Advertenties


Hoe bobine vervangen in Megane 2 1.6 16v 2003

Gestart door L. de Hoog, 13 augustus 2009, 08:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jaspervh

Ik ga ze via de Ebay-link bestellen. Ik verbaas me er alleen over dat de ene verkoper ze voor €25 kan aanbieden, en de andere er dik €60 voor vraagt.

Tedo

(Meer) geld verdienen = een ander belazeren. Zo werkt het al eeuwen.  ;)

Felix

Ik heb een paar maanden terug deze bobines gekocht uit Engeland, ze werken tot nu toe prima.

4X VALEO RENAULT MEGANE SCENIC GRAND TRAFIC VEL SATIS PENCIL IGNITION COIL PACK


Tedo

Valeo's doen het ook goed. Ik heb er nog een van dat merk (ooit door de Wegenwacht gemonteerd), de overige zijn Beru's. Alleen de Sagem's moet je mijden.

mark29

Die valeo s sneuvelen ook, wel minder dan die eerste generatie sagem grijze kapjes.
Die, ik dacht beru, met de gell coating blijven het goed volhouden. Die heb ik nog niet hoeven vervangen in de werkplaats en met de renault route service.

Jaspervh

Heb 4 Beru's besteld via Ebay. Inclusief verzendkosten €108,96. Deze hebben ook zwarte gel-bovenkant, als de foto op Ebay klopt. Hopelijk zijn ze snel binnen. Ik laat jullie weten of ze goed zijn  :)

Jaspervh

#21
Ben nu op zoek naar fluorvet, omdat Renault dit aanraadt. Het is echter nergens te krijgen. Heb een Renaultgarage gebeld, en zij zeggen dat ze dat niet meer gebruiken. Volgens de man aan de telefoon gebruikten ze dat toen de bobines nog van slechtere kwaliteit waren. Ze zeggen dat het niet meer nodig is. Toch wordt het gebruik van fluorvet op verschillende fora aangeraden. Wat zouden jullie doen: wel of geen fluorvet gaan gebruiken? Heeft dit ook te maken met geleiding? Of alleen isolatie tussen bobine en bougie?

Tedo

Ik heb de laatste kapotte bobine zelf vervangen, en geen fluorvet gebruikt. De wegenwacht deed dat trouwens ook niet. Werkt perfect.

mark29

Jaaaaren terug moesten we dit inderdaad doen in de werkplaats, is een vette substantie die je om de bobine smeerde, houd ook wat vocht van bovenaf tegen.
Denk aan als je de motor afspuit bijvoorbeeld.
Dat hielden we even vol, toen deed niemand dat meer.

Jaspervh

#24
Heb de vier verse Beru's binnengekregen en direct gemonteerd. Er zat al een soort wit vet aan de binnenkant.

Op de 4 oude bobines (Bleken ook Beru ZS052 te zijn) stond dat ze gemaakt zijn in 2006. Laten deze nu in 2007 gemonteerd zijn (toen had ik de auto nog niet), dan hebben ze het bijzonder lang volgehouden. Bijna 10 dienstjaren!

Hopen dat de nieuwe het ook zo lang volhouden. De reden waarom ik ze met name vervangen heb, is omdat de auto bij bepaalde temperaturen (met koude motor) soms een klein beetje stotterde, en soms zelfs afsloeg. Alle andere 'probleemdingen', zoals o.a. het  gasklephuis, de nokkenasversteller & sensor zijn bij mijn auto al vervangen. Hierover heb ik al wel eens eerder geschreven op dit forum. De tijd zal het leren of Dat stotteren nu helemaal weg is.

f1team

mijn megane coupe is 15 jaar oud en nog nooit een nieuwe in gegaan. ik heb hem zelf al zo,n 12 jaar in bezit ,
maar op tijd je bougies vervangen helpt ook wel , het is maar een tip

Tedo

Dat is een Megane I, toen werden de standaard onderdelen nog niet zo goedkoop mogelijk ingekocht, zoals bij de II wel het geval was. Stuk gaande bobines is dan ook meer een kwaal van de II, die op veel punten aflegt tegen de I als het onderdelenkwaliteit betreft.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev