Advertenties


kokende motor 2.0 16v megane senic 1996

Gestart door patjuh, 13 december 2013, 15:25:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patjuh

Hey allemaal.
me moeder heb een senic uit 96.
Ze kreeg ineens de melding dat de temperatuur te hoog werd.
heb ik al de thermostaat en de thermoschakelaar vervangen maar blijft te warm worden.
koelvin slaat niet aan(werkt wel als ik hem doorverbindt).
wie heeft er een idee ????

groetjes patrick

musje83

Koelvloeistof temperatuurmeter even nakijken/doormeten? Zat bij mijn oude 2.0 8v schuin onderop het thermostaathuis, was geloof ik een groene plug/stekker. Die regelt het motormanagement en het aanslaan van de fan als het goed is.

BadEend

Is er niet ergens een verstopping of een lek?

patjuh

Musje83
Dat is idd een goeie want 4 uur nadat ik de auto uot had gezet bleef de meter uitslaan.

Badeend;
Nee ik heb alles doorgespoeld voordat ik dingen ging vervangen.

Bedankt voor de reacties!!!

BadEend

#4
Als de auto van 1996 is betreft het een 8v.
Dat de meter na 4 uur stilstaan nog uitslaat duid erop dat de sensor die de meter aanstuurt waarschijnlijk niet goed is.
Dit kan je laten uitlezen.

RobScénic

#5
Ehhm Badeend, er is ook een 16v geleverd hoor. Dat is dan de F7R motor.

Edit: ik zie net dat die inderdaad niet geleverd is in de scenic
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Laat je koppakking maar eens controleren.
Even compressietest laten doen. Voor je een hoop onnodig vervangt.
Maar zonder de auto laten lopen staat de meter nog warm? Dan kan het wel een sensor zijn natuurlijk.

BadEend


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev