Advertenties


Trilling tijdens remmen

Gestart door Decepticon#1, 11 december 2005, 01:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Decepticon#1

He mannen en vrouwen,

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem en ik vroeg mezelf af of ik het al eens aan jullie had voorgelegd. Ik ben begin dit jaar bij Antwerpen over een bult geknald (op de Belgische wegen kun je ze ook moeilijk missen  :laugh:) met mijn linkervoorwiel (en misschien achterwiel). Flinke klap, maar hij reed wel verder. Bij Breda (ik ging dus richting Friesland) voelde ik bij het remmen een trilling in het rempedaal en ook wel de auto. Een paar dagen later naar de garage geweest en daarna weer en weer. We hebben het volgende geprobeerd:
* remschijf 2x millimeter af laten slijpen...geen verbetering.
* andere velgen eronder...geen verbetering
* uit laten lijnen...geen verbetering.
Mogelijke verdere oorzaken: veerpootbrug (?) krom, remklauw krom, stuurstang krom?
Ik heb er nog steeds last van, maar niet tijdens het rijden. Alleen als de auto nog wat koud is, dan meestal iets erger en dan vooral als ik zachtjes rem....hoe harder ik rem, des te minder ik er last van heb.
Binnenkort gaat hij voor een beurt, maar ik wil graag jullie expertise even inroepen voor eventuele oorzaken.

Alvast bedank!  :D

Mzzl,

Peter

pietje_cabrio

remschijf krom?
heb ik ook een keer gehad.moest vervangen worden toen. :(

Paul

Zijn de fuseekogels en de draagarmen ook gecontroleerd op speling?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

Nee, deze zijn niet gecontroleerd. Mocht dit het zijn, is het dan een dure ingreep?

Peter

Paul

Kogels valt wel mee.. De draagarmen zijn duurder
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

Iemand nog andere suggesties?

Decepticon#1


Timo Zuiderduin

mijn gevoel gaat naar kromme schijven, slechte remblokken, remklauwen.

ik heb dit probleem weleens met een bedrijfsautoe gehad en toen kwam het daardoor.

het klinkt in ieder geval echt als een probleem met de remmen.
maar goed, ik ben geen automonteur!!

Greencabrio

Misschien een domme opmerking, maar kan het niet gewoon de schokbreker zelf zijn? Als deze beschadigt is en hij is koud dan kan hij slecht inveren. Als deze warm is dan gaat het veren gemakkelijker. Doordat hij dan uitzet is er meer ruimte en dus makkelijker uitveren?

Decepticon#1

@Timo en Michael,

Bedankt voor de reactie...ik neem het in ieder geval mee!  :D :D

Mzzl,

Peter

Decepticon#1

Laatste keer up!  :D En dan zet ik het topic op slot...maar schroom niet nog advies uit te brengen!

Mzzl,

Peter

Paul

Heb je al ergens naar gekeken ???
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

In ieder geval bedankt voor de bezorgdheid Paul!  :D
Hij gaat de 27e om 8:30 direct op de bank...en dan maar zien. Ik neem al jullie mogelijke adviezen mee. Stiekem zou een mindere veer wel wat zijn....misschien zou ik dan dat schroefsetje maar eens moeten aanschaffen van Remko....zucht...dat leek me wel wat. Jullie horen het nog!

Mzzl,

Peter

Decepticon#1

Snelle jongen die Remko  :laugh:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev