Advertenties


onregelmatig onregelmatig stationair

Gestart door André, 25 april 2007, 00:25:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn megane 1.6 uit 1996.
Soms loopt hij onregelmatig stationair, dan staat hij te "dansen". Vorige week sloeg hij na het aanslaan ook gelijk weer af. De ene keer doet hij het wel, de andere keer niet. De stappenmotor en het gasklephuis heb ik al schoongemaakt. Ook zijn de bougies al vervangen. Op dit moment loopt hij wel goed, maar kan dus van de een op de andere moment weer over zijn. Het doet zich zowel voor bij koude als warme motor. 2 weken terug liep bij een koude motor spontaan het toerental op naar 2000 toeren, maar ook zeer onregelmatig.
Kan dit de BDP sensor zijn?
Ik heb al op het forum gezocht, maar kon er geen antwoord op vinden.
Iemand een idee waar ik eens naar zou kunnen zoeken? Uitlezen heeft denk ik niet veel zin omdat het zich niet regelmatig voor doet.

Gr. André.

ForeverYoung

Hoe is het slangetje van je MAP-sensor er aan toe? (Zie de FAQ)
Wat ook nog kan, is dat de pakking van het inlaatspruitstuk 'door' is.. Maar dan heb je voornamelijk te maken met te hoog lopen, was bij mij in ieder geval wel zo. En dan zal dat waarschijnlijk ook erger worden.

Wat ook nog kan: stappenmotor is niet meer te redden, ondanks dat je 'm hebt schoongemaakt.

André

Hmmm, dus toch de stappenmotor! Slangetje van de MAP is oke, de pakking van het gasklephuis is neem ik aan wel los te krijgen en zal ik preventief vervangen. Inderdaad loopt hij af en toe wat te hoog, dan weer wel, dan weer niet! Of hij loopt te hoog als je je gas los laat, en na een tijdje dan zakt hij weer tot 6/700 toeren!

André

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer en om eerlijk te zijn heb ik er verder nog niets aan gedaan omdat de auto weer redelijk goed liep en ik er helemaal geen tijd voor had! Zaterdagochtend echter toen ik om 5.30 uur naar mijn werk ging begon hij weer op en neer te schommelen naar 3000 toeren, en liep soms tot over de 4000 toeren op! (waarna ik gauw de motor afzette!!!). Met wat kunst en vliegwerk (gelukkig was het stil en had ik geen verkeerslichten tegen) heb ik de parkeergarage van mijn werkgever middenin Amsterdam bereikt, maar daar is hij nu natuurlijk niet meer op een normale manier weg te krijgen.

Kan iemand mij met redelijke zekerheid zeggen of het inderdaad grote kans is dat het wordt veroorzaakt door het gasklephuis en/of de stappenmotor? Dan wil ik wel het risico lopen om deze onderdelen nieuw aan te schaffen en ter plekke te monteren.

Groeten,
André.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev