Advertenties


weinig vermogen 1.5 dci

Gestart door pdhollander, 31 maart 2014, 22:39:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pdhollander

Wij zijn sinds kort in het bezit van een megane grand tour 1.5 dci van nov 2004. Die hebben we nu 2 dagen. Deze heeft niet zo heel veel vemogen. Zijn er meerdere meganes met deze problemen. Er branden geen lampje op het dashboard.

Voor deze auto hadden we zoon zelfde megane maar daar hebben we maar een week van mogen genieten ivm totall los rijden door de schuld van een ander. Deze totall losse auto had heel wat meer vemogen. Als je daar op het gaspedal trapte dan gebeurde er teminste wat.

Ik zie graag jullie reacties te gemoet.

Mvg pascal

nomercy

De 1.5 Dci heeft twee varianten een met 84 pk en een met 105 pk.
De 1.5 met 85 pk is idd wel een beetje sloom ivm een van 105 pk.
Misschien dat het daar aan ligt.

musje83

Hoi Appie,

Je zit in het verkeerde topic (deze is voor Méganes van 1996-2002) maar je zult wel verplaatst worden door een moderator  :police:

Zoals pdhollander al aangeeft zijn er meerdere varianten, vier in totaal (82pk, 86pk, 101pk en 106pk). De variant met het minste vermogen is inderdaad bepaald niet snel, en is vooral erg zuinig. Je kunt de auto laten chiptunen, waarbij ze de auto in meerdere opzichten gaan optimaliseren. Zo krijgt hij meer vermogen, wordt hij zuiniger en zul je veel meer plezier beleven door alle toerentallen heen. Voor een euro of 400 ben je al klaar en dat heb je met een paar jaar terugverdiend als je genoeg KM's maakt (hij wordt zuiniger).

Het 82pk blokje kun je bijv. chippen naar 107pk. Kijk even op de site van bijvoorbeeld ziptuning.

!-!

pdhollander

Ik heb het even na gekeken maar het is 74 kw dus 100 pk

L0we

Heeft hij de laatste tijd toevallig wat minder gereden? Kan zijn dat hij nog even 'los' moet komen.
Een flesje injectorreiniger kan ook goede zaken doen.

Roadkill (Michiel)

Hoe heb je dat nagekeken dan? Je papieren zeggen enkel wat als het originele blok er nog in ligt, geen idee hoeveel kilometers hij op de klok heeft staan, maar bij meer dan 2 ton heb je grote kans dat er al een ander (minder sterke versie) in ligt. Motorwissel kan namelijk goedkoper zijn dan lagerschalen/ turbo vervangen..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev