Advertenties


Kofferbakdeksel springt open

Gestart door fbruijn, 18 januari 2012, 22:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fbruijn

Ik heb een Megane II van 2003 en tot nu toe niet veel elektronische problemen gehad. Echter doet zich nu het volgende voor en kom ik er niet uit wat ik het beste kan doen om het euvel op te lossen.
Bij de auto zit een kaart sleutel dus alle sloten werken elektronisch. Nadat ik ben ingestapt en de auto start springt de kofferbak steeds open. Uitstappen, kofferbak sluiten en dan kan je wegrijden. Het slot van het deksel eruit gehaald en schoon geblazen zonder resultaat. De Renault dealer gevaagd maar zeggen het ook niet te weten en dat ze er wel naar kunnen kijken. Enkele weken gelden zouden zij een soortelijk geval gehad hebben en zou het aan de massadraden hebben gelegen. Wie kan mij een oplossing aandragen waar ik moet zoeken en wat dit kan zijn.
Alvast bedankt, Frans.

Rataplan

heb ik ook gehad, bleek dat het rubber in het logo ( ook een drukknopje om de auto op slot te zetten ) een gaatje had waardoor er vocht in het drukknopje onderin de kofferbakdeksel druppelde en deze oxideerde, continu tijdens het rijden de kofferbak open.
je kan de drukknop er zo met een schroevendraaier uit wippen, zit aan de onderkant van de klep.
koste op de sloop 5 euro, vervangen en probleem opgelost

matthew

Wat rataplan zegd kan idd,wat ook kan is dat je achterklepslot kapot is.(heb dit gehad bij de clio van Floor).


Tinuz

Ben opzich wel benieuwd of Frans inmiddels al een oplossing heeft gevonden voor dit probleem. Heb namelijk iets soortgelijks. Alleen betreft het bij mij een GrandTour uit 2006.

Als ik de auto start springt de achterklep open, maar gaat ook de ruitenwisser een keer heen en weer. Verder werkt de ruitenwisser niet met de schakelaar aan het stuur, maar wel met achterruitverwarming.

Nu heb ik de schakelaar om de klep te openen al vervangen en de draden in de kabeldoorvoer opnieuw gesoldeerd.

Oftewel zijn er nog "nieuwe" ontwikkelingen.

matthew

@Tinuz ik denk dat jou probleem zich in de UCH de bevind.

fbruijn

Ik ben eruit waar het probleem zat. Durf het haast niet te vertellen zo simpel.
Uiteindelijk een nieuwe batterij in de keykaart gedaan en probleem opgelost.

laurav

Citaat van: Tinuz op 27 januari 2012, 14:12:33
Heb namelijk iets soortgelijks. Alleen betreft het bij mij een GrandTour uit 2006.

Als ik de auto start springt de achterklep open, maar gaat ook de ruitenwisser een keer heen en weer. Verder werkt de ruitenwisser niet met de schakelaar aan het stuur, maar wel met achterruitverwarming.

Tinus: ik heb exact hetzelfde probleem, ook met een Grandtour. kabels in de 'knik' doorsolderen helpt niet. Ik ben benieuwd of jij de oorzaak al gevonden hebt? Sleutel is niet de oorzaak

Tinuz

Citaat van: laurav op 11 november 2012, 19:48:54
Tinus: ik heb exact hetzelfde probleem, ook met een Grandtour. kabels in de 'knik' doorsolderen helpt niet. Ik ben benieuwd of jij de oorzaak al gevonden hebt? Sleutel is niet de oorzaak

Oorzaak bij mij was echt het doorsolderen van de kabels.

arend-wim

Bij mij was het probleem ook een loszittend kabeltje in de kabelboom die van de carrosserie naar de achterklap gaat. Simpel. Bij de dealer was dat ook het eerste waar ze in zochten.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

wstoof

Ik had pas hetzelfde probleem,kwam ineens opzetten
Nieuwe schakelaar (oude zat vocht in ) in achterklep en een breuk in de kabelboom bij overgang klep naar chasis.
Nu weer opgelost

asp

Wij hebben deze storing onlangs in de werkplaats gehad,  oorzaak is een slechte massa .

Dit is door middel van een extra massa aan te leggen heel simpel op te lossen.

* bekleding demonteren van de achterklep.   

* kabelboom opzoeken van af de schakelaar  ( Bruin  blauw zwart )

* Waar de zwarte draad verdeelt word naar 2 zwarte ( 1 naar de schakelaar en 1 naar de kent. verlichting )

* deze zwarte draad aan een extra massa zetten , niet de massa van de klep pakken maar op het vaste chassis . ( draad door lussen tot aan de binnenkant kofferbak en daar rechtstreeks op de carrosserie bevestigen.

suc6

mark29

En waarom een extra massa? Waarom niet het probleem aan pakken?
Omdat er ergens een slechte bedrading is tussen klep en auto, die geoxideerd is, of schakelaar geoxideerd, of uch probleem?
Dit zijn dingen die nu eenmaal veel voorkomen.
Als je dat niet oplost krijg je vanzelf daarna nog meer problemen namelijk.

Ik vind in dit geval een extra massa aanleggen een lapmiddel voor tijdelijk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev