Advertenties


meest betrouwbare motor

Gestart door Rude, 27 maart 2015, 00:52:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rude

hallo ,
wat ik me afvraag wat is de meest betrouwbare motor in een megane 1 (of phase 2)?
waarom? ik rij nou een 1,9 dti en dat was leuk met kilometer vergoeding, maar die heb ik nu niet meer .
dus zoek ik een vervanger, en aangezien een megane goed bevalt....
dus , wat is de beste motor in een megane 1(phase 2 mag ook)?

RobScénic

Tja, wat wil je? Een diesel, benzine of LPG?
Ik heb een F4R (2.0 16v) op LPG, die er nu 360000 op heeft staan zonder noemenswaardige kosten. Aardig betrouwbaar dus.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Alles valt of staat met hoe er mee om gegaan is, hoe is het onderhoud.
Regelmatig nieuwe olie en olie op peil houden.
Is het een diesel, word de egr en turbo schoongehouden of is alles dicht gekoekt.
1.9 dci vond ik fijner dat de oude dti, die maakt wel zo veel herrie, dci loopt veel soepeler.
Maar de benzine motoren zijn ook goed. Gooi daar elke bijna 5 jaar nieuwe riem met alle rollen om, en zorg voor wat nieuwere type bobines en je hebt ook een fijne motor, ongeacht een 1,4 1,6 of 2,0 in de basis zijn die ook het zelfde, dan heb ik het over de 16 kleppers.

mark

Ik heb op mijn werk ook een paar megane's met de 1.4e en 1.6e rijden, met meer als 300.000 op de klok.
Dus ja, als het onderhoud gewoon altijd goed uitgevoerd is, dan kan je dit inprinciepe met elke motor halen.  ;)

Paul

Beste is een eerste serie meg 1 ph2 1,6 16v met gaskabel.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rude

bedankt voor jullie reacties
het zit dus zo dat ik mijn huidige meg1 ph2 1,9dti moet verkopen, ivm hoge wegenbelasing.
maar de auto bevalt goed dus wil ik er een benzine voor terug kopen.
dus een meg1 voor of na de facelift maakt niet uit.
dus omdat het een 2e hands wordt weet ik natuurlijk niet hoe goed zo'n auto is onderhouden,
vandaar de vraag

Fubar (Marcel)

Citaat van: RobScénic op 27 maart 2015, 05:45:07
Tja, wat wil je? Een diesel, benzine of LPG?
Ik heb een F4R (2.0 16v) op LPG, die er nu 360000 op heeft staan zonder noemenswaardige kosten. Aardig betrouwbaar dus.
Y !-!

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Tedo

#7
Ik heb weliswaar een II, maar wel met de F4R. En die is me tot nu toe het best bevallen qua betrouwbaarheid en onderhoudskosten. In ieder geval beter dan de K4M 1.6 16V. En van laatstgenoemde heb ik er toch 4 gehad.

Christian de Vriend

Eigenlijk zijn alle motoren van de ph1 en 2 wel betrouwbaar,het enige "zorgen kindje" die er is,is de 2.0 16v IDE
let wel,er zijn goede ide motoren,verschillende clubleden hebben er 1,alleen de percentage die niet goed is,is hoger.

Voor de rest is het niet met meer dan geluk,je moet er net 1 treffen die goed is onderhouden,en net zo belangrijk,dat die goed is behandeld.

Kijk ik naar mijn vorige megane 1 1,6e,dan was dit een super betrouwbare motor,gekocht met 34.000km op de teller,en weg gedaan met 200K
het was meer de wens naar iets snellers, wat de redenen was dat die is weg gegaan.

Mijn huidige 2.0 16v daar in tegen is een ander verhaal,de motor zelf was goed (anders was die allang uit elkaar gehaald) echter alle rand apparatuur
was slecht tot zeer slecht onderhouden,daardoor heb/moest ik eerst geld uitgeven om hem betrouwbaar te maken,gelukkig heb ik nu een goeie 16v
en met het vervangen heb ik meteen gekozen voor wat upgrades.
De ironie is,dat de verkopers zijden dat de vorige eigenaar een "renault monteur" was,hmmm wright...  l-
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

#9
Wat meneer de Vriend zegt inderdaad !-!

Mijn ph1 coupe met de  2.0 16v had 273.000km gelopen toen ik hem verkocht en die deed het nogsteeds prima.
Mijn ph2 cabrio met een 1.6 16v heeft 175.000km gelopen en deze loopt nogsteeds als een zonnetje.

Rude

bedankt mensen , dit gaat me zeker helpen met zoeken.
iemand interesse in een meg 1 ph2 1,9 dti?

Rob Bosman

Heb nu nog een 1.4 16V met 320000 km op de klok en rijdt perfect

Fubar (Marcel)

Het gaat natuurlijk ook om het verschil in onderhoudskosten tussen de type motoren, qua slijtage etc. Een 2.0 16V met of zonder LPG kan meer verdragen dan een 1.6 16V. Bijv. motorsteunen, fusee- (en andere) kogels etc.etc.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev