Advertenties


willem megane coupe 1.6e van 1996

Gestart door willem, 27 februari 2006, 22:00:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willem

ik ben reeds een paar maanden in het bezit van een ph 1 1.6e

ik had direct een probleem met mijn olie
ik had namelijk direct nieuwe olie laten steken
een paar weken later reed ik bergop en kwam er veel rook uit de uitlaat
ik checkte mijn oliepeil en er zat zeker het dubbel in

weet iemand wat dit prbleem kan zijn ??? ???

Timo Zuiderduin

olie peilen met een warme motor heeft geen nut in ieder geval.
oliepeil altijd meten met een koude motor, dan is de olie namelijk naar onderen gezakt en kan je goed zien op welk peil het staat. als je meet bij motor die net gedraaid heeft zit de olie overal en lijkt ie dus heel erg vol te zitten.

willem

ja neen dat was het probleem ook niet
hij stond al 5 minuten stil en horizontaal
en het koelvloeistof staat nog steeds op peil
er zat echt 8 lieter olie of mengsel van het een of het ander in men carterpan

en normaal gaat er iets van een drie lieter in


henk

5 minuten is ook nog erg kort hoor ???.
voordat een motor echt is afgekoeld ben je wel wat uurtjes verder volgens mij.

willem

maar dat is het probleem niet
in mijn carter zat 8 lieter olie of mengsel en daarom heeft mijn motor bij bergop rijden die olie opgezogen via de luchtinlaat en kwam er dus veel damp uit mijn uitlaat

mijn vraag is of er iemand weet hoedat er zoveel vloeistof in mijn carter komt
benzine ofzo want het water blijft mooi op niveau


Paul

Versleten zuigerveren en een slechte injector
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy

koelvloeistof in het karter?

koppakking.. ? (lek testje..! )

zit er ook olie door je koelvloeistof heen dan?

groetjes roy

willem

neen geen olie bij het koelvloeistof
alleen het oliepeil sond dubbel boven maximum
en asl je de olie in brand stak brande deze ook ni
normaal zou dat wel moeten als deze olie vermegd was met benzine
lektest is volledig in orde
waterdruktest is ook in orde
ik heb wel mijn katalisator leegehaald en terug toegelast maar dit kan niks te maken hebben met mijn olie h?

willem

en je zag duidelijk dat hij zijn olie opgezogen had tijdens het bergoprijden want het darmpje van de carterventilatie hong vol met olie
ik moet wel zeggen dat de temperatuur toen op dat ongenblik wel aanzienlijk steeg maar niet heet gelopen hoor

willem

paul v dijk
hoe kan ik dit het beste testen als ik een slechte injector heb

Paul

heb je de olie nog gepeild nadat de olie vervangen is??
Injector kun je moeilijk zelf testen, Je zou het evt aan een bougie kunnen zien.
Ik denk zelf dat er altijd al teveel olie in heeft gezeten
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

willem

jaja deze stond mooi op maximun
ben ik zeker van
ma ik zal in de toekomst het nog int oog houden en we zien dan wel
maar de oliehoeveelheidsmeter binnenin in de tablaeu, daar kun je ook niet op voorgaan zenne
ik kijk er alleen naar als de wagen horizontaal staat en soms staat die hoog en dan weer laag en zo van die toestanden
echt ongelooflijk
als je dan contact weer afzet en nog is op en af dan staat die meestal wel goed
weet er mss iemand hier iets meer over?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev