Advertenties


Dashboard resoneert erg bij Koude start (2.0 16V)

Gestart door dannyfm, 25 augustus 2015, 10:38:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dannyfm

Beste leden.

Na aanschaf van mijn Megane 2 Ph1 2.0 16V Grand-tour Privilége Luxe vond ik het dashboard erg trillen en resoneren en brommen wat die tot heden nog doet. hebben jullie daar ook last van ?. Zou het aan de Rubbers kunnen liggen van de Motorsteunen? Mijn Collega heeft een 1.6 16V en die is even een stuk stiller. Ik heb even de beide motorblokken vergeleken en nader onderzoek kan ik bij die 1.6 het blok een schudden en bij mij 2.0 is dat nauwelijks te doen. ik hoor graag of dat normaal is of een pure afwijking. Video word vervolgt.

Tedo

Ik had ook een II 2.0 en een 1.6 (nu nog alleen de laatste). De 1.6 is inderdaad veel stiller, en bij de 2.0 resoneerde er zo lang ik die had altijd wel wat mee (vooral de binnenspiegel). En dat terwijl de 2.0 bekend staat om zijn rustige loop. Robin, wiens moeder nu mijn 2.0 nu heeft, heeft wat bouten van steunen aangedraaid, en nu trilt hij veel minder. Misschien is dat ook een optie voor je?
Bij mijn 1.6 is pas een nieuwe motorsteun van een beter type dan de standaard steun geplaatst, en deze is nu helemaal stil.

mark29

komt dat die steunen doorzakken.
dan gaat het in de auto mee trillen.

dannyfm

Thanks voor jullie feadback!. Dan ben ik niet de enigste met dit incident. Bij mij trilt ook Indd de binnenspiegel, zo wel als stilstaand tot rijdent. Mogelijk dat die indd doorgezakt is waar door de boel loopt te resoneren.

Wat kan ik daar dan aan doen? Moeten de rubbers vervangen worden?. De motorblok gaat sowieso los IVM lifen voor het vervangen van de Distributieriem en waterpomp etc. Dan wil ik dat getril gelijk mee gaan pakken. Die 1.6 die ik er voor had en die van me collega is echt muisstil veteleken wat ik nu heb. Al hoe wel buiten de auto het geluid wel erg mee valt.

Umpire (Robin)

Als je blok los gaat kun je meteen de steunen controleren. Bij de oude gt van Tedo, die nu in ons bezit is, heb ik zoals Tedo geschreven heeft alle steunbouten aangedraaid op een net iets hoger moment dan eigenlijk zou moeten. Niet té overdreven natuurlijk. Heb van van 1 van de motorsteunen de bouten er zelfs volledig uit gehad en vastgezet met extra spul ertussen (loctide(als ik het zo goed schrijf).

De binnenspiegel resoneert inderdaad, vooral het kapje ervan. Dit zou je eventueel kunnen verhelpen door een stukje plakband over de rand. Dit dempt :)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

dannyfm

Ik zal vanmiddag even een poging doen met bouten aandraaien en wie weet is het bij mij ook een stuk minder.

Tedo


dannyfm

Als dat moet gaan ik ze vervangen zodra de Distributiriem ga vernieuwen

MeganeScenic1.9dCi

Bij mij is het alleen bij een bepaald toerental.. ik dacht dat dat een dieselkwaaltje was..
Heb het idee dat het m'n tellerbak is waar het meeste geluid vandaan komt..
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Tedo

Als je een resonantie hoort, druk je binnenspiegelbehuizing dan maar eens tegen de voorruit.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev