Advertenties


Mégane II GrandTour 1.5 dci onderhoud & lagers preventief vervangen

Gestart door RenaultMéganeIIGrandTour, 17 november 2013, 14:14:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RenaultMéganeIIGrandTour

Beste forumleden.
Ben al een tijdje in het bezit van een Renault Mégane II GrandTour met benzinemotor die zeer goed bevalt. Nu kan ik van een eveneens enthousiaste Mégane rijder een zeer luxe uitgeruste Renault Mégane II GrandTour 1.5 dci 105pk (km stand 200.000) uit 2005 overnemen. De verkoper heeft deze Mégane vanaf 85.000 km in het bezit en heeft deze gekocht van de eerste eigenaar. Deze auto zou ik graag (zonder al te veel problemen) tot voorbij de 300.000 willen bezitten. Nu lees ik dat bij de motor van deze auto de drijfstanglagers het kunnen begeven. In hoeverre kan dit door regelmatig onderhoud worden beperkt? Heeft iemand eventueel ervaring met het preventief vervangen van deze lagers? 
Alvast bedankt!!

BadEend

Om problemen met de drijfstanglagers uit te sluiten is het preventief vervangen de enige oplossing.

rened


BadEend

Bij die motor gaan de drijfstanglagers ook nogal eens stuk, alhoewel minder als bij de 1.5 dci.

A110

Zoals ik al eerder heb geschreven, de lagers gingen meer kapot bij de 80pk versie. Bij de 105pk versie minder, ik zeg niet dat het niet kan gebeuren maar het komt minder voor.
Preventief kun je de diesel-injectors laten nakijken eventueel laten reviseren. Deze zijn een van de grote oorzaken waardoor de lagers kapot gaan.
En ook zeker zorgen dat het brandstoffilter regelmatig word vervangen. Ik heb dezelfde auto met zelfde motor en ik ververs elk jaar olie en oliefilter en om het andere jaar het brandstoffilter en luchtfilter. En bij mijn staat er inmiddels 187000km op zonder lekkage of problemen.
Zorg voor een nieuwe distributieriem en waterpomp met verse koelvloeistof. Dan denk ik dat je zonder grote problemen kunt genieten van de Megane.

Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen. En het blijft een fantastische auto om te rijden, lekker veel koppel en ruimte.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BadEend

Wat A110 zegt bied geen 100% zekerheid, dus dat zou ik niet aanraden.
Zekerheid krijg je wel door de drijfstanglagers preventief te vervangen en de injectoren te controleren.
Dat is goedkoper als het vervangen of reviseren van de motor wegens het kapotlopen van de drijfstanglagers.
De af fabriek toegepaste drijfstanglagers zijn van slechte kwaliteit.

matthew

A110 runt wel een eigen renault specialist garage dusss

En ik ben het met hem eens met goed onderhoud (dus ook op tijd) en een gewone rijstijl gebeurd er niks met deze motoren.

BadEend

Als jullie TS 100% zekerheid kunnen geven zonder het preventief vervangen van de drijfstanglagers, prima!

Remko

Daar heeft u elke dag gemak van!!

http://www.mijnrenaultspecialist.nl/

BadEend

Die 100% is idd te veel van het goede, maar door het preventief vervangen heb je wel een stuk meer zekerheid.
En daarbij weet je ook niet hoe de vorige eigenaar met de auto is omgegaan.

mark29

Waarom preventief krukaslagers vervangen?
Vaak lopen die na vervangen er weer uit, na een aantal duizend kilometer.

Beter kijken waarom die lagers eruit lopen, dit is wat ik tegen ben gekomen steeds geweest door te laag oliepeil, en vaak op minimum rijden.
Het verschil tussen minimum en maximum is eigenlijk te groot bij deze motor.
Maar de 1.5 dci, k9k hadden vroeger veel problemen, dit is nu volledig over eigenlijk.
De 1.9 dci was toen wel wat bedrijfszekerder.

Het valt of staat met onderhoud, maar preventief vervangen van krukaslagers is wel onzin.

BadEend

Jij bent de enige die het over de krukaslagers heeft.


BadEend

Word door verschillende renault specialisten en garages/dealers aanbevolen.
Dus lijkt me een raar verhaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev