Advertenties


lpg G3

Gestart door willemhs, 19 juli 2005, 00:15:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willemhs

hallow,

ik ben willem, nieuw hier. ik open hier m'n eerste topic omdat ik wil weten of er hier mensen met een megane coupe 1 op lpg (G3) rijden.
ik ben opzoek naar een andere auto, en ik vind die coupe's echt blitse wagens! maar gezien ik nogal wat km's maak, is G3 een must voor mij.

ik ben dus benieuwd of er juist goede/slechte ervaringen zijn met G3, en dan specifiek de coupe. dan bedoel ik motorisch. kleppen, koppakking enz. enz.
dus rijd jij een coupe 1 op G3, geef me even je mening. rijd je juist met veel plezier op G3, of heb je juist veel onderhoud. en zo ja, wat?

groeten, willem(hs)

Yoda

Goedemiddag Willem.

Ik rij met een Megane 2.0 8v uit `97 op G3.
Bevalt me prima hoor.
Alleen moest met 150000km de cilinderkop gereviseerd worden.
En nu moet de stappenmotor voor de 2e keer schoon gemaakt worden.
Weet alleen niet of dat met G3/gas te maken heeft.

Verder heb ik volgens mij niet meer onderhoud dan een normale benzineauto.
Kan alleen zeggen dat het me bevalt.
Wegenbelasting; ?43,- per maand.
Volle tank voor ?20,-.

Y

willemhs

ik weet dat in de g3 installatie zit een stappenmotor (de actuator) zit, maar ik zag in de FAQ dat er in de auto zelf ook een stappenmotor zit http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/stappenmotor/index.html ik weet eigenlijk niet wat deze stappenmotor doet.

weet je wat er precies is gebeurt bij het reviseren van de cilinderkop? en wat dat koste?

coupe-monte-carlo

bij mijn 1.6e 8v
ongeveer 450 euro excl.
incl. montage en de nodige pakkingen ,bouten en monteur zit je snel op de 1000 a 1500 euro

willemhs

okay, het is in ieder geval niet zo dat een megane een grote probleemauto is op gas. ik durf het wel aan.
zijn er dan verder nog merk specifieken G3 installaties met bekende problemen? verdampers die al snel aan vervanging toe zijn (heb eens gehoord dat je een G3 verdamper niet meer kunt reviseren). bekende elektronische problemen (aan de lpg computer).

kortom, zijn er merken G3 installaties met minder goede ervaringen?

swops

Hoi,
Ik heb ook een megane op G3 uit 1998 met 155dkm op de teller.
Ik snap nog steds niet hoe mensen opdiesel kunnen rijden als je ziet wat ik aan wegenbelasting en een volle tank betaal. Het onderhoud is vrijwel hetzelfde als benzine en het enige wat eerder problemen geeft op G3 is de revisie van de kop.
Maar zie het zo: je spaart min. 50 euro per tankbeurt terwijl je maar een eurotje of 15 per maand meer aan WB betaalt. Als je dan veel rijdt bespaar je flink wat. en dan gewoon zorgen dat ej op tijd, bij lage km, een andere haalt ;)

solidsjakie

Citaat van: swops op  8 augustus 2005, 16:17:17
Hoi,
Ik heb ook een megane op G3 uit 1998 met 155dkm op de teller.
Ik snap nog steds niet hoe mensen opdiesel kunnen rijden als je ziet wat ik aan wegenbelasting en een volle tank betaal. Het onderhoud is vrijwel hetzelfde als benzine en het enige wat eerder problemen geeft op G3 is de revisie van de kop.
Maar zie het zo: je spaart min. 50 euro per tankbeurt terwijl je maar een eurotje of 15 per maand meer aan WB betaalt. Als je dan veel rijdt bespaar je flink wat. en dan gewoon zorgen dat ej op tijd, bij lage km, een andere haalt ;)

Ik rijd diesel, om de volgende reden:

Onderhoud??? Wasda?(dik 11.000km sinds april, alleen 150 euri voor een demper die vervangen moest worden, en een apktje)
Verder betaal ik 35 euri voor een volle tank voor ongeveer 800 km(dat haal je met gas niet).
200 euri per drie maand WB.

Stefan

precies, je haalt de woorden uit mijn mond,
Met een volle gastank van een Euri of 17 ? 18 rij ik zeker 450 kilometer.
Wegenbelasting is 120 Euri per kwartaal ipv 200 per kwartaal
Voor die 80 euri verschil kan ik zeker 4 keer tanken, oftewel zeker 1800 kilometer rijden.
Gas is echt wel de goedkoopste brandstof soort....
Als het goed is is rijden op Gas al rendabel vanaf 12000 kilometer per jaar, Diesel pas vanaf 20000.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

solidsjakie

Citaat van: Stefan op 13 augustus 2005, 19:26:23
precies, je haalt de woorden uit mijn mond,
Met een volle gastank van een Euri of 17 ? 18 rij ik zeker 450 kilometer.
Wegenbelasting is 120 Euri per kwartaal ipv 200 per kwartaal
Voor die 80 euri verschil kan ik zeker 4 keer tanken, oftewel zeker 1800 kilometer rijden.
Gas is echt wel de goedkoopste brandstof soort....
Als het goed is is rijden op Gas al rendabel vanaf 12000 kilometer per jaar, Diesel pas vanaf 20000.

Ik zou 130 euri betalen voor G3. Dat is dan 10 euro meer. Daar hoef je het niet voor te laten.
Maar nou kom ik bij het punt:
Hoeveel onderhoud is een G3 nodig bij 40.000 km per jaar en hoeveel een Diesel?
Het gebruikelijke spul(remblokken, remschijven en banden) ontkomt niemand aan.
Kom ik bij het motorische spul:
Diesel hoef je hoogstens af en toe inspuiters en gloeispiraaltjes te vervangen. Dat wast. Geen kop revisie's, geen bougie's, niks van dat alles, geen kleppen stellen.
Ga je me vertellen dat je bij gas net zoveel onderhoud hebt?
Heb ik nog 1 vraag: Waarom doen alle lease maatschappijen voornamelijk in Diesels?

Timo Zuiderduin

gas is om mee te koken >:D
:)

Stefan

Citaat van: solidsjakie op 13 augustus 2005, 20:45:19
Citaat van: Stefan op 13 augustus 2005, 19:26:23
precies, je haalt de woorden uit mijn mond,
Met een volle gastank van een Euri of 17 ? 18 rij ik zeker 450 kilometer.
Wegenbelasting is 120 Euri per kwartaal ipv 200 per kwartaal
Voor die 80 euri verschil kan ik zeker 4 keer tanken, oftewel zeker 1800 kilometer rijden.
Gas is echt wel de goedkoopste brandstof soort....
Als het goed is is rijden op Gas al rendabel vanaf 12000 kilometer per jaar, Diesel pas vanaf 20000.

Ik zou 130 euri betalen voor G3. Dat is dan 10 euro meer. Daar hoef je het niet voor te laten.
Maar nou kom ik bij het punt:
Hoeveel onderhoud is een G3 nodig bij 40.000 km per jaar en hoeveel een Diesel?
Het gebruikelijke spul(remblokken, remschijven en banden) ontkomt niemand aan.
Kom ik bij het motorische spul:
Diesel hoef je hoogstens af en toe inspuiters en gloeispiraaltjes te vervangen. Dat wast. Geen kop revisie's, geen bougie's, niks van dat alles, geen kleppen stellen.
Ga je me vertellen dat je bij gas net zoveel onderhoud hebt?
Heb ik nog 1 vraag: Waarom doen alle lease maatschappijen voornamelijk in Diesels?

Ik heb met mijn auto (tot nu toe) nog geen kosten gehad die speciaal te maken zouden hebben met het rijden op gas.
Ik zou verder ook niet weten waarom een gasauto gemiddeld meer zou moeten kosten in onderhoud dan een diesel auto.
er valt voor beide opties wat te zeggen zoals altijd.
Ik ben het met je eens dat je het risico loopt op een koprevisie bij een gas auto, echter heb je het dan over kosten die gaan komen na 170.000 kilometer of in veel gevallen nog meer.
170000 km is een heel eind en al die kilometers heb je voordelig gereden.
Op gas rijden is natuurlijk helemaal voordelig als je de auto als occasion koopt en de gastank er al in zit;dan hoef je de kosten voor de gastank al niet eens terug te betalen.
Ik moet zeggen dat ik ook best veel ex-leaseauto's zie op G3, inderdaad zijn er wel meer op Diesel maar dat zie je ook vaak terug in de kilometerstand, bijvoorbeeld 100.000km in 2 jaar ofzo. Als men van te voren weet dat dit soort kilometers gemaakt gaan worden, is een dieselauto zo langzamerhand wel voordeliger.
Het is volgens mij ook maar net waar uiteindelijk je voorkeur naar uit gaat, wil je graag zuinig rijden en niet zo vaak tanken neig je naar een diesel wil je lekker goedkoop tanken, neig je naar een gasauto (afgezien de overweging naar gelang het aantal kilometer dat je rijd.)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Erik van der Velde

Citaat van: solidsjakie op 13 augustus 2005, 20:45:19
Heb ik nog 1 vraag: Waarom doen alle lease maatschappijen voornamelijk in Diesels?

Omdat ze voor een diesel wagen meer geld krijgen als ze hem in de verkoop gooien na 4 jaar. Bij gas is dit niet het geval, want dat wordt aangezien voor een gewone bezine auto qua prijs.

solidsjakie

Citaat van: Stefan op 13 augustus 2005, 21:06:36
Citaat van: solidsjakie op 13 augustus 2005, 20:45:19
Citaat van: Stefan op 13 augustus 2005, 19:26:23
--

I--
--


Goed, ik rijd ook 40.000 km per jaar ongeveer, misschien nog wel meer.
Heb em gekocht in april met ~161.000 en staat nu op ~172.000 preciese getallen weet ik zo niet.
Je kan wel het geluk hebben dat je niet zo heel veel onderhoud hebt aan een gasblok, maar je hebt toch vaker bougie's e.d. omdat het spulletje veel heter wordt.
Ik kraak gas ook niet af ofzo, en ben je millieu activist dan moet je direct gas gaan rijden, is veel beter voor het millieu.
Maar de mensen bijv. bij mij op het werk, rijden allemaal diesel op een paar na. Die mensen wonen vlak bij. De rest heeft allemaal diesel.
Ik heb een aantal kameraden die ook gas reden. Een paar hadden last van backfire, kromme koppen e.d.. Er zijn er ook een paar die nog steeds gas rijden, probleem loos. Het kan goed gaan, of eigenlijk, het gaat heel vaak goed. Maar het is heel zuur net de rotte appel te hebben. Bij diesel is die kans vele malen kleiner.
En kwa kosten zag je dat het niet zo heel veel uit maakt.

Citaat van: Erik
Omdat ze voor een diesel wagen meer geld krijgen als ze hem in de verkoop gooien na 4 jaar. Bij gas is dit niet het geval, want dat wordt aangezien voor een gewone bezine auto qua prijs.

En waarom krijgen ze voor een diesel wagen meer geld?

Erik van der Velde

omdat de levensduur van een diesel in theorie langer is denk ik. In de praktijk is dit uiteraard anders.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev