Advertenties


luchtfilter

Gestart door deWess, 18 juli 2005, 23:27:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

deWess

ik heb een vraag over een open luchtfilter

ik heb een megane coupe uit ' 96.
het is een 2.0 8v

moet ik perse een luchtfilter hebben voor dat type of passen er wel meer?

watvoor soort luchtfilter kan ik dan het beste nemen en krijg ik dan ook wat meer vermogen en een sportiever geluid?

bas1984

Citaat van: deWess op 18 juli 2005, 23:27:15
ik heb een vraag over een open luchtfilter

ik heb een megane coupe uit ' 96.
het is een 2.0 8v

moet ik perse een luchtfilter hebben voor dat type of passen er wel meer?

watvoor soort luchtfilter kan ik dan het beste nemen en krijg ik dan ook wat meer vermogen en een sportiever geluid?

met een openlucht filter wel een wat sportiever geluid....

vermogen toename is meestal 0,0

Remco_B

idd sportiever geluid, kijk voor open luchtfilter ook bij het topic Green of K&N openluchtfilter

deWess

en meoten die besteld worden via een site ofzo of zijn die ook bij gewone winkels te koop?

verschilt het per type wat ik nodig heb?

Megane16v

Vraag over luchtfilter :

Op de standaard filter in een rmc 2.0 16v zit een of andere sensor (luchtmassasensor??)

Als je nou een openluchtfilter of een Carbon box monteerd, waar moet die sensor dan heen ??

MB82

@ deWess: Luchtfilters zijn vrijwel overal verkrijgbaar. Je moet alleen weten welke je moet hebben voor je auto want dat verschilt per type, behalve de universele natuurlijk.


Remco_B

sensor kan gewoon op de aanzuigslang blijven zitten achter je filter. Maakt niet uit wat voor filter je daar voor zet.

Meeste filters zijn idd gewoon in de winkel te krijgen, een beetje speuren op internet helpt wel want de prijzen verschillen behoorlijk.

Ik heb mijn Green Twister in Belgi? besteld, was toch ? 20 goedkoper. :D

Megane16v

Nou ik ga het verschil tussen standaard luchtfilter en een gesloten luchtfilter systeem ook maar eens testen.

heb gekozen voor een of andere powerrohr aanzuigbuis welke plek heeft voor tem.sensor etc. daarachter komt een carbon behuizing, behoorlijk groot, maar het schijnt te passen. Na deze carbon behuizing loopt een stuk flexibel buis naar de onderkant van mijn auto. Direct achter mijn bumper komt een soort trechter achtig iets van Bonrath welke de lucht door de slang perst. Het een en ander wordt strak weg gewerkt in mijn RS bumper zodat we er straks niet veel meer van zien.
ook komt er tussen powerrohr en motor nog een of andere cyclone welke een wervel in de luchtstroom maakt waardoor deze nog sneller de motor in gaat ofzo....
Het was een lang verhaal van de meneer die het me allemaal uitlegde maar ik vind het prima...kosten 180 euro's

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev