Advertenties


Slecht starten 1.6 16v, stervende brandstofpomp?

Gestart door Felix, 3 september 2015, 18:13:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Felix

Al sinds ik mijn megane heb gekocht start hij moeizaam. Mijn vermoeden is een stervende brandstofpomp.
De Megane is omgebouwd op LPG, daarom wordt het benzine systeem eigenlijk alleen gebruikt bij de eerste minuten/kilometers, daarna schakelt hij over op LPG.
Als de auto gestart wordt krijg ik het volgende geluid te horen:

https://soundcloud.com/felixparmentier/megane-1-6-16v-brandstofpomp#t=0:09

Eigenlijk is dit altijd, tenzij de motor net op benzine heeft gelopen. Of wanneer ik hem met bovenstaand geluid start, weer uit zet en weer opnieuw start, dan slaat hij direct aan.
Ik heb niet gekeken of er misschien en injector niet goed werkt of lekt, ook nog niet de brandstofdruk gemeten (geen gereedschap voor).

Iemand die adhv het geluid weet waar ik het moet zoeken? Ik hoop eigenlijk op een andere oorzaak dan de brandstofpomp, want die zijn nogal prijzig :neen:

De Megane heeft er inmiddels 177000km op zitten.
Klopt het trouwens dat het brandstoffilter in de pomp zit verwerkt? Ik dacht dat het vervangen van het filter misschien ook wel zou helpen.

Felix

(Oh ja, voor de oplettenden onder ons, het piepende geluidje is waarschijnlijk een lager. Ik hoop van de multiriem en niet van de distributie 8)7. Moet ik nog uitzoeken)

Felix


Heatzone (Mark)

Heb je berichtje gelezen, maar durf het echt niet te zeggen..

A110

Als ik het zo hoort zou ik toch eerst eens brandstofdruk meten.
Als die in orde is dan de benzine injectoren eruit halen en eens ultrasoon laten reinigen, daarna met een injectiesysteemreiniger bij de brandstof een tijdje op benzine gaan rijden, 1 tot 2 tanken leegrijden.

Daarna eens kijken of er verbetering in zit.

Ik vermoed dat de injectoren inwendig vervuild zijn door de toch wel oudere benzine omdat deze wat langer in de tank blijft dan normaal hierdoor kan er een soort van "hars" in de injectoren terecht komen waardoor de naald blijft hangen.

Maar nogmaals benzinepompen komen ook voor dus eerst brandstofdruk laten meten.

Succes ermee.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Felix

Dank je A110,

Ik ga eerst die injectoren eens verwisselen. Ik heb nog injectoren liggen van een Twingo RS. Ik weet alleen niet zeker of dat wel samen gaat omdat de Twingo RS wat meer PK's heeft. Ik kan het in ieder geval proberen.
Ik heb op vakantie in de bergen ook stukken met benzine gereden. Ik hoopte dat dit het probleem misschien zou verhelpen, maar helaas. Misschien nóg langere stukken op benzine...

Tedo

Benzine en injectorreiniger erin. 20-30 liter in je tank met een flesje erbij. Mochten het vervuilde injectoren zijn, dan moet je verschil gaan merken. Anders vervangen. Zijn die van de Twingo RS dan zoveel anders? Is in de basis toch ook gewoon een K4M? Anders gelijk het spruitstuk daarvan plaatsen?

mark

Een twingo rs heeft natuurlijk ook een andere map in de ecu, en een grotere gasklep, dus het zou zomaar kunnen dat die injectoren net ietsje meer inspuiten. ;)

Jacques

Je kunt ook naar bijvoorbeeld een Bosch service punt gaan. Daar worden de injectoren gereinigd. Men controleerd het sproeipatroon en de opbrengst. Dan weet je meteen de conditie van de injectoren en welke er eventueel vervangen moeten worden. Je bent nu gewoon ongecontroleerd iets aan het vervangen. Kosten controleren ca 15 euro per stuk.

Felix

Dat is een goed idee. Morgen maar eens informeren bij de lokale Bosch garage :)
Volgens mij spuiten die RS injectoren inderdaad meer benzine in. Ze zijn ook geel, terwijl de standaard injectoren (bij mij dan) blauw zijn.

(Daarnet trouwens voor de gein even het RS spuitstuk geplaatst. Kon ik gelijk even kijken welke slangetjes wel en niet goed uit komen. Injectoren toch laten zitten, ik kon die RS injectoren toch niet vinden, heb ze namelijk ergens opgeborgen. Een foto volgt nog in een ander topic)

thomasthomas

Hallo, ik heb dezelfde klacht, maar ik denk nog niet aan de brandstofpomp.Het is net of er eerst vacuüm getrokken moet worden,want als de motor het doet, en ik stop en start hem weer dan doet hij het gewoon in 1 keer. Heeft deze weer 10-15 minuten stil gestaan moet ik weer langer starten. dit is al een jaar zo en ik heb nog geen idee wat het kan zijn.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev