Advertenties


Welke olie in 2.0 16v

Gestart door kevinbreda, 28 juli 2013, 12:52:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lennart

Volgens mij komt het afraden van flushen uit het verleden/ bij oudere auto's.
Bij minerale olie kan het zijn dat er aanslag wordt weggehaald die juist kleine oneffenheden goed afsloten.
Hierdoor is er een kans dat de auto meer olie gaat gebruiken.
Bij synthetische olie is die aanslag minder het geval (als ik verschillende fora goed heb geinterpreteerd).

Maar persoonlijk zal ik ook pas een motorflush uitvoeren wanneer de motor slechter loopt etc.

Maar sla je onderhoudsboekje even open kevin. Vaak staat er in de historie wel aangeven wat er voorheen in is gegaan (of op het kaartje aan de richtingaanwijzer)
en anders wordt het ook weergegeven in de gebruikershandleiding :D
assumption is the mother of all f*ck ups

kevinbreda

Heb iedergeval geen kaartje aan mijn richting aanwijzer hangen

En ik kan me boekjes nergens vinde  hoop niet dat ik die in mijn sloop megane heb laten zitten toen die afgevoert werd

Dirk Kuipers

ALs het blok gewoon in orde is zou ik geen narigheid gaan opzoeken door te flushen. Want wat wil je er in dit geval mee bereiken?

Ik gebruikte altijd 10w40 en dat beviel mij prima.

Als je de olie gaat verversen dan kom je bij de carterplug trouwens een boutje tegen met een interne vierkante vorm. Geen inbus dus. Ik pakte altijd een grote platte schroevendraaier die van hoek tot hoek erin past, dan kun je hem losdraaien. Maar volgens mij kun je er ook een deurklink voor gebruiken (die past er ook precies in).

Succes!

kevinbreda

#18
Ik heb door het meer stil staan van de auto last van tikkende kleppen

Maar dan is het weg dan is het weer terug dus ik dacht van doe een motorflush om mijn motor even schoon te maken


En ik zie mij al een deurklink van mijn deuren af halen  :D

Dan ga ik binnen kort maar even olie halen en dan even de ouwe zooi er uit gooien

Bedankt dirk

Ga even kijken of ik de ouwe eigenaar nog in me telefoon heb staan trouwens om te vragen welk merk hij deed gebruikte

En wat is het verschill tussen semi/voll syntische
Heb op internet gekrken maar snap niet wat ze bedoelen

Christian de Vriend

met dit weer last van tikkende kleppen?

alleen in de winter had ik daar last van,dan tikte ze ff voor 3 a 5 sec.
maar dat zal komen dat de kop een revisie heeft ondergaan.

En ja,ik bezuinig niet op olie,er zal straks vol syntheet in gaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

kevinbreda

#20
De auto word niet bereden chris
Dus auto staat gewoon stil op de parkeerplaats 

Maar dan heb ik last van de tikkende kleppen daarna weer niet

Dus net waar die zin in heeft lijkt het wel

En daarom dacht ik juist aan een motorflush vanwegen de kleppen die tikken en misschien is het straks ook wel weg naar dat ik die auto keer god warm laat lopen en dan de olie doe verversen

Christian de Vriend

#21
mijn 16v staat (zeker met een storingsdienst) soms een week,of meer
stil,dan nog heb ik dan geen tikkende kleppen.

Heb van meerdere vernomen dat dan de hydraulische klapstoters
aan het slijten zijn,of vervangen moeten worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

kevinbreda

Ja ik zal het straks zien

Heb ook gehoord als die stil staat en dan niet mee gereden word enzo dat de klepstoters ook vies konden worden
Kijken wat die zou doen naar een tijdje rijden

matthew

Als de auto even stil staat en dan loopt kunnen deze inderdaad even tikken als deze dan weer loopt.

Flushen alleen doen als je ook problemen hebt.

Gewoon de olie verversen en nieuw olie filter en dan even lekker rond rijden.
Van stilstaan wordt een auto ook niet beter.

kevinbreda

Ja het is gewoon te hopen dat ik de 20ste in een keer slaag dan ken ik gewoon lekker gaan cruisen

En hopen dat die het een tijdje blijft doen

Jacques

Er hoort 10W40 half synthetisch in. Klepstoters koop je via e-bay. 16 stuks voor 65 euro. Of via de dealer 35 euro per stuk excl BTW. En zeg nu niet dat de set van 65 euro rommel is. Bijna iedereen van RTC rijdt ermee!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev