Advertenties


Stotteren motor RMC 1.6E

Gestart door LKW, 22 januari 2010, 10:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LKW

Ik ben een trotse bezitter van een RMC 1.6E (1996). Sinds een kleine week 'stottert' hij bij warme motor. En dat is juist het vreemde, wanneer de motor nog koud is heb heeft hij nergens last van, wanneer ik dan na ongeveer 10 minuten de snelweg op rijd heb ik ook nog nergens last van. Op de snelweg heb ik genoeg vermogen en kan ik makkelijk doortrekken van 120 naar 140 etc. Maar wanneer ik dan na ong. 30 minuten van de snelweg afdraai beginnen de problemen. Vooral bij het optrekken in de 2e en 3e versnelling stottert de motor. Het lijkt erop dat hij niet op alle cilinders loopt. Ik ga er dit weekend eens naar kijken. Ik heb inmiddels 4 nieuwe bougies en een stukje benzine leiding om de mapsensorslang te vervangen. Zijn er nog andere punten die ik kan nalopen om dit probleem te verhelpen? Ik dacht eventueel aan een bobine, maar dan zou hij toch ook bij een koude motor slecht moeten lopen?? :? In afwachting van jullie reacties. Gr. LKW.

monteurtje

bij mij is pas geleden een van de twee bobines ermee gekapt en dan loopt de auto op twee cilinders. de wagen heeft op dat moment totaal geen vermogen meer dus als het twee bobinees zijn sluit ik dat uit dan heb je de tweede variant komt minder vaak voor met een bobine bij het remvloeistof reservoir hier zit een ontstekingsmodule onder die willen wel eens kapot gaan en dan krijg je eerst deze klacht waar ze vervolgens op uitgaan vallen maar daar valt niet veel aan te bekijken. anders moet je toch even langs een garage of een beun.

mvg corné

Rogier

ik herken het probleem van me vorige coupé ( zelfde blok als bij jou )
daar waren de bougie kabels gaan oxideren, dan hapert ie namelijk als een gek
en bij de coupé die ik nu heb had ik ook last van een kapot bobine, alleen dan start hij al bijna niet tenzij je hem helpt ;)
het kan ook nog zijn dat je bougies bijna op zijn.

wat ook een veel voorkoment probleem bij de 1.6E is de stappenmotor die vervuild raakt, maar dan weet ik niet of ie ook kan gaan haperen.
bij mij ging die kei hoog in de touren zitten ;)

ik hoop dat je hier wat mee kunt ;)

groetjes

LKW

bedankt voor de reacties. Ik zal morgen de stappenmotor even nakijken. Ik heb trouwens de variant met 2 bobines. Heb deze al ooit eens vervangen.

Christian de Vriend

stotteren kan ook veroorzaakt worden door een lek slangetje van het inlaatspruitstuk naar de mapsensor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

fitz

Wel ik zou niet direct denken aan de stappenmotor, daar slaat ie alleen door af, volgens mij. De mapsensor of het slangetje kun je wel aan denken, maar mijn ervaring leert mij dat het niet uitmaakt of de motor warm of koud is als het daar aan ligt.
Bobines zou kunnen, denk ik... die reageren toch anders als ze warm zijn etc...
Maar misschien de temperatuursensor die defect is dan? Zou kunnen...
Geen idee verder... succes!

RobScénic

Ik durf met zekerheid te zeggen dat het of je bougiekabels zijn, of een van je bobines is aan het overlijden.. Mijn advies> beide vervangen
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

LKW

Echt super bedankt voor jullie reactie. Ik heb zaterdag de bougies vervangen en de bougiekabels eens goed nagekeken. Een van deze kabels 'klikte' niet op de bougie. Heb deze goed ingespoten met contactspray. Heb gisteren een mooi eind gereden en heb nergens last van. Ik zal komend weekend de bougiekabels eens vervangen. Is het trouwens zo dat je de bougiekabels om de 100.000 km moet vervangen? Daar begon gisteren iemand op de voetbal over.. Ik had daar nog nooit van gehoord.

RobScénic

Jep, ook bougiekabels slijten. De weerstand van de kabel word dan te hoog, waardoor de vonk als het ware te laat ontsteekt, en minder krachtig is. Dit merk je heel goed als je op LPG rijd, en veel later pas op benzine.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

LKW

Oke... de problemen zijn weer terug. Ik weet nu dus bijna zeker dat het de bougiekabels zijn. Toen ik ze had ingespoten met contactspray was het stotteren voorbij, maar nu, ongeveer 2 weken later, komt het probleem weer terug.

Nick Mattheus

Dan weet je wat je moet doen, snel naar de dealer nieuwe bestellen Y !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Gerard Paas

of de betere auto onderdelen zaak natuurlijk ;), bij de dealer zijn ze meestal 2x zo duur.
'k heb bij mijn (ex) coupé ook een keer nieuwe gekocht en daar zat tussen de dealer en de auto onderdelen zaak ongeveer 40% verschil in prijs.
het rare was dat bijde setjes kabels in een identiek doosje zaten, zelfs het stickertje met het productnummer was het zelfde :huh:
www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

LKW

Ik heb een set nieuwe bougiekabels gemonteerd. Ben nu van alle problemen af. Dit topic mag dus worden gesloten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev