Advertenties


Andere motor

Gestart door Dani?lle, 5 februari 2006, 22:33:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Meganez

Dat het geen slim idee is ben ik het met je eens Timo, maar waarom zou je dan beter een 1.6 16v kunnen pakken???

De 2.0L 8v en 16v van de phase 1 hebben idd hetzelfde onderblok, maar dat is dan ook het enigste..

Timo Zuiderduin

Haha, sorry ik dacht dat het in een 16v megane moest maar het is een 8v.
dan zou ik idd eerder kiezen voor de 2.0 8v.

maar het blijft een hoop geld!

Meganez

Om een 2.0L 8v blok in een 1.6e te leggen zijn bijna evenveel aanpassingen nodig als een 2.0L 16v in een 1.6e te leggen. Als je dan toch een engine swap gaat doen dan zou ik ook voor een 2.0L 16v gaan, maar ik zou sowieso nooit een swap doen maar een nieuwe auto kopen als je meer vermogen wil hebben..

Timo Zuiderduin

nieuwe auto is helemaal afhankelijk van de staat van de wagen.
veel uitgebouwde wagen daar zijn bakken geld in gegaan en de mensen die de wagen hebben verbouwd die willen soms liever die wagen behouden en wat meer uitgeven aan een nieuw motorblok.

maar als je auto nog vrijwel standaard is dan zou ik er idd ook niet aan beginnen.

vergeet ook niet dat je bij een engine-swap ook melding moet doen bij de RDW!!
die kunnen bij een te grote vermogenstoename eisen dat de wagen opnieuw door hun gekeurd wordt en dit gaat je ook extra knaken kosten.

MB82

Aha ok, hierna wil ik sowiezo weer een turbo hebben dus een motorswap daar begin ik toch niet aan omdat je idd beter een andere auto kan kopen voor dat geld. Maar je ziet het wel vaker dat men (even) een ander blokkie er in lepelt ;)

RaymondTroost

#20
Ik zit ook een beetje met een dillema.. Kwa uiterlijke vorm ben ik de megane niet zat, en zker kwa rijgedrag ook niet.. maar aangezien ik 35.000 tot 40.000 per jaar rijdt gaan de kilometers hard.. Aangezien ik hem toch wel helemaal wil gaan aanpakken kwa tuning (optisch).. Kijk niet dat als ik straks klaar ben met tunen en de motor loopt in soep bij de 250.000 (ik noem maar wat) er staat nu bijna 170.000 op. Wat zouden jullie doen.. De auto verder tunen, en als de tijd rijp is de motor te vervangen

Of de auto zo netjes laten... En weer lekker dik verder sparen..En gewoon op rijden en dan een andere auto kopen? Wie zou wat doen..


MB82

Ik heb de megane gekocht omdat de motor van mijn vorige auto op het punt stond om vast te lopen en omdat de carosserie steeds slechter werd. Ik had qua prestaties liever de andere auto gehouden maar de looks van de megane coupe bevielen mij wel en de 1.6e is toch best een zuinige sterke motor.

Graag heb ik weer een turbo dus ik had al besloten niet al te veel aan de megane te doen en rustig verder te sparen en te kijken voor een andere nieuwere snellere auto. Maar in de 2 jaar dat ik de megane nu heb is er toch aardig wat aan veranderd ;)

Stefan

je raakt snel aan dingen gewend is helaas mijn ervaring...
ik begon ooit met een 1,6-8v escort 90pk, toen een 1,6-16v Escort ook 90 pk maar met een stuk meer koppel, daarna de coup? 1,6-16v 110PK,wederom een stuk sneller...
maar ook die was me voor mijn gevoel niet snel genoeg (meer) op den duur
Nu heb ik een auto met een 2,0-16v motor met 150PK en dat is dan duidelijk weer een stuk vlotter, maar daar ben je ook zo weer aan gewend.
mijn volgende auto heeft misschien wel w??r meer vermogen...
Ik bedoel maar: hoeveel wil je investeren voor zoiets en is het het waard op de lange duur.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev