Advertenties


Auto afgeslagen, start niet meer.

Gestart door Verstappen1987, 8 januari 2015, 20:39:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verstappen1987

Vorige week zondag reed ik over de A16 richting Breda terug naar huis toen ik een km voor de van Brienenoordbrug de motor ineens begon te sputteren en ik vermogen verloor. Ik reed toen 100km/u en verlaagde naar 90km/u waarmee het sputteren ophield.
Ongeveer 500m voor de brug begon het sputteren weer en besloot ik hem snel op de vluchtstrook te zetten. Terwijl hij daar stationair stond trilde de auto heel erg en zag ik dat de motor rond de 300 toeren zat en zakte. Uiteindelijk verscheen de melding ''Inspuiting defect''

Ik heb de auto toen uit gezet en weer aangezet; ik hoorde de startmotor rond gaan maar de auto sloeg niet aan. Wel was de melding ''inspuiting defect verdwenen''.

Uiteindelijk de ANWB gebeld die er eerst voor zorgde dat een berger mij ophaalde en mij aan de overkant van de van Brienenoordbrug bracht ivm veiligheid (ik stond aan het einde van de vluchtstrook voor de brug zelf). Na zo'n 25 minuten gewacht te hebben, kwam de ANWB er aan en begon de monteur met het systeem uit te lezen.
Er waren geen foutmeldingen in het systeem en alles zag er volgens de monteur goed uit met uitzondering van de luchttemperatuursensor die -40 meet. We hebben nog even onder de motorkap gekeken maar daar was op eerste gezicht ook niks bijzonders te zien. Wel merkte hij op dat er iets niet klopte met de brandstof omdat hij het balgje kon blijven in drukken en deze volgens hem helemaal hard moet worden na aantal keren pompen.

Omdat hij het heel druk had heeft hij toen mijn auto gesleept naar een dicht bijzijnde (universele) garage waar ik mijn auto op Maandag voor reparatie heb aangeboden. Daar is alles gecontroleerd en behalve dat luchttemperatuursensor daar 110 graden aangaf en later weer -40 werd mij later verteld dat er geen er in de auto geen elektronische storing zat. Ze vermoeden nu dat er een verstuiver kapot is maar hebben niet de middelen om dit zelf te testen dus word de auto naar een andere garage gebracht.

Ondertussen zijn we dus al 4 dagen verder en weet ik nog steeds niet wat er met de auto aan de hand kan zijn. Hij geeft geen foutmeldingen aan op de computer en je hoort de start motor rond gaan, maar hij slaat niet aan.

----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

mark29

Geen idee kan vanalles zijn.
Niet net ervoor nog getankt? Ik begrijp uit je tekst dat het een diesel is? Niet toevallig benzine erin gegooid?

Verstappen1987

Diesel inderdaad; 1.5 dci

Grappige vraag trouwens; de monteur van de ANWB en Garage vroegen mij precies hetzelfde. Ik heb gereageerd door te zeggen dat als ik per ongeluk Benzine getankt heb, de prijzen dan wel heel erg gedaald zijn.  :q
Maar ik heb een week daarvoor getankt en een goede 300 km met de auto gereden dus lijkt me sterk dat ik me heb vergist.
----
Renault Megane 1.5 dCi Grand Tour 2004

mark29

dan zal het geen benzine zijn, dat merk je gelijk binnen een paar kilometer.
ow maar er komen er elke week wel 1 of 2 binnen die verkeerd getankt hebben. dus zo gek is het niet.
defecte verstuiver kan.
maar kan ook een defecte pomp zijn enz enz.
zorg dat ie bij een dealer komt.
kunnen ze met clip uitlezen. kijken wat de pompdruk is.
kijken of hij met een drukverhoger wel start.
is de riem niet van tijd gesprongen? hoe oud is deze?

mark29

die temperatuur klachten. hoe is de luchtmassameter?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev