langsgaan bij de gasboer.

Iemand enig iedee of ik gasverdampers ook van de sloop kan halen en of het dan uitmaakt uit welke auto die komt?

Roeland

verdampers zijn om weg te gooien als de koelvloeistof eruit geweest is

Kj

En als het echt de verdamper is, kost ie rond de 400 euro. Hopelijk blijkt na het uitlezen dat het wat anders is.... :?

Meganez

Citaat van: Roeland op 26 september 2006, 14:24:08
verdampers zijn om weg te gooien als de koelvloeistof eruit geweest is

Kan je me ook vertellen waarom? Ik zat er eigenlijk aan te denken de verdamper te verwijderen en zo ver mogelijk uit elkaar te halen als mogelijk is, om dan alles schoon te maken en weer terug te plaatsen.

gerwin

Ik heb vorige week bij een erkende gasboer een spikplinternieuwe verdamper laten installeren.
Dit was een Vialle Ams systeem voor een 2.0 8v en deze was 'slechts' 238,00 euro. Dus dat is even wat anders als 400 en zeker de moeite waard.

groeten Gerwin

Kj

Aha, ok. Ik heb een Eurogas. Zal dus het prijsverschil wel verklaren  !-!

Meganez

Kijk dat scheelt! Rij nu voorlopig op benziene omdat ik die 400 euro momenteel toch niet heb (en eigenlijk gewoon ferrari's aan het sparen ben op de Shell v-power).

Maar 238,- valt nog wel te overzien. Ga toch ook nog maar is een afspraak maken want misschien moet het probleem wel heel ergens anders gezocht worden..

Thomas Rouw

Sow, dat is echt NIET waar jongens,

er kan aan een vialle gasverdamper bijna niets stuk. de mijne zit nu 330.600km in mijn megane coupe 2.0e en afgezien van een schoonmaakbeurt van de verdamper en het mengstuk doe ik er niets aan en heeft dat ding ook nog nooit problemen gegeven.

het klinkt heel erg als een kleppenstel probleempje. is je kop al eens gereviseerd? Mijn uitlaat klepzetels gingen bij 198.000 vervelend doen en bij 2 ton is de kop gereviseerd. de problemen zijn exact zoals jij verteld.

laat even de klepspeling controleren en vraag daarna aan de monteur of de kleppen niet "uitgesteld" zijn, als dat zo is weet je genoeg en komt er een minder leuke rekening aan, maar dan kun je wel weer 2 ton zonder gezeur rijden. voordat je dat doet kun je nog even je bougies vervangen door bosch lpg bougies, dat scheelt ook de wereld

grtz Thomas

Meganez

Gelukkig heb ik die rekening een jaartje geleden al betaald, na de koprevisie van vorig jaar zijn 3 maanden geleden ongeveer mn kleppen gesteld, het enige waar ik aan begon te twijfelen nadat ze waren gesteld, is of de monteurs er wel rekening mee hadden gehouden dat ik op gas rij.

Maar hoe verklaar je dan dat hij op het ene moment als een zonnetje rijdt, en het andere moment gewoon niet... Kweet het, moet er eigenlijk gewoon ff naar laten kijken door de specialist, maar ben momenteel helaas een beetje bankroet  8)7


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev