Advertenties


motorsteun kraakt (2.0 8v)

Gestart door willemhs, 29 november 2005, 00:38:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willemhs

Bij het wegrijden en schakkelen hoor ik een soort rubberachtig gekraak. In de FAQ lees ik:
De rechtse bovenste motorsteun wil wel eens gaan kraken, het lijkt dan of de wielophanging kraakt. Rubber moet dan ingevet worden

nu heb ik de motorsteun eens bekeken, maar kan niet echt ontdekken wat ik in moet vetten. moet ik dat ronde rubber rondom invetten? lijkt me toch niet dat dat de oorzaak is van het kraken? Kan het krakend geluid ook van een ander rubber komen?

Paul

Je zit wel in de richting ;D.
bovenop het ronde rubber, wat jij bedoelt, zit een aluminium steun die op je blok geschroefd zit.
Die moet je losmaken 3x bout en 1x moer, en daaronder zit het rubberwat je in moet vetten.
Let op dat je de motor goed ondersteund met bijv. een krik.

Suc6 :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

willemhs

heb m gisteren ingevet, en het probleem is verholpen. thnx paul.

laat die winter maar komen

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

Citaat van: Paul v Dijk op 29 november 2005, 18:39:15
Je zit wel in de richting ;D.
bovenop het ronde rubber, wat jij bedoelt, zit een aluminium steun die op je blok geschroefd zit.
Die moet je losmaken 3x bout en 1x moer, en daaronder zit het rubberwat je in moet vetten.
Let op dat je de motor goed ondersteund met bijv. een krik.

Suc6 :D

Snelle hulp gevraagd aub!!!

Ik heb mijn motorsteun net verwijderd, maar de enige plek waar ik rubber heb zitten is dus tussen de caroserie en de aluminium steun. Maar als ik dit zo eens lees begrijp ik dat er ook rubber hoort te zitten tussen de steun en mijn motor zelf?? Is dit dan een platte "ring" ofzo want ik kan me niet voorstellen dat daar rubber tussen hoort.

Als dit wel het geval is mis ik namelijk wat en dan begrijp ik ook meteen waarom mijn motorsteun rubber in tweeen was gebroken.

En is er nog een voorgeschreven aandraaimoment voor de 3 bouten en de moer?

speeddragon

Je hebt dat ronde rubber met die bout eraan, wat je kunt zoen zonder het 3-hoek alu. van je blok te schroeven, en hieronder zit een steuntje met een 4kant rubber die dus in het aluminium valt dat je eraf geschroefd hebt. Als dit dus niet het geval is bij jou.
Dan is het niet zo vreemd dat het kraakt.

Heb zelf ook een 2.0 8V en heb van de week de steun vervangen omdat het ronde rubber letterlijk door midden was gescheurt. De bout zat nog in de alu. steun terwijl de motorsteun er al af was.

Meganez


Bedoel je zoiets met letterlijk door midden  ???   :-\   :)

En het zwarte omhoogstaande blok rubber is dus hetgeen wat ik in had moeten vetten..

Nieuw rubber is trouwens aardig prijzig rubbertje. Renault vroeg er iets van 110 euries voor, gelukkig heb ik hem nu ergens anders kunnen kopen voor 77 maar nog steeds veel.

speeddragon

haha, het is net of je de mijne hier uit de vuilnis hebt geplukt, het is exact gelijk wat ik had.
Ik heb ook een Febi motorsteun nu, ik neem aan dat jij ook een complete steun had besteld?
Ik was 81 euro ex. BTW kwijt.

Meganez

Dat is wel grappig dan, ik heb mijn motorsteun bij Slager automaterialen gekocht in Spijkenisse. Hier stond hij ook voor 81,- ex btw in het systeem. Omdat ik hier best vaak kom en omdat ik tevens een doppensetje van 115 euro mee nam heb ik de motorsteun af kunnen dingen tot 77 euro.. (die verkoper stond zelf ook een beetje raar te kijken van de prijs van die motorsteun)

speeddragon

Scheelt weer dat ik weet dat ik niet afgezet ben dan;)

Het is idd dure rommel...
Ik had al gezien dat de mijne kapot was, en het blok schud ook aardig. in de auto zit je stationair te trillen in je stoel.
Nu zag ik het probleem hier dus in, en het is al wel iets beter. maar nog lang niet weg. de andere steunen zijn zo te zien nog zeer net.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev