Advertenties


de renault van me vader is gevaarlijk uit zichzelf help !!!

Gestart door hendry1022, 21 maart 2015, 16:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Roadkill (Michiel)

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 21 maart 2015, 17:28:50
Gok (ook) op een gerafelde/hangende gaskabel. Een losse mat lijkt me te simpel :-)
Maar wie is er nou niet lid van de ANWB om die even op een snelwegP-plaats te laten checken ?
Ik zou er geen meter meer mee rijden ,voordat de oorzaak bekend is.

Nou ik dus bijvoorbeeld, anwb komt steeds slechter uit storingen, en na een hele hondse brhsndeling van de klantenservice na 24 jaar mooi opgezegd....

Voot ts, zou hem eens goed laten uitlezen bij een (goede) dealer
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Da Likita

Bij uitlezen kun je waardes opvragen. Door juist uit te lezen kun je waardes aan werking koppelen. Dit gebeurd meestal niet maar wordt er enkel gekeken naar storingen. Die worden niet altijd juist door de computer opgepakt omdat het onderdeel binnen een bepaalde waarde zit. Omdat de werking dan correct is zonder fouten.

Maar goed, electronische gasklep. Als de wagen het altijd heeft is er zeker een vacuümlek. Dit is dus niet het geval ??
Voetmat klemt op of bij het gaspedaal, kabelbreuk boven gaspedaal of is er onlangs nog aan de wagen gewerkt (onderhoud oid) ?

Als de wagen draait (stationair) spuit je (licht vernevelen) met remmen reiniger op de vacuümleidingen en algemeen het inlaatdeel (spruitstuk, rondom gasklep, leiding naar de rembekrachtiger) maar niet in de buurt van de luchtfilter. Gaat de wagen dan anders lopen is het een vacuümlek. Vacuumlek verhoogd stationair allicht maar stopt uiteindelijk bij een bepaald rpm. Dit is omdat de wagen (ecu) de waarde van de gasklepopening en andere waardes niet logisch vindt en zal dan noodloop inschieten.

Is het niet dat de wagen anders gaat draaien moet je toch echt een diagnose gaan stellen met het uitlezen van waardes, werking en stap voor stap controleren. 
Ik denk toch echt aan de TPS (gaspedaalsensor) of gasklephuis

Dante

Berichten die niet tot een oplossing van dit probleem leiden naar klets maar raak verplaatst... :police:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev