Advertenties


Keyless entry werkt niet meer op één portier

Gestart door jboerboom, 3 juni 2015, 21:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jboerboom

Bij mijn Mégane (type III, bouwjaar 2011) reageert één portier (die van de bestuurder, dus best lastig) niet meer: als je je hand achter de greep houdt, gaat de auto niet van het slot. Op alle andere portieren en de achterklep werkt keyless entry wel.

Gisteren is bij mijn garagebedrijf (universeel, geen Renault dealer, ben er zeer tevreden over) het optisch oog vervangen, zonder resultaat. Er is telefonisch contact geweest met een Renault dealer, die dit probleem niet herkende. Voor zover ik op internet heb kunnen vinden komt een probleem met een kapot optisch oog wel eens voor (vaak veroorzaakt door vocht), en is het een kwestie van vervangen, aansluiten, en het probleem is opgelost. Bij mij dus niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Voorlopig red ik me overigens prima door via het portier linksachter de auto te openen. :)

Tips zijn welkom, alvast bedankt!

Tedo

Ik weet niet zeker of het systeem in de III (ongeveer) hetzelfde is als bij de II, maar bij mij waren het de ontvangers in de krukken die problemen gaven, niet de optische ogen daarachter.

mark29

Die optische ogen gaan bijna niet meer kapot, bij megane 2 met bosjes.
Wel vreemd, heeft ie niet gewoon vergeten de stekker aan te sluiten?
Ik raad aan om er een clip aan te hangen, dan kan de de boel aangestuurd worden met de clip, weet je waar het fout gaat.

Rogier

In mijn Megane 2 doet keyless entry het ook niet goed, het rare er aan is zodra de auto nat is van de regen of na het wassen dan doet het optische oog het wel. Zit het bij mij dan in het oog of kan het bij mij ergens anders aan liggen ?

matthew

Kan ook zijn rogier dat batterij van je kaart jiet goed is.

Voor de topic starter als er foutcode op was van het optische oog en deze is dus vervangen en foutcode niet gewist, dan kan het dus voorkomen dat het nog niet werkt.
Dus even zeker weten dat er niet nog een foutcode in staat.

jboerboom

Dank voor de feedback tot nu toe. Ik zal e.e.a. verzamelen en bespreken met m'n garage. Er wordt begin juli opnieuw naar het probleem gekeken, dus meer tips (mogelijke oplossingen) zijn welkom!

@mark29: alles is aangesloten (bevestigd), daarom was de garage ook zo verbaasd dat het niet werkte. Kun je nog even laten weten wat je precies bedoelt met 'er een clip aan hangen'?

@matthew: foutcodes zijn uitgelezen.

Rogier

een dealer heeft een clip, daar lezen ze de auto tot op het puntje mee uit. een universele garagahouder zal de clip niet hebben.

matthew

Idd even naar de dealer en mocht het er nog 1 staan dan laten wissen.

jboerboom

Inmiddels is het probleem opgelost. Dank voor het meedenken.

De oplossing: de eigenaar van mijn garage is met mijn auto naar de Renault-dealer (ik houd het bewust anoniem) gereden. Daar was men niet erg behulpzaam, dus uitlezen via een clip was niet mogelijk. Er is hem wel verteld dat, als alles correct was aangesloten en er geen foutcode meer in het systeem zat, alles het weer zou moeten doen.

Terug in zijn eigen garage heeft hij de auto weer aan de diagnose apparatuur gehangen, en is gaan 'spelen' met het aansturen van de portieren. En voila, het werkte weer. Ook nadat de apparatuur was losgekoppeld bleef het weigerende portier keurig open gaan. Blijkbaar een elektronisch hikje ergens?

Beetje onbevredigend, maar blij dat het in ieder geval weer werkt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev