Advertenties


handmatig recirculatieklep openzetten

Gestart door J to the H (Jeroen), 18 juli 2014, 22:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Wat kan een Megane je toch bezig houden  :D.

Mijn recirculatieklep zit vast denk ik. Bij regenachtig weer wordt het heel vochtig in de auto en kan ik alleen door de airco aan te zetten voorkomen dat de ramen beslaan.
Ik heb een climatecontrole en vraag me af hoe lastig het is om de recirculatieklep handmatig open te zetten.

Edit: Ja, ik weet dat er al genoeg topics hierover te vinden zijn, maar ze gaan bijna allemaal over de Megane 1.

In een ouder topic kwam ik echter deze foto tegen:



zou het echt zo simpel zijn als ff het klepje openzetten waar die met oranje ommantelde staalkabel aan vast zit?
Morgen even proberen.

wickydude

Bij een auto met climate control is het ook wel de bedoeling dat je die gebruikt!
Bij het ontwerpen is daar ook van uit gegaan. Niet voor niets gaat de ac aan als je op de voorruitontwasemingsknop drukt.

Verder geen water binnen? In de kofferbak of langs de parafaan de ventilatie in? Of verstopte aircodrain?

J to the H (Jeroen)

#2
Huh?

De climatecontrol gebruik ik ook wel, maar als ik die uitzet alleen de aanjager aan heb staan dan wordt het heel bij regenachtig weer heel snel, heel vochtig in de auto.
Het lijkt mij logisch dat dit komt omdat de recirculatieklep dicht zit.

Ik heb nergens water en airco functioneert ook naar behoren.
Ook tijdens gebruik van de airco kan ik met de climate kiezen of ik recirculatie wil of niet. Alleen werkt de klep niet meer denk ik.

Ik ga straks ging net ff kijken of ie werkt.

Hmm, nee dus. die staalkabel zit er bij mij niet. ik zet mijn puppy-ogen even op en kijk Mark en renaultmonteurtje even lief aan  :love:

mark29

Die foto, is dat wel er een met een klimaat regeling? Of een normale airco, met draaiknoppen?
Dat denk ik eerder namelijk.

Dan heb je dus onder het dashboard gezien dat jij daar een paar regelmotortjes hebt. Die bedienen de kleppen elektronisch.
Kan zijn dus dat die regelmotortje kapot is.
Een klimaatregeling wil zelf de temperatuur regelen.
Maar ik geloof niet dat jouw probleem is dat hij de klep open of dicht blijft staan.

Niet gokken, maar check het nogmaals, is de paravan, dus onder dat plastic perfect schoon, loopt het water gelijk weg? En niet dat het via de kachelventilator naar binnen loopt.
De bekleding, de vloer is die perfect droog. Ook onder de opbergvakjes? Haal anders eens de vloerkleed omhoog.
Vaak bij vocht in de auto, krijg je dus heel snel dat de auto beslaat. Dit zijn gewoon kwalen die veel voorkomen bij deze autos.

De aircoafvoer verstopt ook vaak. Als de de plastickap aan de zijkant weghaald bij middenconsole, bekleding weghaald, dan kan je de rubber thule eruit trekken.
Vaak zit deze vol met modder en bladeren. Schoonmaken en het lipje onderaan verwijderen.
Deze zit met de grote kant tegen de afvoerpijp van het dashboard, en in het staal van de auto gedrukt.
Terug monteren gaat makkelijker als je die thule helemaal volspuit met siliconenspray, dan word ie lekker glibberig, en duw je hem zo weer op zijn plek met je handen en een schroevendraaier.

Serieus, wij hebben vaker gehad dat we gewoon 2 a 3 autos tegelijk binnen hadden staan in de werkplaats met compleet interieur eruit ivm lekkages.
Die hangen we dan te drogen in het compressorhok, daar is het lekker warm, dan bouwen we het ca. 3 dagen later weer allemaal terug, vloerkleed reinigen omdat daar vaak schimmel ontstaat.

J to the H (Jeroen)

geweldig Mark, dank.

Morgen ga ik nog even kijken.
er zitten inderdaad voor zover ik zag 2 regelmotortjes, die foto zal inderdaad van een handbediende klep zijn, want bij mij zit die staalkabel er niet.

Ik ga op onderzoek uit naar waterplekken al zijn die me nog niet opgevallen.

Die tule ga ik afsnijden zodra ik deze gevonden heb.

Maar het meest plausibel vindt ik nog je verhaal over het water wat de kachelventilator inloopt. Bij regen blaast hij dan gewoon hele vochtige lucht de auto in.
De lucht die dan uit de roosters geblazen wordt is heel vies en klam. Dus hier ga ik het eerste naar kijken.

Thnx

J to the H (Jeroen)

Oke...

Ik had inderdaad last van een verstopte afvoer onder de parafaan.
Aan de bestuurderskant liep het water niet meer weg.

Nadat je de ruitenwissers weggehaald hebt (1 moer en veel wrikken en wd-40) kom je er redelijk goed bij.
De afvoer was best lang, ongeveer een meter, en bij gebrek aan een trekveer of zelfs maar een stuk buitenkabel, heb ik er een wilgentak doorheen gejast. Dikke zwarte drap onder mijn auto en een open doorvoer als gevolg.

Nu maar hopen dat het vochtprobleem in de auto ook opgelost is na regenachtig weer. Keep you posted

mark29

En je zei nog dat ie droog was.
Nou probleem is opgelost, vloerkleed is ook kurkdroog?

J to the H (Jeroen)

In de auto heb ik geen water  ;), tapijt is droog, bakjes zijn droog, bij het reservewiel heb ik niet gekeken, maar daar ga ik niet vanuit.
Zoals gezegd, zodra ik de aanjager aanzette kwam er een ontzettend vochtige lucht de auto binnen.

Nu nog een keer tijdens regen checken of het probleem opgelost is.


Die tule van de airco, ik heb de plastic kap aan de zijkant van het middenconsole (bijrijderskant) weggehaald en een beetje onder het tapijt gekeken, maar zag niks wat op een buisje of afvoer leek.
In andere topics lees ik dat het via de onderkant moet door het hitteschild los te schroeven, hoeft dit niet als ik die tule onder het tapijt kan vinden?

duckie1098

Waarschijnlijk toch paravaan.En trek inderdaad even een tapijt los. Mark29, kun je die tule er echt weer in krijgen?Je hebt toch echt erg weinig ruimte daar onder?

Groetsels,

Ben

mark29

duckie, zoals te zien hier boven was het ook de paravan.

welke thule bedoel je? van de airco?
Die spuit je vol met siliconespray, dat kan je hem er zo weer tussen zetten hoor.
Is even frommelen en duwen met een lange schroevendraaier.
Maar als je hem droog erin zet stropt ie op inderdaad, van daar ff volspuiten met siliconenspray.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev