Advertenties


Renault Megane 2.0 ide Valt weg op hoge toren.

Gestart door niick, 23 december 2013, 13:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Heb je bij de nieuwe gasklep ook ergens aan gedraaid?
Dat moet je iig NOOIT doen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy16v

Wat je kan doen,is de pomp in de tank ff wisselen met een andere.
Ooit eens een megane gehad waar 0 vermogen in zat.
Heel veel zoeken en toch maaar die pomp gewisseld en was het over.

niick

Nee het toerental was perfect van de nieuwe gasklephuis, en roy, bedankt voor je opmerking, zal eens naar de pomp kijken, maar het is zeg maar niet zo dat hij geen vermogen heeft, hij heeft nog steeds heel veel koppel en pk , dat is wel degelijk te voelen in ze 1 2 en ook 3 4 5 , het punt is alleen datie als ik hem in 1 keer door trek bij hoge toeren( 5k+) gaat stotteren, hij trekt zich er uiteindelijk wel doorheen, maar hij stottert eker 5 seconde lang totdat ik in me volgende versnelling zit, misschien brandstof druk regelelaar? hmm

Christian de Vriend

stotteren met optrekken in hogere toeren,dan ben ik toch wel overtuigd dat het brandstof
te kort is,dus zou ik bij de pomp beginnen,en injectoren eindigen (als ze al niet gereinigd zijn)

dus brandstofpomp
benzineleidingen (lekkage/knikken)
benzinefilter
brandstofdruk regelaar
injectoren
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

niick

Bedankt voor de hulp, die dinge ga ik zeker checken! jullie horren nog van me.

Roy16v

En als dat niets opleverd,krukas sensor loshalen,schoonmaken,stekker verbing goed controleren.


mark29

Nog een keer, is hij al uitgelezen, en heb je een foutcode?
Anders ga je een hoop voor niets doen.
Dit blijven toch gekke motoren.

niick

Ja dat is het eerste wat ik heb gedaan.  Geen enkele foutcodes. Ik heb me injectore weg gebracht om te laten reinigen. Brandstof druk gecheckt. Was ook in orde. Ook de brandstofpomp is in orde. Als het de injectoren ook niet zijn zou ik het echt niet meer weten... iemand nog ideeen? Sensorren zijn gecheckt. Bougies vervangen bougie kabels vervangen. Brandstof filter vervangen. Brandstof druk gemeten. Alle brandstof leidingen gecontroleerd op knikjes of scheurtjes. Kleppenhuis vervangen. Luchtfilter vervangen. Brandstofpomp vervange door 1 van een vriend en geconcludeerd dat ook deze niet de oorzaak van het probleem is. Als iemand nog ideeen heb.. graag!

Roy16v


mark29

Inlaatspruitstuk los halen, dan kan je zien of er veel vervuiling op de inlaatkleppen zit.
En het spruitstuk reinigen.
Was je egr al afgesloten?

Vreemd dat je geen fouten hebt.
Misschien verstandig als je gaat rijden met de clip, en dan opnames maakt van de parameters, dan kan je zien wat er gebeurt tijdens het inhouden.
Want het klote is dat je er niet altijd een foutcode aan overhoud.

Hoe is je kabelboom? geen schaafplekken ergens zitten?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev