Advertenties


Nokkenasversteller en druk klep

Gestart door rovasa, 2 augustus 2014, 07:46:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rovasa

Hallo allemaal,

bij mijn 2.0 16V CC   (160000KM)  heb ik sinds een tijd last van het diesel geluid , dat volgens velen veroorzaakt wordt door de nokkenasversteller.
Het geluid is boven de 1500 toeren weg. Verder rijdt de auto prima.

Daarnaast maakt de auto ook kreunende geluiden als hij stationair loopt. Dit zou dan weer de drukklep zijn. (deze zou je zelf kunnen vervangen)

Ik wil de nokkenasversteller samen met de distributieriem en waterpomp laten vervangen (laatste keer vervangen bij 95000KM)

Heeft het een met het ander te maken, en kan het kwaad om hiermee door te rijden?
gr Ron

mark29

Die kreun geluiden, zijn zeker ook erger als je met draaiende motor de olie dop eraf pakt?
Klinkt als uuuuh uuuh, net als een tenniser die hard slaat?
Komt van de carterventilatie af, bij de gasklep, hier was een modificatie setje voor destijds, maar inmiddels zijn er al vele aangepast in de eerste jaren van hun leven zeg maar. En komt dit dus niet heel veel meer voor. En komt dit nog niet op het forum terecht.
Dit is gewoon een productie fout, kan je niets aan doen, komt ook niet door iets anders.


Die nokkenasversteller, tuurlijk kan je er mee blijven rijden, maar je hebt vermogensverlies, verhoogde brandstofverbruik, verbranding niet optimaal.
Enz enz, op langer termijn gaat het je dit meer kosten dan de reparatie.
Beter zo snel mogelijk regelen, scheelt je gelijk weer dat lelijke geluid.

e.luijpers

Hallo Rovasa,

Ik lees je bericht over het dieselgeluid. Zelf heb ik sinds een half jaar een megane met ditzelfde geluid. Alleen als de motor warm is, boven de 1500 toeren hoor je het niet meer.  Ik begrijp dat dit aan de nokkenasversteller ligt. Is dit een grote/kostbare reparatie?
Wie kan mij hirr wat meer over vertellen? Alvast bedankt.

Groeten Eric

matthew

Is inderdaad kostbare reparatie. Je distributie riem moet los dus ook mee vervangen worden. Bij dealer wordt dan distributie en multi riem en loop en spanrollen altijd ook gedaan en is ook wel aan te raden.
Echter kun je wel met het irritante geluid door rijden.
En als dan de distributie riem zou moeten kunje gelijk de nokkenasverstellerpoelie meenemen.



En het kreun geluidje is idd carterventilatie, zoals eerder ook gezegd is idd modificatie setje voor te krijgen bij dealer.

duckie1098

Nog meer benzine zuipen?Ik kom niet beneden de 11 op 1 met mijn 2 liter, maar hij loopt als een zonnetje.In augustus heb ik de distributieriem, looprollen,spanner, multi v-riem en spanner hiervoor en de waterpomp vervangen.Het werk viel mij nog mee.Alleen zorgen dat de krukas met een 8 mm pen vergrendeld is en alles, poelie's nokkenassen, grote tandwiel voor aandrijving startmotor opnieuw merken met een witte lakstift en het lukt goed.Alleen de voorste poelie, de verstelbare, wil een tandje verspringen.Vandaar dat je alles moet merken zodat je dat direct ziet.Je moet wel enige  kennis hebben van de werking van een motor en de standen van de nokkenassen tov de krukas.Misschien is het voor de doorsnee monteur niet verstandig om het zo te doen.En wat dat benzine zuipen betreft, maakt me niet veel uit want we rijden zo'n 5000 km per jaar.Dat zij ongeveer 8 - 10 tanken benzine grof gerekend.Met meer km per jaar is het zonde natuurlijk.

duckie1098

Ow ja,de klep is makkelijk zelf te vervangen.Zit bovenop de cilinderkop aan de linkerkant.Nee heb je, ja kun je krijgen.

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev