Advertenties


versnellingsbak demonteren

Gestart door basman, 26 april 2006, 21:26:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basman

Hallo,

Iemand hier al eens een bak eruit gehaald?
Die van ons is kapot en er moet een nieuwe in. Maar hoe haal je hem het snelst eruit? Rechts komt hij tegen het subframe aan, moet dit eraf of moet de hele motor eruit om hem los te krijgen?
Weet iemand eventueel waar ik een werkplaatshandboek kan downloaden?

Alvast bedankt!!!

Patrick

Bij een 1.6e moet volgens mij de hele motor eruit,
bij de andere moet je het subframe verwijderen.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

Heb zelf een 2.0 liter 8v.. is het daar ook zo makkelijk? Begreep dat het blok er niet uit moest, alleen wel ff omhoog gekrikt moest worden. Zit te twijfelen of ik binnenkort zelf een nieuwe bak en koppeling er onder wil leggen, of het door een een of andere beun te laten doen..

Heb je veel speciaal gereedschap hierbij nodig, of gaat het wel lukken met het standaard gereedschap.

michell red polo

het gaat lukken met gewoon gereedschap als je een beetje sleutelen kunt hep het zelf al eens gedaan
ik golf niet ik polo

Tijn

om dit topic maar even een soort archief te maken ga ik mijn bevindingen van gisteren hier maar eens bij zetten:

Ik heb gisteren geprobeerd de versnellingsbak onderlangs te verwijderen, eerst alles losgehaald wat dat tegen zou houden:
- koppelling
- stuurhuis
- diverse kabelsteunen aan de bak, sb-leiding en dergelijke
- aandrijfassen
- fusee linksvoor
- schokbreker lings weg, rechts los van fusee

en nog hier en daar een kleinigheidje

Toen het probleem: nadat ik de motor in de takel had gehangen en het subframe probeerde los te maken, gingen de voorste twee subframebouten prima los, maar de achterste links (de derde die ik probeerde, draaide al snel door. Er zit daar een soort plaatje om een moer op zijn plek te houden op een manier dat je er , met de motor er in, geen sleutel tussen krijgt als blijkt dat dat plaatje het geweld van je luchtsleutel niet vol houdt.

Ik heb toen dus maar de hele motor verwijderd om de bak te wissellen, dan kan ik ook het subframe tenminste weer goed vast zetten. Ik vind het geen ramp, nu kan ik gelijk even het subframe van wat roestplekjes ontdoen en opnieuw spuiten, maar ik had wel gehoopt sneller klaar te zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev